Határidőn túli szerződéskötés lehetősége

Kérdés: A Kbt. 124. §-ának (5) bekezdése szerint az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli összegezésnek az ajánlattevők részére történt megküldése napjától a nyertes ajánlattevő és – a (4) bekezdés szerinti esetben – a második legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő ajánlati kötöttsége további harminc – építési beruházás esetén további hatvan – nappal meghosszabbodik. A (6) bekezdés szerint az ajánlatkérő a szerződést az ajánlati kötöttség (5) bekezdés szerinti időtartama alatt köteles megkötni, amennyiben a törvény másként nem rendelkezik. Nem köthető meg azonban a szerződés az írásbeli összegezés megküldése napját követő tíznapos időtartam lejártáig. A (6) bekezdés "...amennyiben e törvény másként nem rendelkezik..." fordulata hogyan értelmezendő? A Kbt.-ben csak a tíznapos szerződéskötési tilalmi időszak alóli kivételeket találtuk – például 124. § (8) bekezdés. Lehetőség van a harminc/hatvan napon túli szerződéskötésre is? Amennyiben nincs, és ezen időszakban nem kerül sor a szerződéskötésre (a nyertest követő ajánlatokban szereplő ellenszolgáltatás nem áll az ajánlatkérő rendelkezésére, a nyertes pedig szervezeti/személyi átalakítás miatt vélhetőleg nem fog tudni szerződést kötni a meghatározott időtartam lejártáig), az eredményesnek minősített eljárást hogyan kezeljük?
Részlet a válaszából: […] ...tíznapos időtartam letelte előtt is megköthető a szerződést– ha a nyílt eljárásban csak egy ajánlatot nyújtottak be;– ha a meghívásos, a hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás vagy a versenypárbeszéd során csak egy ajánlatot nyújtottak be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. augusztus 14.

Állami, önkormányzati cégek mint ajánlattevők

Kérdés: Jól gondoljuk-e, hogy a 2012-től hatályos új Kbt. (sőt, már a 2011. október 8-ától hatályos is) gyakorlatilag kizárja az állami/önkormányzati cégeket a "3 ajánlatos" közbeszerzésekben ajánlattevőként történő részvételből, tekintve, hogy a kkv-törvény alapján eleve nem minősülhetnek kkv-nak (attól függetlenül, hogy a szükséges paramétereknek megfelelnek-e), így nem kérhetők fel ajánlattételre az ilyen közbeszerzésekben?
Részlet a válaszából: […] ...megítélése szerint feltehetőleg teljesíteni tudják.Véleményünk szerint legalább három mikro-, kis- vagyközépvállalkozás meghívását irányozza elő a szabály, de kérdéses, hogy a háromkkv-n túl kötelezővé teszi-e csak ennek az ajánlattevői körnek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. január 9.

Építési beruházásokra vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Úgy hallottuk, hogy az építési beruházásokra vonatkozó közbeszerzési szabályok jelentős mértékben változtak. Melyek a leglényegesebb változások, és mikortól lépnek életbe?
Részlet a válaszából: […] ...kötelesdokumentációt készíteni, melyre az 54. §-t kell alkalmazni. Emellett aMódosítás visszahelyezi a Kbt.-be a három ajánlattevő meghívásának lehetőségét,amennyiben az építési beruházás becsült értéke nem éri el a nyolcvanmillióforintot. Ilyen esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 20.

Többfordulós eljárás indokoltsága

Kérdés: Mikor indokolt az ún. többfordulós eljárás igénybevétele? Mely eljárástípusoknál jöhet ez szóba?
Részlet a válaszából: […] ...akkor alkalmazhat, ha aközbeszerzés tárgyára vonatkozó közbeszerzési műszaki leírás meghatározásáranem vagy nem a nyílt, illetve meghívásos eljárásban szükséges részletességgelképes, illetőleg a szerződés típusának vagy jogi, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Építési koncesszió sajátosságai

Kérdés: Építési koncesszióként meghirdetett közbeszerzésben az ajánlattételkor mire kell különösen figyelni, milyen speciális szabályok vannak az építési koncesszióval kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlat kiválasztása [Kbt. 57. § (2) bekezdésénekb) pontja] lehet, továbbá nyílt eljárásban az ajánlattételi határidő,meghívásos vagy hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárásban arészvételi határidő nem határozható meg az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 17.