Közbeszerzési eljárás jogtalan mellőzésének következményei

Kérdés: Ajánlatkérőként közbeszerzés nélkül kötöttünk szolgáltatási szerződést ez év tavaszán. Korábbi szerződő partnerünk jogorvoslati eljárást indított a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. A Döntőbizottság jogerős határozatában azt állapította meg, hogy közbeszerzési eljárás jogtalan mellőzésével kötöttük meg a szerződést, bírságot is kiszabott, és a jogorvoslati határozatban jelezte, hogy pert fog indítani a szerződés semmisségének megállapítása iránt. Mi várható ez ügyben? A bíróság is megbírságolhat bennünket?
Részlet a válaszából: […] ...amely határidőt az érdemi határozat meghozatalától kell számítani. A perindításról a Közbeszerzési Hatóság honlapján tesz közzé tájékoztatást a KDB.A szerződés érvénytelenségét az illetékes bíróság vizsgálja a Döntőbizottság által megindított perben....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 14.

Egységes európai közbeszerzési dokumentum ajánlattevők rendelkezésére bocsátásának módja

Kérdés: Az egységes európai közbeszerzési dokumentumban az ajánlatkérő nem töltött ki semmit. Kitölthetem helyette ajánlattevőként?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. 57. § (1) bekezdésének b) pontja szerint az ajánlatkérő a közbeszerzési dokumentumokat – az eljárás során adott kiegészítő tájékoztatás és az egyes eljárásfajtáknál meghatározott eltérő esetek kivételével – az eljárást megindító...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. július 13.

Kiegészítő tájékoztatás megadása a kiírástól eltérő módon

Kérdés: Az ajánlatkérő az ajánlattételi felhívásban részletesen meghatározta, hogy a kiegészítő tájékoztatás iránti kérelmekre milyen módon adja majd meg a választ. Ha ettől eltér, de az nem ütközik a közbeszerzési törvénybe, akkor megteheti, hogy nem a kiírás szerint adja meg a kért információkat?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlattételi felhívásban megadott feltételekhez kötve van, és akkor jár el helyesen és jogkövető módon, ha a kiegészítő tájékoztatás iránti kérdéseket a felhívásban megadottal egyező módon adja meg a gazdasági szereplők számára.Az ettől való...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. február 17.

Kötelezettségek az ajánlati felhívás visszavonása esetén

Kérdés: Ha az ajánlatkérő visszavonja az ajánlattételi felhívást, akkor elegendő, ha erről hirdetményt tesz közzé, vagy külön tájékoztatnia kell a már ismert ajánlattevőket is?
Részlet a válaszából: […] ...meg, egyrészt amennyiben hirdetmény közzététele történt, mely esetben mind hirdetmény feladására, mind azon gazdasági szereplők tájékoztatására szükség van, akik/amelyek érdeklődésüket az ajánlattevőnek jelezték. A második esetben hirdetmény...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 14.

Felhívás és dokumentáció tartalmának eltérése

Kérdés: Mi a teendő, ha az ajánlattételi felhívás és a dokumentáció tartalma egymástól eltér? Ez orvosolható, vagy új eljárást kell kiírni?
Részlet a válaszából: […] ...akik az ajánlatkérőnél az eljárás iránt érdeklődésüket jelezték, így különösen akik a dokumentációt átvették, vagy kiegészítő tájékoztatást kértek.A felhívás és a dokumentáció módosítása – különösen ha azok nagy terjedelműek – mindenképpen új...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 11.

Hirdetményfeladási kötelezettség nemzeti rezsimbe tartozó eljárás esetén 2012-től

Kérdés: Az új közbeszerzési törvény rendelkezései értelmében minden nemzeti eljárásrendbe tartozó közbeszerzés esetén hirdetményt kell majd feladni az eljárás megindításáról? E szerint a jelenlegi Kbt. 251. §-ának (2) bekezdésében foglalt lehetőség (az ajánlattevők közvetlen felhívása az ajánlattételre) megszűnik?
Részlet a válaszából: […] ...hasonló módon hirdetményközzététele nélküli eljárás lebonyolítására. Ekkor nem szükséges aKözbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatása az eljárás megindításáról. Akülönbség továbbá abban figyelhető meg a korábbi szabályozáshoz képest, hogymikro-,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 21.

Egyszerű, háromajánlatos eljárások nyilvánossága

Kérdés: Várható-e, hogy a nemzeti rezsimben lefolytatandó egyszerű, háromajánlatos eljárásoknak a potenciális ajánlattevői kör szélesítése érdekében létrejön egy portál, vagy bármilyen szolgáltatás, ahol csak a beszerzés tárgya, a határidő és ajánlatkérő kapcsolattartója, elérhetősége kerülne feltüntetésre? Így az egyszerűsítésekből adódó gyorsabb eljárás lehetősége mellett a nyilvánosság is értesülhetne a beszerzésekről?
Részlet a válaszából: […] ...lehetősége meg nem hívott ajánlattevőknek bejelentkezni egy adotteljárásba, tehát egy hasonló portál valóban elsősorban a nyilvánosság tájékoztatásárajöhetne létre. Mivel erre vonatkozóan nincs részletszabály a Kbt.-ben, azonbanaz eljárás minimális...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 22.

"Eredményhirdetés" tárgyalás nélküli eljárásban

Kérdés: Tárgyalás nélküli eljárásban hogyan értesülünk az eljárás eredményéről?
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 35. § (2)bekezdése, valamint a 48. § (2) és (3) bekezdése;– az ajánlattételi felhívásra az 52. §, a kiegészítőtájékoztatásra az 56. §;– a bírálati szempontokra az 57. § (1)-(5) bekezdése;– az ajánlatra a 70. § (1) és (2),...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.

Eljárásfajták a Kbt. módosítását követően

Kérdés: Úgy hallottuk, hogy a Kbt. módosítása eredményeként teljesen más eljárásfajták lesznek, mint korábban. Melyek ezek, illetve mi a változás lényege, és az mikortól érvényes?
Részlet a válaszából: […] ...melynek időtartama legfeljebb öt nappal lerövidíthető,feltéve hogy a dokumentáció rendelkezésre bocsátása és a kiegészítőtájékoztatás megadása elektronikus úton történik.További érdekes részletszabály az is, amelynek értelmében azegyszerű eljárásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Jogsértés tájékoztatás függvényében

Kérdés: Az NFÜ az alábbi tájékoztatást adta számunkra, mellyel nem tudunk mit kezdeni, mivel beszerzési tárgyunk olyan bonyolultságú, hogy fel sem merül nyílt eljárás lebonyolítása, mindenféleképpen tárgyalásos eljárást célszerű indítanunk. Ezek szerint ezzel törvényt sértünk? "2. A közbeszerzési eljárások esetében kiemelt elvárás, hogy a projektgazdák alapesetben a közbeszerzés nyílt eljárásos formáját alkalmazzák. Bár a hazai közbeszerzési törvény szerint megfelelő feltételek esetén tárgyalásos eljárás is alkalmazható, a közelmúltban lefolytatott európai uniós ellenőrzések tapasztalata az, hogy a tárgyalásos eljárással élő kedvezményezettek ellenőrzésének időigénye és a kilátásba helyezett szabálytalansági eljárások száma jelentősen nő. A tárgyalásos eljárás tehát kiemelkedő kockázatot jelent mind a kedvezményezett, mind a tagország számára. A nyílt eljárással lefolytatott közbeszerzések időigénye nem hosszabb a tárgyalásos eljárásnál, ugyanakkor előnye a széles körű verseny, átláthatóság, az esélyegyenlőség elvének fokozott érvényesítése. Mindezek alapján a kedvezményezettek számára ezúton szeretném megfogalmazni azt az elvárást, hogy általános gyakorlatként nyílt eljárást alkalmazzanak. Tájékoztatom Önöket arról, hogy a fentiek okán jogszabály-módosítást is kezdeményeztem, annak érdekében, hogy tekintettel a visszafizetési kockázatra, mindazon kedvezményezettek, akik a közbeszerzési törvényben meghatározott tárgyalásos eljárást kívánnak lefolytatni, 100 százalékos biztosítékot legyenek kötelesek nyújtani, amelytől csak külön engedély birtokában lehet eltérni."
Részlet a válaszából: […] ...NFÜ tájékoztatása csupán figyelemfelhívó erejű, a Kbt.hatályos szabályozása ennek ellenére irányadó. A jogszabály módosításánakkezdeményezésére utalás sem jelenti a támogatott szervezetek jogsértését,legfeljebb informatív jellegű. A tájékoztatás azonban egy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.
1
2
3