Új fakultatív kizáró ok a Kbt.-ben

Kérdés: Az új Kbt.-ben szerepel fakultatív kizáró okként, miszerint az ajánlatkérő az eljárást megindító felhívásban előírhatja, hogy az eljárásban nem lehet ajánlattevő, részvételre jelentkező, alvállalkozó, illetve nem vehet részt alkalmasság igazolásában olyan gazdasági szereplő, aki/amely megszegte a 73. § (4) bekezdésében említett környezetvédelmi, szociális és munkajogi követelményeket és ezt három évnél nem régebben meghozott, jogerős bírósági, közigazgatási vagy annak felülvizsgálata esetén bírósági határozat megállapította. A hivatkozott rendelkezés általános fogalmazása alapján nem tudjuk értelmezni, hogy milyen súlyú követelményszegések tartoznak ide. Például ha egy munkavállalónk üzemi balesetet szenvedett, és emiatt megállapították a felelősségünket, az már kizáró oknak minősül? (A hivatkozott melléklet alapján ennél súlyosabb kötelezettségszegést tartunk kizáró oknak.) És ha igen, lehetőségünk van öntisztázásra?
Részlet a válaszából: […] ...Kérelmező kérelmében kijelentette, hogy sem korábban, sem a határozat tárgyát képező munkabaleset óta nem követett el ilyen jellegű jogsértést, illetve ilyen tárgyban nem került sor vele szemben eljárás lefolytatására. Kérelmező munkavédelmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 12.

Közrendvédelmi bírsággal sújtott jogszabálysértés mint kizáró ok értelmezése

Kérdés: Az új törvény illegális tartózkodókra vonatkozó kizáró okát hogyan tudom ellenőrizni, hiszen már most hatályban van?
Részlet a válaszából: […] ...foglalt kötelezettségüknek. Az adóhatósága honlapján ezen adózók nevének (székhelyének, adószámának) feltüntetésemellett a jogsértést megállapító határozat keltét és végrehajthatóvá válásánaknapját nyilvánosságra hozza. Ha az adóhatóság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 21.

Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontja alá tartozás gyakorlati összefüggései

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontja szerinti kizáró ok igazolására vonatkozó rendelkezések értelmében 2006. szeptember 24-ét követően az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség nyilvántartásából nyilvánosságra hozott adatok alapján a jövőben az ajánlatkérőnek kell ellenőriznie a kizáró okok fennállását. Kérdéseink: - Az OMMF nyilvántartásában szereplő valamennyi foglalkoztató a Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontjának hatálya alá tartozik-e a kizáró okok tekintetében – a jogkövetkezmény típusától, illetve a mértékétől függetlenül? - Abban az esetben, ha az OMMF nyilvántartásában szereplő foglalkoztató a 3/2006. (IX. 15.) SZMM rendelet 2. §-ában meghatározottak szerint a jogsértő állapotot megszüntette, és az erről kért igazolást csatolja pályázatához, mentesül-e a kizáró okok hatálya alól?
Részlet a válaszából: […] ...az Áht. 15. §-a (5) bekezdésének d) pontja alapján kéri, amunkáltató nyilatkozatát arról, hogy az Mt. 75/A. §-a szerinti jogsértéstmegállapító jogerős és végrehajtható közigazgatási határozat kézhezvételétőlszámított egy hónapon belül a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Ajánlatkérő munkaügyi bírsággal kapcsolatos ellenőrzési kötelezettsége

Kérdés: Hogyan értelmezhető a Tanács azon álláspontja, miszerint a szerződés megkötéséig kell ellenőriznie az ajánlatkérőnek, hogy nem volt munkaügyi bírsága az ajánlattevőnek?
Részlet a válaszából: […] ...pont alatt a "Hatósági nyilvántartás közbeszerzésekhez éstámogatásokhoz" linket. Erre rákattintva jutunk el a munkaügyi jogsértéstelkövető munkáltatókhoz. A "Közbeszerzés" címszóra rákattintva érhető el az afelület, amelyet kitöltve adatokat kaphatunk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 18.