Tervezési feladatok összeszámítása

Kérdés: Problémánk az összeszámítással kapcsolatos a következők szerint: ha felmerül egy ötlet bizonyos építmény megvalósítására, és például 2005-ben "tanulmánytervet" készíttet az önkormányzat (ennek ellenértéke 1,8 M Ft), akkor a további tervezési feladatok – így elvi építési engedély terv, építési engedélyezési terv, kiviteli terv – öszszeszámítandók? Például, ha ez utóbbiak átcsúsznak 2006-ra? Ha előre nem tudjuk, hogy a "tanulmányterv" tovább folytatódik-e, akkor milyen eljárási rendet kell követni? Tervezések esetén a tervező (például a tanulmányterv elkészítője) szerzői joga mennyiben alapozza meg a tárgyalásos eljárást a további tervezésekre? És ha esetleg szerződésben teljes körű felhasználási jogot adott az ajánlatkérőnek, úgy a további nyílt eljárás során milyen "beleszólási/egyeztetési" jogot kell részére biztosítani?
Részlet a válaszából: […] ...úgy erre elvileg gondolnia kell az ajánlatkérőnek, s a becsültértéket magasabban megállapítani. A további tervezői feladatokat illetően – amennyiben a Kbt.125. §-ának (5) bekezdésében foglalt hirdetmény közzététele nélküli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Alkalmassági kritériumok és bírálati szempontok kapcsolata

Kérdés: Hogyan különíthetők el egymástól az alkalmassági kritériumok és a bírálati szempontok?
Részlet a válaszából: […] ...illetőleg nem tiltható meg üzleti titokra hivatkozással továbbáaz olyan adat nyilvánosságra hozatala sem, amely a közérdekű adatoknyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, külön törvénybenmeghatározott adatszolgáltatási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 27.

Közbeszerzési eljárás mellőzhetősége

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 786. számú kérdésére adott válaszra reflektálva kérdésünk az, hogy amennyiben nem az önkormányzati fenntartású kórház tulajdonában van a kft., hanem a fenntartó önkormányzat 100 százalékos tulajdona, akkor a jogügyletben érintett szereplők esetében (kórház – önkormányzati tulajdonú kft.) a sajátos jogi helyzetre tekintettel (ugyanaz a tulajdonos) mellőzhető-e a közbeszerzési eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...ellátásáért vagy ellátásának megszervezéséért jogszabályonalapuló felelősségére – a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatokellátását illetően egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkalrendelkezik, feltéve, hogy– a gazdálkodó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.

Ár-, illetve díjcsökkentés következtében irreálisan alacsony ár miatti kizárás jogszerűsége

Kérdés: Könyvvizsgálói szolgáltatás közbeszerzési eljárás keretében történő beszerzésekor az egyik könyvvizsgáló 1,6 millió forintos ajánlatot tett. Ezzel ő volt a harmadik legalkalmasabb pályázó. A bírálati szempont a legalacsonyabb ár volt. A legjobb ajánlat 780 ezer forint volt. A tárgyalás során az 1,6 millió forintot ajánló 600 ezer forintos ajánlatot tett. Írásban kértük az irreálisan alacsony ár magyarázatát – amelyben egyébként számszaki hibát vétett, ezért kizártuk. Megtámadhatná az eljárást? Nem volt módunk egy ilyen árcsökkenés esetén irreálisan alacsonynak minősíteni az árat? A szolgáltatás díja ilyen drasztikus mértékű csökkentésének indoka egyébként az volt, hogy vonzódik a művészetekhez, ezért mindenáron közalapítványunkat akarja ellenőrizni. Ez objektív?
Részlet a válaszából: […] ...kirívóan alacsonynak értékeltellenszolgáltatást tartalmaz, az ajánlatkérő az általa lényegesnek tartottajánlati elemekre vonatkozó adatokat, valamint indokolást köteles írásbankérni. Az ajánlatkérőnek erről a kérésről a többi ajánlattevőt egyidejűleg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.

Igazolások teljesítése egyszerű eljárásban

Kérdés: Egyszerű eljárás keretében az adóhatósági (VPOP) igazolást milyen formában lehet teljesíteni? A Kbt. 20. §-a szerint az igazolást eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolatban kell benyújtani. Kérhet-e a kiíró "sima" másolatot? [Az ajánlattevők túl szigorú (drága) feltételnek tartják az egyszerű eljárásban az eredeti adó/VPOP igazolás megkövetelését.]
Részlet a válaszából: […] ...69. §-ának (3) bekezdésébenfoglaltakat, azaz azt a szabályt, miszerint az ajánlatkérőnek a 66. és a 67.§-ban meghatározott adatok és tények kérését – figyelemmel az ajánlattevő(alvállalkozó) üzleti titokhoz fűződő érdekére is – a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Kbt.-ben nem szereplő igazolások, feltételek előírhatósága

Kérdés: Az ajánlatkérők kérhetnek-e olyan igazolást vagy előírhatnak-e olyan feltételt, amely a közbeszerzési törvényben nem szerepel? Például építési beruházásnál minőségbiztosítási tanúsítványt, ajánlati szakaszban építés-szerelési biztosítást?
Részlet a válaszából: […] ...felhívjuk a figyelmet a Kbt. 69.§-ának (3) bekezdésére, amely szerint az ajánlatkérőnek a 66. és a 67. §-banmeghatározott adatok és tények kérését – figyelemmel az ajánlattevő(alvállalkozó) üzleti titokhoz fűződő érdekére is – a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Keretszerződés megköthetősége egyszerű, hirdetmény közzététele nélküli eljárásban

Kérdés: Egyszerű, hirdetmény közzététele nélküli eljárásban köthető-e keretszerződés a tárgyévben elrendelt közérdekű védekezésre, a terület (m2) és az elhelyezkedés (településhatár, m2) pontos megjelölése nélkül?
Részlet a válaszából: […] ...gondoljuk, hogy igen, ha ezek az adatok előre valóbannem adhatók meg.Ha azonban megadhatók lennének, de ennek ellenére "könnyebb"lenne ezek nélkül szerződni, akkor jogszerűtlenné teszi a szerződést ennekhiánya. A Kbt. rendelkezéseit, elsősorban a jogorvoslatra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Közérdekű védekezés elrendelése közbeszerzési eljárással

Kérdés: A 2005. évi XXXVIII. törvény 3. §-ának (1) bekezdése elrendelte, hogy a közérdekű védekezést elrendelő hatóság a közérdekű védekezés elvégzésével általa minden év február 18. napjáig a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény rendelkezéseinek megfelelően kiválasztott gazdálkodó szervezetet bízhat meg. Kérdéseink az alábbiak: Ezen előírás alapján közbeszerzési eljárást kell-e lebonyolítani akkor is, ha a becsült érték a 2 millió forintos értékhatár töredéke, legfeljebb néhány 10 ezer forintos nagyságrendű? Ha igen, akkor hogyan határozható meg a közbeszerzés mennyisége? (Előre nem tudjuk meghatározni a tárgyévben elrendelendő közérdekű védekezés alá vont területek nagyságát, sem a végrehajtást nehezítő tényezőket, például a letakarítandó területen jelentős mennyiségű kő, kavics, törmelék van, sőt még azt sem, hogy egyáltalán sor kerül-e a közérdekű védekezés elrendelésére.)
Részlet a válaszából: […] ...2005. évi XXXVIII. törvény arról rendelkezik, hogy a Kbt.alapján kiválasztott gazdálkodó szervezetet lehet megbízni a védekezésifeladatokkal. A Kbt. 2. §-a ugyanakkor meghatározza, hogy milyen beszerzésekreterjed ki a törvény tárgyi hatálya, amely szerint viszont...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Ajánlattevők értesítése irreálisan alacsony ár alkalmazásakor

Kérdés: Írásbeli indoklás kérésekor – irreálisan alacsony ár megadása esetén – az ajánlattevők értesítése csak arról szól, hogy valamelyik tárgykörben a meghatározott ajánlattevőt megkereste az ajánlatkérő, vagy teljes körű tájékoztatást is meg kell adni minden ajánlattevőnek? Amennyiben irreális vállalásról indoklást kér az ajánlatkérő, és az indoklásból kiderül, hogy nem tudja fenntartani az ajánlattevő ajánlatát (például elírás miatt), lesz-e lehetőség az indoklás elfogadása mellett érvénytelenné nyilvánítani az adott ajánlatot? (Jelenleg az indoklás el nem fogadhatóságára van szabályozás.)
Részlet a válaszából: […] ...kirívóanalacsonynak értékelt ellenszolgáltatást tartalmaz, az ajánlatkérő az általalényegesnek tartott ajánlati elemekre vonatkozó adatokat, valamint indokolástköteles írásban kérni. Az ajánlatkérőnek erről a kérésről a többi ajánlattevőtegyidejűleg,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 24.

Közszolgáltató alkatrészbeszerzése

Kérdés: Hulladékkezelési közszolgáltató járműparkjának karbantartását túlnyomórészt saját műhelyben végzi. A szükséges alkatrészeket az igény felmerülésekor szerzi be (2004-ben például 302 alkalommal), raktárkészlete nem jelentős. Az alkatrészeket különböző helyeken, az adott típushoz, márkához éppen az adott alkatrésszel rendelkező partnertől veszi meg (2004-ben 46 partnertől), telefonos egyeztetés alapján. Az év végi beszerzési statisztika alapján 2004-ben a beszerzett alkatrészek értéke meghaladta az egyszerű közbeszerzési eljárás értékhatárát. Típusonkénti összesítésben azonban ezt a határt egyik sem éri el, márpedig a legtöbb alkatrész típusfüggő. Hogyan tud megfelelni a cég a közbeszerzési törvény előírásainak ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...azt, hogy azezzel kapcsolatos számításokat ne kellene ledokumentálni. Az előzeteskalkuláció és átgondolás bizonyítja, hogy a múltbeli adatokból kiinduló tervezőjogosan vélhette úgy, nem lesz szüksége egyik alkatrészcsoport esetében semközbeszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 24.
1
75
76
77
86