Kizáró okok és alkalmassági követelmények előírása-igazolása nemzeti eljárásrendben

Kérdés: Kérem tájékoztatásukat arra vonatkozóan, hogy az új Kbt. szabályai szerint nemzeti eljárásrendben, a gyakorlatban hogyan történhet a kizáró okok, valamint az alkalmassági követelmények ajánlatkérő általi előírása és az ajánlattevők általi igazolása az eljárás egyes szakaszaiban.
Részlet a válaszából: […] A nemzeti eljárásrendben irányadó szabályokat a Kbt. 114. §-a tartalmazza az alábbiak szerint:– az ajánlatkérő az eljárást megindító felhívásban jogosult a 62-63. § szerinti kizáró okok közül egynek vagy többnek a közbeszerzési eljárásban való...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. április 13.

Egységár megajánlásának követelményei

Kérdés: A dokumentációban az az ajánlatkérői tájékoztatás szerepel, hogy a felolvasólapon és a költségkalkulációban az egységár vonatkozásában két tizedesjegyig terjedhet a megajánlás, és kizárólag pozitív számot lehet megajánlani. Ha a megajánlás attól eltér, akkor az ajánlat érvénytelen. Automatikus az érvénytelenség, vagy hiánypótolható a hiba? Ilyenkor célszerű e körben kiegészítő tájékoztatást kérni?
Részlet a válaszából: […] ...a legfontosabb, minden más, a költségvetésben történő bizonytalanság kapcsán érdemes az ajánlattétel szakaszában kiegészítő tájékoztatást kérni, de a felolvasólapon szereplő ár esetleges későbbi megváltoztatásával kapcsolatban nem életszerű az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 11.

Összegzés törlése, módosítása

Kérdés: A módosított Kbt.-ből törölték a 96. §-nak azokat a rendelkezéseit, melyek lehetővé tették az összegzés törlését, módosítását. Mint ajánlattevők vitarendezés során mire hivatkozhatunk, ha jogsértőnek ítéljük meg az összegzést és az eredményhirdetést, illetve ajánlatkérő mit tehet, ha hibásnak ismeri el a fent említett dokumentumokat?
Részlet a válaszából: […] ...számított tizedik napig egy alkalommal jogosult az írásbeliösszegezést módosítani, és szükség esetén az érvénytelenségről szólótájékoztatást visszavonni, ha az eredményhirdetést követően észleli, hogy akihirdetett eredmény (eredménytelenség) törvénysértő volt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 7.

Elektronikus kommunikáció a közbeszerzésben

Kérdés: Az eredményhirdetés szabályainak módosulása jelentheti-e azt, hogy például egy kérdés-válasz folyamatot is le lehet bonyolítani e-mailen? Elfogadott-e a Kbt.-ben az elektronikus levél útján való kommunikáció?
Részlet a válaszából: […] ...jogosult a 93. § (2) bekezdése szerinti írásbeli összegezéstmódosítani, és szükség esetén az érvénytelenségről szóló tájékoztatástvisszavonni, ha az eredményhirdetést követően észleli, hogy a kihirdetetteredmény (eredménytelenség) törvénysértő volt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Eljárás téves eredményhirdetés esetén

Kérdés: Mi a Szerkesztőség álláspontja azzal a helyzettel kapcsolatban, amikor az ajánlatkérő "tévesen" hirdeti ki az eljárás nyertesének az egyik ajánlattevőt? Az eredményhirdetést követően, a Kbt. 323. §-ának (2) bekezdése szerinti 8 napos határidőn belül egy másik ajánlattevő jogorvoslati eljárást kezdeményez. A DB a Kbt. 325. §-ának (1) bekezdése szerinti határidőn belül (1 munkanap) megindítja az eljárást. Jogkövetkezmények nélkül, jogszerűen jár-e el az ajánlatkérő, ha a megindított jogorvoslati eljárást követően a Kbt. 96. §-ának (5) bekezdése alapján az eredményhirdetést követő 15 napon belül kijavítja az összegzést, és mást hirdet ki nyertesnek?
Részlet a válaszából: […] ...jogosult a Kbt.93. §-ának (2) bekezdése szerinti írásbeli összegezést módosítani és szükségesetén az érvénytelenségről szóló tájékoztatást visszavonni abban az esetben,ha az eredményhirdetést követően észleli, hogy a kihirdetett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.