Megszokottól eltérő követelményrendszer jogszerűsége a pénzügyi-gazdasági alkalmasság körében


Az ajánlatkérő a pénzügyi-gazdasági alkalmasság körében nem a megszokott "pozitív mérlegeredményt", és nem a közbeszerzés becsült értékhez igazodó árbevételt, hanem az ajánlattevők adózás előtti eredményének általa elvárt mértékét határozta meg (az utóbbi időben ez egyre gyakoribb). Megteheti-e ezt jogszerűen? Ha igen, akkor ez az adat milyen összefüggésben van az adott közbeszerzés teljesítésére való alkalmassággal? Ha nem, mit lehet ellene tenni?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2008. november 3-án (87. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1755

[…] megítélésünk szerint, előírható a kérdés szerinti adózás előtti eredmény elvárt mértéke, összege is. A konkrét elvárás ajánlatkérői meghatározásakor azonban figyelemmel kell lenni a Kbt. 69. §-ának (3) bekezdésében megfogalmazott arányosság elvére, amelynek értelmében az elvárt adatok, tények tekintetében a szerződés teljesítéséhez szükséges mértéket lehet meghatározni, azaz az nem lehet túlzó vagy szükségtelen. A hosszabb távra kötött szerződések esetén különösen fontos ajánlatkérői érdek fűződhet ahhoz, hogy pénzügyileg stabil vállalkozással jöjjön létre a szerződés, hiszen az ajánlatkérő – főszabály szerint – a teljesítést követően fizet, azaz a nyertes ajánlattevőnek meg kell előlegeznie, meg […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.