Kommunikáció postai úton közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Az ajánlatkérő hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást indított a Kbt. 122. § (7) bekezdésének a) pontja alapján építési beruházás tárgyában. A felhívással megkeresett négy ajánlattevő mindegyike adott be ajánlatot. Az ajánlattevők közül három rendelkezik faxelérhetőséggel, a negyedik csak e-mail címet adott meg, faxelérhetősége nincs (ez tapasztalataink szerint ma már egyre ritkább, de kisebb cégeknél még előfordul). A Kbt. 2. §-ának (2) bekezdése szerint az ajánlatkérőnek esélyegyenlőséget és egyenlő bánásmódot kell biztosítania a gazdasági szereplők számára. A Kbt. 35. § (1) bekezdésében leírtak szerint az ajánlatkérő és az ajánlattevő között minden kommunikáció írásban történik. A (2) bekezdés szerint az írásbeli nyilatkozatok teljesíthetőek: a) az (5) bekezdésre figyelemmel postai vagy közvetlen kézbesítés útján; b) faxon; c) elektronikus úton. A (4) bekezdés alapján a (2) bekezdés c) pontja szerinti nyilatkozat benyújtható legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott, vagy a külön, a Kbt. felhatalmazása alapján alkotott jogszabály szerinti követelményeknek megfelelő elektronikus dokumentumba foglalt formában. Az (5) bekezdés szerint a Kbt. alapján előírt tájékoztatásra vagy információ kérésére postai kézbesítés csak kivételesen és indokolt esetben vehető igénybe. A negyedik ajánlattevő részére történő iratmegküldés nem lehetséges faxon (nem rendelkezik faxszal) vagy elektronikus úton (az ajánlatkérő nem rendelkezik az elektronikus aláírásról szóló 2001. évi XXXV. törvény 2. § 15. pontjában meghatározott fokozott – vagy attól magasabb – biztonságú elektronikus aláírással). Az ajánlattevővel postai úton történő kommunikáció jelen esetben álláspontunk szerint indokolt, ezzel azonban sérül az ajánlattevők esélyegyenlősége, hiszen az ajánlattevő – a másik három ajánlattevővel ellentétben – esetleg csak több nappal később kapja meg a kiküldött iratokat. Ezt véleményünk szerint csak azzal kerülhetjük ki, ha minden ajánlattevő részére postai úton küldjük meg az iratokat – ez viszont komoly időveszteséget jelent az eljárás szempontjából, illetve a küldemények esetleges postai elvesztése miatt kockázatot is. Az eljárás során felvett jegyzőkönyvek, a hiánypótlási felhívás(ok), és az egyéb, az eljárás során keletkezett, az ajánlattevőknek eljuttatandó dokumentumok kiküldése során a fentebb vázolt helyzetben hogyan valósítható meg a Kbt. hivatkozott rendelkezéseinek és alapelvének betartása? Hogyan történhet minden szempontból jogszerűen a dokumentumok megküldése az ajánlattevők részére?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben az ajánlatkérő nem kíván fokozott biztonságú elektronikus aláírást szerezni, nem fogja tudni igazolni, hogy maga küldte el a vonatkozó dokumentumot, és a dokumentum nem változott a küldés során. Érdekes, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság 469/2012. számú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 21.

Számlázás építési beruházásoknál konzorciumi részvétel esetén

Kérdés: A Kbt. és az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló kormányrendelet 14. §-a szerint, ha építési beruházás esetén egy eljárást közös ajánlattevők nyernek, akkor a számlát (részszámlákat) külön-külön kötelesek minden esetben kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...törvény az ajánlatkérő számára az ajánlattevők vagy részvételre jelentkezők értesítését írja elő, valamint a kiegészítő tájékoztatás megadása (45. §), a hiánypótlás (67. §), a felvilágosítás (67. §) és indokolás (69-70. §)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 17.

Minősített ajánlattevők jegyzéke

Kérdés: 2012-től hogyan lehet felkerülni a minősített ajánlattevők jegyzékére? Az új Kbt.-ben nem találtam erre szabályozást.
Részlet a válaszából: […] ...igazolniuk kell az előírt módonmegfelelőségüket az új vagy a módosult minősítési szempont tekintetében. Erre -az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás során – fel kell hívni a minősítettajánlattevőket. Benyújtott kérelem folyamatban levő elbírálása esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. március 19.

Kizáró ok a munkaügyi ellenőrzésről szóló törvényben

Kérdés: Hogyan kezeljük, amikor egy kizáró ok nem a Kbt.-ben, hanem egy másik törvényben jelenik meg, jelesül a munkaügyi ellenőrzésről szóló törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...kizáró okkal kapcsolatosmunkaügyi határozatok, így az ajánlatkérőnek ezeket kellett ellenőriznie. Tehátegészen addig, amíg a jogalkotó tájékoztatást nem ad arról, vajon hol nézhetmindennek utána az ajánlatkérő, illetve a Hatóság nem lép a kérdésben,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 27.

Igazolási módok 2012-től

Kérdés: Úgy olvastuk, hogy jövőre kormányrendelet szabályozza az igazolások rendjét. Konkrétan milyen szabályokat tartalmaz majd a rendelet? Ezután a KT már nem ad ki a témakörben állásfoglalást, iránymutatást?
Részlet a válaszából: […] ...nem tér ki arra, hogy a KözbeszerzésekTanácsa – 2012. január 1-jétől új néven Közbeszerzési Hatóság – kiadhat-etovábbi tájékoztatást, iránymutatást e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 12.

Elektronikus árlejtés több szakaszban

Kérdés: Lehetőség van-e arra, hogy az ajánlatkérő több szakaszban bonyolítsa le az elektronikus árlejtést?
Részlet a válaszából: […] ...kíván lefolytatni, köteles ezt a tényt azeljárást megindító hirdetményben jelezni.Az ajánlatkérő a dokumentációban köteles tájékoztatást adni– arról a tényről, hogy az elektronikus árlejtést azellenszolgáltatás mértéke vonatkozásában vagy – a Kbt. 57...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. július 18.

E-közbeszerzés lehetősége a jelenlegi szabályok alapján

Kérdés: Most milyen szempontból van lehetőség elektronikus közbeszerzésre? Mert a hirdetmény-ellenőrzések közölték velem, hogy nem folytathatok le elektronikusan közbeszerzést, és én ezzel nem értek egyet.
Részlet a válaszából: […] ...elektronikus árlejtésalkalmazásáról szóló 257/2007. kormányrendelet tartalmazza, mely továbbra ishatályban van, azaz az ezzel ellentétes tájékoztatás nem felel meg avalóságnak.A Kbt. az elektronikus eljárási cselekményekkelkapcsolatosan legrészletesebben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Közösségi és nemzeti értékhatár a Kbt.-ben

Kérdés: Mi a különbség a közösségi és a nemzeti értékhatár között?
Részlet a válaszából: […] ...A következőkben a kérdés szerintiértékhatárokat elérő beszerzésekre lefolytatott eljárások főbb jellemzőitfoglaljuk össze, illetve tájékoztatást adunk az értékhatárok nagyságrendjérőlbeszerzési tárgyanként.A Kbt. 2. §-ának (2) bekezdése alapján –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Feladás napja EU-s hirdetmény esetén

Kérdés: EU-s hirdetménynél mi számít a feladás napjának, erről melyik jogszabályhely rendelkezik?
Részlet a válaszából: […] ...hirdetmény feladásának napjáról a Szerkesztőbizottság a feladás napján haladéktalanul írásban tájékoztatja a kérelmezőt. A tájékoztatás olyan módon történik, amilyen módon a kérelmező a hirdetményt a Szerkesztőbizottsághoz benyújtotta, azzal az eltéréssel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 20.

Rendeleti szabályozás a közbeszerzésben

Kérdés: Melyek azok a területek, amelyekre a Kbt. szabályain kívül külön végrehajtási előírások is tartoznak?
Részlet a válaszából: […] ...és munkaügyi minisztert arra, hogy rendeletben szabályozza a munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó tájékoztatási kötelezettség teljesítésének eljárási szabályait és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 1.
1
2
3