Egy ajánlattevő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Figyelemmel a C-376/21. számú ügyre, a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás megindítása során szükséges-e indokolni, hogy miért egy ajánlattevőt hívok meg, amikor a 98. § (2) bekezdés b) pont szerinti jogalapot használom?
Részlet a válaszából: […] ...hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás jogalapokra utal.Az irányelv szövege az alábbi, mely nem hivatkozik minimum három ajánlattevő meghívására, hanem csak a főszabályt tartalmazza, melytől a nemzeti jogalkotók szigorúbb előírásokat alkalmazhatnak:"32. cikk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. január 11.

Vészhelyzeti közbeszerzési kormányrendelet alkalmazhatósága

Kérdés: Önkormányzatként alkalmazhatom-e vészhelyzetre hivatkozással a Kbt.-től eltérő kormányrendeleti szabályokat, és ha igen, akkor ez vonatkozik-e a már korábban megkötött keretszerződésemre, valamint kötelező-e arra alkalmazni?
Részlet a válaszából: […] ...szerint a (6) bekezdéstől eltérően az ott rögzített tíz-, illetve ötnapos időtartam letelte előtt is megköthető a szerződés,– ha a meghívásos, a tárgyalásos eljárás, a versenypárbeszéd, az innovációs partnerség eljárása során, a dinamikus beszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. október 12.

Szerződéskötés halasztása, szerződéskötés megtagadása

Kérdés: Mi az a határidő, melyet követően megköthető a szerződés? Mi a teendő, ha az ajánlatkérő folyamatosan halasztja a szerződés megkötését? És mit tehetünk, ha indok nélkül közli, hogy nem kívánja megkötni velünk – mint nyertes ajánlattevővel – a szerződést?
Részlet a válaszából: […] ...ott rögzített tíznapos időtartam letelte előtt is megköthető a szerződés, ha a nyílt eljárásban csak egy ajánlatot nyújtottak be; ha a meghívásos, a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás vagy a versenypárbeszéd során csak egy ajánlatot nyújtottak be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 14.

Határidőn túli szerződéskötés lehetősége

Kérdés: A Kbt. 124. §-ának (5) bekezdése szerint az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezésnek az ajánlattevők részére történt megküldése napjától a nyertes ajánlattevő és – a (4) bekezdés szerinti esetben – a második legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő ajánlati kötöttsége további harminc – építési beruházás esetén további hatvan – nappal meghosszabbodik. A (6) bekezdés szerint az ajánlatkérő a szerződést az ajánlati kötöttség (5) bekezdés szerinti időtartama alatt köteles megkötni, amennyiben a törvény másként nem rendelkezik. Nem köthető meg azonban a szerződés az írásbeli összegezés megküldése napját követő tíznapos időtartam lejártáig. A (6) bekezdés "...amennyiben e törvény másként nem rendelkezik..." fordulata hogyan értelmezendő? A Kbt.-ben csak a tíznapos szerződéskötési tilalmi időszak alóli kivételeket találtuk – például 124. § (8) bekezdés. Lehetőség van a harminc/hatvan napon túli szerződéskötésre is? Amennyiben nincs, és ezen időszakban nem kerül sor a szerződéskötésre (a nyertest követő ajánlatokban szereplő ellenszolgáltatás nem áll az ajánlatkérő rendelkezésére, a nyertes pedig szervezeti/személyi átalakítás miatt vélhetőleg nem fog tudni szerződést kötni a meghatározott időtartam lejártáig), az eredményesnek minősített eljárást hogyan kezeljük?
Részlet a válaszából: […] ...tíznapos időtartam letelte előtt is megköthető a szerződést– ha a nyílt eljárásban csak egy ajánlatot nyújtottak be;– ha a meghívásos, a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás vagy a versenypárbeszéd során csak egy ajánlatot nyújtottak be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. augusztus 14.

Értesítési kötelezettség nemzeti rezsimben lefolytatott hirdetmény nélküli eljárás esetén

Kérdés: A nemzeti rezsimben lefolytatott hirdetmény nélküli eljárásnál kell-e értesíteni a Közbeszerzési Döntőbizottságot? Jól értelmezzük, hogy az új törvény szerint nem kell, csak a közösségi rezsimben?
Részlet a válaszából: […] ...jogorvoslati fórum értesítésére, melyet a 122. § (7) bekezdés a) pont esetében nem kell megtenni, de a (8) bekezdés szerint csak kkv-k meghívására van lehetőség, akik valóban képesek teljesíteni. Erre a döntőbizottság gyakorlata egyértelműen rámutat, tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 21.

Kkv-nak nem minősülő konzorciumi partner bevonása a Kbt. 122. §-ának (7) bekezdése szerinti eljárásba

Kérdés: Van-e lehetőség arra, hogy a kiválasztott három kkv mellett az egyik egy nem kkv konzorciumi partnert is bevonjon, mondván, hogy alvállalkozóból lett közös ajánlattevőről van csupán szó?
Részlet a válaszából: […] ...tudják, melyről az ajánlatkérőnek nincs lehetősége teljeskörűen meggyőződni. A feltehetően teljesíteni képes ajánlattevők meghívása feltételezi, hogy a teljesítési képesség vizsgálatának oka, hogy az ajánlattevő mást ne vonjon be közös ajánlattevőként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 21.

Tervpályázati eljárás szabályainak változása

Kérdés: Mennyiben módosultak a tervpályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések?
Részlet a válaszából: […] ...részletesen tartalmazza a tervpályázati eljárás dokumentációjára vonatkozó előírásokat;– a művészeti tervpályázat lehet nyílt, meghívásos vagy – a rendelet önkéntes alkalmazása körében a 25 millió forintot el nem érő értékű tervpályázat esetén –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 19.

Nyilatkozat kkv-státuszról

Kérdés: Az ajánlatkérő nyilatkozatot kér tőlünk, hogy kis- és középvállalkozásnak minősülünk-e. A vonatkozó törvény szerint ugyan nem, de anyavállalatunktól függetlenül azok lennénk. Mi a megoldás, mit nyilatkozhatunk?
Részlet a válaszából: […] ...és szolgáltatás beszerzése esetében 25 millió, építési beruházásesetében 150 millió forint alatt csak kkv-kat hívhat meg. Azonban a meghívásfeltétele ennél cizelláltabb.A Kbt. 122. §-ának (7) bekezdése értelmében az ajánlatkérőhirdetmény közzététele...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 2.

Eredményhirdetés tervpályázatnál

Kérdés: A tervpályázati eljárásnál miért maradt meg az eredményhirdetés? Van ennek valami oka?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az eredményhirdetésre meg kellhívni a bírálóbizottság résztvevőit, a díjazott és megvételt nyert pályaművekszerzőit, valamint meghívásos tervpályázat esetén a meghívott pályázókat.További érdekesség, hogy a tervpályázati részletszabályokközött feltűnik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 27.

Állami, önkormányzati cégek mint ajánlattevők

Kérdés: Jól gondoljuk-e, hogy a 2012-től hatályos új Kbt. (sőt, már a 2011. október 8-ától hatályos is) gyakorlatilag kizárja az állami/önkormányzati cégeket a "3 ajánlatos" közbeszerzésekben ajánlattevőként történő részvételből, tekintve, hogy a kkv-törvény alapján eleve nem minősülhetnek kkv-nak (attól függetlenül, hogy a szükséges paramétereknek megfelelnek-e), így nem kérhetők fel ajánlattételre az ilyen közbeszerzésekben?
Részlet a válaszából: […] ...megítélése szerint feltehetőleg teljesíteni tudják.Véleményünk szerint legalább három mikro-, kis- vagyközépvállalkozás meghívását irányozza elő a szabály, de kérdéses, hogy a háromkkv-n túl kötelezővé teszi-e csak ennek az ajánlattevői körnek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. január 9.
1
2