Jogszabályok alkalmazhatatlansága


Hogyan lehetséges, hogy egyébként jó szándékú jogalkotók ennyire következetlen, alkalmazhatatlan, egyéb jogszabályokba ütköző törvényt alkothattak következmények nélkül? A következményeket majd viselik a jogot alkalmazni próbáló közbeszerzési ügyintézők vagy tanácsadók (bírság, fegyelmi, elbocsátás stb.)? Meddig lehet ezt fokozni, nem kéne egyszer megállni és átgondolni, nem csak előremenekülni állandóan?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2010. január 11-én (107. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2198

[…] keresve próbál új megoldásokat kifejleszteni. A minták, példák, legjobb gyakorlat tehát későn vagy nem szüremkednek be a hazai közbeszerzési jogalkotásba, melyre sokan sok oldalról kívánnak hatást gyakorolni. A következetlen jogalkotási folyamat eredményeképpen elsikkad a hatékony közpénzelköltés célja, továbbá a GDP csökkenő részét költjük el a közbeszerzési piacon annak ellenére, hogy Európa egyik legátláthatóbb szabályozását hoztuk létre. A jogértelmezésben van előrelépés, a hibák, következetlenségek feltárásában, azonban a folyamat nem ér véget, hiszen az állandó törvénymódosítások további hibákat hoznak felszínre. Az EU Direktívák nyújtotta keret eleve rendkívül komoly adminisztrációs kötelezettségeket keletkeztet, melyet tovább […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.