Alkalmassági követelmény módosítása

Kérdés: Miért jelent problémát az, ha az ajánlatkérő az alkalmasságot "lazítja", az alkalmassági követelményeket módosítja? (A Hatóság 89/2021. határozatához kapcsolódik a kérdésünk.)
Részlet a válaszából: […] ...változtatás, az előírt alkalmassági követelmények ilyen szintű módosítása (27.000 fő helyett 15.000 fő ellátására vonatkozó referencia előírása) olyan jelentős módosításnak tekintendő, ahol az új feltételek ismerete alapvetően befolyásolhatta az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. április 14.

Új kizáró okok és alkalmassági feltételek

Kérdés: A legutóbbi törvénymódosítás tartalmaz-e új kizáró okokat és alkalmassági feltételeket? Ha igen, azok mikortól alkalmazandók?
Részlet a válaszából: […] ...ha ez az építési engedély alapján szükséges – a)-b)pontok.A rendelkezés értelmében műemlék esetén a referenciaelőírásánál ezt a körülményt figyelembe kell venni, és ilyen referenciaelvárástkell támasztani, továbbá a bevont...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 13.

Felkerülés a minősített ajánlattevők jegyzékére

Kérdés: A gyakorlatban hogyan lehet felkerülni a minősített ajánlattevők jegyzékére?
Részlet a válaszából: […] ...teljesítései körében nem rendelkezik a kérelem beadását megelőző 3évben évenként legalább 1, az előírt módon igazolt referenciával; építésiberuházásnak minősülő, azonos kategóriába tartozó teljesítései körében nemrendelkezik a kérelem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.

Jelentkezők számának korlátozása meghívásos és tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Meghívásos és tárgyalásos eljárás esetén mikor korlátozható a jelentkezők száma, és milyen indokkal? Mit jelent a korlátozásra vonatkozó objektív szempont kitétel? Mi minősül objektívnak a gyakorlatban?
Részlet a válaszából: […] ...aműszaki és szakmai alkalmasság körében engedi a rangsorolás módjátmeghatározni. Például rangsorolás alapja lehet ennek értelmében a referenciákösszértéke vagy száma.Érdekes különbség, hogy különös eljárásrendben azajánlatkérő a rangsorolás alapjául...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Részszempontok értékelése

Kérdés: A részszempontokat azonos módszerekkel kell-e értékelni egy pályázaton belül? Hol található erre vonatkozóan iránymutatás, illetve hogyan szabályozza a kérdést a közbeszerzési törvény?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatkérő szempontjából objektíve nem az összességébenlegelőnyösebb;– az ajánlattevők számára az ajánlatkérő elvárásai éspreferenciái csak a részszempontok (alszempontok) tényleges jelentőségétkifejező súlyszámok alapján, közvetett módon ismerhetők meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 28.

Üzleti titok közlése referenciaként

Kérdés: Ha a referenciával kapcsolatos igényt az ajánlatkérő úgy fogalmazza meg, hogy "az előző év legjelentősebb szállításainak megnevezését kéri a közbeszerzés tárgyára vonatkozóan, és kifejezetten az ellenszolgáltatás összegére kíváncsi", akkor ez a követelése szabályos-e, különös tekintettel arra, ha az ajánlattevő szállításai a közbeszerzés tárgyára vonatkozóan, kivétel nélkül üzleti titoknak minősülnek, mert a szállítási szerződések nem közbeszerzés eredményeképpen köttettek?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. előírja, hogy referencia kapcsán mit kérhet azajánlatkérő – például árubeszerzés esetén – az alábbiak szerint.Az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének tíz százalékátmeghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 27.

Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. nem tiltja a referenciaigazolás nagyságrendhezkötését, tekintettel arra, hogy komolyabb beruházás vagy speciális beszerzésitárgy esetében elősegíti az ajánlattevők szűrését abból a szempontból, hogy azajánlattevő rendelkezik-e olyan mértékű referenciával,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Alkalmasság igazolása referenciamunkákkal

Kérdés: A Kbt. 67. § (1) bekezdésének a) pontja az alkalmasság kérdéskörében az ún. referenciaszállításokra legfeljebb 3 éves időtartamot határoz meg. Ezzel szemben építési beruházásoknál gyakori a hosszú, 3-5 éves átfutás. Mi a teendő ilyen esetben? Közszolgáltatók a Kbt. 194. §-a alapján előírhatnak-e 5 év referenciamunka-ismertetést?
Részlet a válaszából: […] ...sorrendjében tehát válaszunk a következő: mint látható, a Kbt. ismertetett előírása az építési beruházások tekintetében az ún. referenciamunkák vonatkozásában az előző, legfeljebb öt év beruházásainak ismertetését kívánja meg, azaz a jogalkotó figyelembe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 20.