Tanácsi tájékoztatók új értékhatárokra

Kérdés: Hogyan kell érteni az új értékhatárokra vonatkozó tanácsi tájékoztatókat, amikor a törvény nem módosult?
Részlet a válaszából: […] ...közvetlenül hatályos, tehát 2008. január 1-jétől akorábbiakban említett EK rendelet szerinti értékhatárok az irányadóak aközösségi eljárásrendre. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kbt. módosításánakhiányában is azok figyelembevételével kell a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 10.

Részszempontok értékelése

Kérdés: A részszempontokat azonos módszerekkel kell-e értékelni egy pályázaton belül? Hol található erre vonatkozóan iránymutatás, illetve hogyan szabályozza a kérdést a közbeszerzési törvény?
Részlet a válaszából: […] ...[Kbt. 6. §-ának (1)bekezdése]. Ehhez kapcsolódóan a felelősségi rendben célszerű rögzíteni azértékelés mechanizmusát és eljárásrendjét, valamint a Kbt. 8. §-ának (3)bekezdésében említett bírálati lapok összesítésének módját is.2. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 28.

Ügyvédi tevékenység szabályai közbeszerzési szempontból

Kérdés: Az ügyvédi tevékenységgel kapcsolatban most éppen melyek az irányadó szabályok?
Részlet a válaszából: […] ...145. §-a, 238. §-ának (2) bekezdése, 268. §-a,illetve 290. §-ának (1) bekezdése értelmében a közösségi és a nemzetieljárásrendben a jogi szolgáltatások megrendelése esetén az ajánlatkérőkegyszerűsített közbeszerzési eljárást alkalmazhatnak, míg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Értékhatárok, eljárásrendek 2008-ban

Kérdés: Változik-e 2008-ban a nemzeti közbeszerzési értékhatár? Marad-e a két nemzeti eljárásrend?
Részlet a válaszából: […] ...2008. évi közbeszerzési értékhatárok változása, ezértmaradnak a 2007. évre irányadó értékhatárok, nevezetesen a nemzeti és egyszerűeljárásrend értékhatárai várhatóan a következők lesznek: A Kbt. VI. fejezete alkalmazásában: – árubeszerzés: ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Hiánypótlás kizárásának jog- és ésszerűsége

Kérdés: A közbeszerzési eljárásokban ajánlattevőként veszünk részt. Többször tapasztaltuk, hogy az ajánlatkérők nem adnak lehetőséget hiánypótlásra. Bár erre a Kbt. lehetőséget ad, mivel indokolható a gyakorlatban az, hogy a hiánypótlási lehetőség kizárása miatt az ajánlatkérő elessen egy jó és számára gazdaságilag is megfelelő ajánlattól, amelyet kizárólag olyan formai ok(ok) miatt kell elutasítani, amely(ek) hiánypótlási eljárás engedése esetén pótolhatóak lettek volna?
Részlet a válaszából: […] ...is – olyan ajánlatkérői hozzáállásról tanúskodik, amelynekcélja, hogy a hiánypótlás a közbeszerzés adminisztratív, bürokratikuseljárásrendjének természetes elemévé kell, hogy váljon annak érdekében, hogy azérintettek inkább tartalmi, mintsem formai,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Éves statisztikai összegzés kitöltési problémáinak kezelése

Kérdés: Az éves statisztikai összegzés mintája meglehetősen bonyolult a kitöltés szempontjából. Tudnának-e támpontokat adni arra, hogy mely részeire kell különös figyelmet fordítani a megfelelő kitöltés érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...a Közbeszerzések Tanácsa honlapján (www.kozbeszerzes.hu) aDokumentumtárban, a "2006. január 15-étől a nemzeti és az egyszerűeljárásrendben alkalmazandó hirdetményminták" címszó 21. sorszáma alatt. Az általunk is tapasztalt legtipikusabb hibák...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Értékhatárok és jogalkotói szándék

Kérdés: Milyen jogalkotói indok lehet az értékhatárok meghatározása mögött?
Részlet a válaszából: […] ...rezsim is szabályozásra kerüljön. Azaz jellemzőenegy nemzeti értékhatárt jelölnek meg, s nem zilálják ilyen mértékben szét azeljárásrendeket és értékhatárokat. Előreláthatóan ebből az okból azértékhatárok változása nem önmagában várható, hanem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Eredményhirdetés megtilthatósága

Kérdés: Az EU-ba való belépést követően egyre több pályázat lebonyolítására kerül sor, amelyeknél közbeszerzést kell lefolytatni. A kérdés a következő: jogosult-e a pályázat kiírója a megkezdett közbeszerzési eljárás tartama alatt, vagy az elbírálást követően (eredményről jegyzőkönyv) arra, hogy a beadott közbeszerzési dokumentumok átvizsgálása után megtiltsa, hogy a pályázó eredményt hirdessen, valamint arra, hogy a pályázót új közbeszerzési eljárás lefolytatására kötelezze? A támogató által kiadott tájékoztató szerint "a leadott dokumentumokat átvizsgálja, hogy megfelel-e a közbeszerzési törvénynek, illetve a pályázatnak. Amennyiben a közbeszerzési törvénynek vagy a pályázatnak nem felelnek meg a dokumentumok, akkor addig nem lehet eredményt hirdetni, és szerződést kötni a nyertessel, amíg a hiba kijavításra nem került." Jelenleg a támogató nem írta alá a támogatási szerződést, és kérte a közbeszerzési eljárás újbóli lefolytatását, és hozzáteszi, hogy "A korábban kiadott tájékoztatónk értelmében a vállalkozási szerződést akkor lehet megkötni (értsd: a nyertes ajánlattevővel), ha a közbeszerzési eljárás dokumentumait átvizsgáltuk, és azokat megfelelőnek találtuk." Az ajánlati felhívás megküldésével induló egyszerű közbeszerzési eljárásban ajánlattevőként részt vevők közül senki nem kifogásolta az eljárást. Jogszerű-e a fentiekben ismertetett helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...nyertes megfelelőségéről a támogató meggyőződjön, kvázi engedélytadjon az eredmény kihirdetésére. Ez, a támogató által előírt eljárásrendtulajdonképpen azt jelenti, hogy a közbeszerzési eljárás szabályosságánakellenőrzési folyamata az eljárás menetébe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 27.

Támogatott eszközbeszerzés közbeszerzési eljárás nélkül

Kérdés: Helyesen jártunk-e el a következő esetben? Egy magánszemélyek által alapított egyesület pedagógiai intézetet működtet, amely HEFOP-pályázatot nyert, amit az Európai Unió és a magyar költségvetés 100 százalékban támogat. A pályázat keretében eszközbeszerzésre 2006 augusztusában került sor, értéke bruttó 17,8 millió forint volt. A becsült érték meghatározása után megállapítottuk, hogy az eljárást a nemzeti értékhatár alatti beszerzések szerint kellene lebonyolítanunk. Ebben az eljárásrendben azonban a Kbt. 293. §-ának b) pontja szerint eszközbeszerzésre nem kell eljárást indítani, ha az ajánlatkérő nem tartozik a törvény 22. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ajánlatkérők közé, mivel csak az uniós támogatás megléte miatt került volna a beszerzés a közbeszerzés hatálya alá. A fentiek miatt a versenyszabályok betartása mellett – három ajánlat bekérése – dokumentált közbeszerzési eljárás lebonyolítása nélkül szereztük be az eszközöket. Megfelelt-e ez így a hatályos közbeszerzési törvénynek?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 293. §-ának és a 22. § (1) és (2) bekezdésénekösszevetéséből megállapítható, hogy a 22. § (1) bekezdés szerinti ajánlatkérőkárubeszerzése, szolgáltatás megrendelése, valamintépítésiberuházás-megvalósítása az egyszerű közbeszerzési eljárás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 16.

Közműszolgáltatást végző önkormányzat beszerzésének rendje

Kérdés: Ha egy önkormányzati tulajdonú közműszolgáltató helyett a tulajdonos önkormányzat végzi a közbeszerzést, akkor a normál vagy a különös eljárás rendje szerint jár el?
Részlet a válaszából: […] ...eldöntéséhez, hogy a közműszolgáltatást végzőönkormányzatnak adott esetben az általános vagy a különös eljárásrend szerintkell-e közbeszereznie, a Kbt. 161-168. §-ait kell áttekinteni. Elsőként aztkell megvizsgálnia, hogy az adott közműszolgáltatás megfelel-e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.
1
25
26
27
32