Beszerzés tárgyához kapcsolódó tevékenységi körrel nem rendelkező pályázó nyertessége

Kérdés: Az ajánlattevő olyan jelentkező pályázatát hirdette ki nyertesnek, amelynek tevékenységi körében nem szerepel olyan tevékenység, ami kapcsolódott volna a beszerzés tárgyához. Jogszerű ez?
Részlet a válaszából: […] ...és bejelentése az alakuló cég részéről, hanem TEÁOR-szám szerint kérelmeznie kell valamennyi tevékenységének bejegyzését a cégnyilvántartásba. A tevékenységi kör módosítását ellenben már nem kell átvezetni a társasági szerződésben (azaz a változás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. január 9.

Kizáró okok ellenőrzése

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Kbt. 20. §-ának (8) bekezdésében szereplő egyszeri ellen­őrzési kötelezettséget a kizáró okokra vonatkozóan és a Kbt. 63. §-ának (5) bekezdésében szereplő "...eredményhirdetés időpontjára vonatkozó" időpontot? Mert a két időpont között – például építési beruházás esetén – akár 60 nap is eltelhet. Ha az ellenőrzés megtörténik adott esetben az ajánlattételi határidő után pár nappal, és minden rendben van, kinyomtatva minden ellenőrzési pont, végigmegy a döntés, majd valamelyik érvényes ajánlattevő felkerül például az OMMF-honlapra, és egy ilyen ajánlattevő lesz a nyertes, akkor mi a teendő? A Kbt. 20. §-ának (8) és 63. §-ának (6) bekezdésében foglal­taknak az ajánlatkérő eleget tett, de a 63. § (5) bekezdésében foglalt eredményhirdetés időpontjára vonatkozó rendelkezésnek nem. Mi a megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...az elektronikusan rendelkezésre álló hatósági vagy közhiteles,ingyenesen elérhető adatbázisok ellenőrzéséről.A (7) bekezdés szerinti nyilvántartásokban való szerepléstaz ajánlatkérő az ajánlattételi határidő lejárta és az eredményhirdetés,illetőleg –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

Kbt. márciusi változásai

Kérdés: Milyen módosítás jelent meg márciusban a közbeszerzési törvényben? Végül volt a parlamenti szakaszban módosítás, vagy nem fogadták el?
Részlet a válaszából: […] ...valamint a nem közbeszerzési eljárás keretében megkötött, illetvemódosított, beszerzést meg valósító szerződésekkel kapcsolatos adatoknyilvántartására és kezelésére vonatkozó részletes szabályokat".A módosítással a következő szabályok vesztik hatályukat: aKbt. 40...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Kizáró okokkal kapcsolatos változások

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokkal kapcsolatos előírások?
Részlet a válaszából: […] ...(1) bekezdésének a)-d), f), h) és i)pontja és a 61. § (1) bekezdésének a)-c) pontja esetében az illetékes bíróságvagy hatóságok nyilvántartásának kivonatát (hatósági erkölcsi bizonyítványt),vagy ennek hiányában bírósági vagy hatósági igazolást;– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.

Kizáró okokra, alkalmasságra vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Változtak-e a kizáró okokra, alkalmasságra és ezek igazolására vonatkozó Kbt.-beli szabályok? Ha igen, mikortól?
Részlet a válaszából: […] ...szerinti köztartozásmentes adózói adatbázisban;– a 63. § (6) bekezdése értelmében az ajánlatkérő ellenőrziaz elektronikus nyilvántartásban szereplő adatokat, azaz jelenleg az adózói, amunkaügyi adatbázist, továbbá a minősített ajánlattevői jegyzéket,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.

60 napos cégkivonat "valóságtartalma"

Kérdés: 60 napos cégkivonatból mit tud ellenőrizni az ajánlatkérő? A hatályos cégadatokat?
Részlet a válaszából: […] ...ellenőrizni az adott tények tekintetében:– az ajánlattevő, az alvállalkozó vagy az erőforrástbiztosító szervezet szerepel a cégnyilvántartásban, azaz létező cég tettajánlatot vagy vállalt abban közreműködési, erőforrás-biztosítási feladatot,– az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Új kizáró okok hatálya

Kérdés: Az új kizáró oki szabályok hatálybalépése hogyan értelmezhető?
Részlet a válaszából: […] ...8/C. §-a ésaz adóhatóságnak az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 55. §-ának(6) bekezdése szerint vezetett nyilvántartásából nyilvánosságra hozottadatokból.A kérdés nagyon fontos elemre utal, tekintettel arra, hogysajnálatos módon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. október 19.

Kizáró okok igazolására vonatkozó tanácsi útmutató

Kérdés: Mikorra várható, hogy a Közbeszerzések Tanácsa kiadja a Kbt. 64. §-ának (1) bekezdésében jelzett útmutatót a kizáró okokkal kapcsolatos igazolásokról, nyilatkozatokról, nyilvántartásokról és adatokról? Ha már kiadta, hol található, és melyek a legfontosabb elemei?
Részlet a válaszából: […] ...2009. évi80. számában (2009. július 10.) közzétette útmutatóját a Kbt. 63. §-banhivatkozott igazolásokról, nyilatkozatokról, nyilvántartásokról és adatokról amagyarországi letelepedésű, továbbá az Európai Unióban és az Európai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 7.

Cégkivonat érvényessége, felszámolás

Kérdés: Az ajánlattevőnek általában 60 napnál nem régebbi cégkivonatot kell csatolnia a közbeszerzésben. Ugyanakkor a kizáró okok között szerepel, hogy nem állhat felszámolási eljárás alatt. A 60 napon belüli cégkivonat benyújtása mellett bőven előfordulhat, hogy már az ajánlattétel időpontjában felszámolás alatt áll. Hogyan oldható fel ez az ellenmondás? Az ajánlatkérőnek nem érdeke a legfrissebb cégállapot ismerete? Hogyan egyeztethető össze az említett probléma a Kbt. alapelveivel? És: az ajánlatkérőnek folyamatosan ellenőriznie kell az "aktív" cégállapotot? Mi történik, ha a szerződés teljesítése folyamán áll elő a fenti helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...szolgálat honlapjáról, illetve – a kormányzati portál útján ismegismerhetők.A 16. § (1) bekezdés értelmében a cégnyilvántartásbanszereplő elektronikus okiratokról a cégbíróságtól illeték ellenében, illetve acéginformációs szolgálattól –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

OMMF-igazolás bekérhetősége a Kbt. módosítását követően

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontjában foglalt feltétel megvalósulását – a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény hatálya alá tartozó esetekben – a munkavédelmi hatóság nyilvántartásából nyilvánosságra hozott adatok alapján az ajánlatkérő ellenőrzi. A munkaügyi ellenőrzés szempontjából a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény hatálya alá tartozó esetekben a bányafelügyelet adja ki a hatósági igazolást. A hatósági igazolás a kiállításától számított három hónapig érvényes. A Kbt. 63/A. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő nem kérheti azon tények, adatok igazolását, illetve az ajánlattevőnek, a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá az erőforrást nyújtó szervezetnek nem kell igazolnia azokat a tényeket, adatokat, amelyek ellenőrzésére az ajánlatkérő közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen jogosult. A (2) bekezdés értelmében a közbeszerzési ajánlatkérők számára – ha jogszabály alapján az ajánlatkérő a nyilvántartáshoz hozzáférhet – a közbeszerzési kizáró okokkal kapcsolatos belföldi közhiteles elektronikus nyilvántartások adataihoz történő hozzáférés ingyenes. A 63. § (6) bekezdése szerint a foglalkoztatással összefüggő kizáró okot az ajánlatkérőnek kell ellenőriznie – ez alapján az ajánlattevőnek nem kötelessége becsatolni a vonatkozó igazolást. Ugyanakkor a 63/A. § szerint az ajánlatkérő olyan információt nem kérhet az ajánlattevőtől, amihez közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen hozzáfér. Mivel az OMMF nyilvántartása nem minősül közhitelesnek, kérhet-e az ajánlatkérő az ajánlattevőktől OMMF-igazolást, illetve az ajánlattevő megtagadhatja-e az igazolás becsatolását a Kbt. 63. §-ának (6) bekezdésére hivatkozással?
Részlet a válaszából: […] ...az OMMFesetében eltér az általánostól, azaz függetlenül az adatbázis megfelelőségétől,az ajánlatkérőnek a munkavédelmi hatóság nyilvántartása alapján kellellenőriznie a kapcsolódó feltételt, nem kérheti tehát igazolás becsatolását akésőbbiekben sem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.