Hamis adatszolgáltatás meghatározása a dokumentációban

Kérdés: A dokumentációban milyen mértékben kell kitérni a hamis adatszolgáltatás meghatározására, illetve jogkövetkezményeire? A legutóbbi törvénymódosítás érintette ennek szabályozását?
Részlet a válaszából: […] ...vagy 204. § (5)bekezdése szerinti rangsorolása.A korábbi rendelkezéssel szemben, amelyben a hamisadatszolgáltatás, illetve a hamis nyilatkozattétel ténye kerültmegfogalmazásra, a módosított rendelkezés célhoz kötötten fogalmazza meg afenti körülményeket....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Eltérő eljárásrend igazolások benyújtásának időpontja függvényében

Kérdés: Az ajánlatkérő a dokumentációban eltérő eljárásrendet nevezett meg akkor, ha az ajánlattevő ajánlatában benyújtja az igazolásokat a kizáró okok vonatkozásában, és akkor, ha nem. E körben fennáll-e a választás lehetősége?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a nyertesajánlattevő kötelezettsége a kizáró oki igazolások benyújtása, míg az eljárásajánlati vagy részvételi szakaszában csak nyilatkozattételre kötelezhető azajánlatkérő. Mivel a törvény nem kötelez az igazolások korábbi benyújtására,így semmilyen módon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Dokumentációkészítési kötelezettség

Kérdés: Kötelező-e ajánlati dokumentációt készíteni? Vannak-e olyan beszerzések, ahol nem?
Részlet a válaszából: […] ...külön meg kell jelölnie azokata dokumentumokat, amelyek tekintetében a nyilatkozat valódiságát vizsgálja,azaz amelyeknél a hamis nyilatkozattételnek relevanciája van.Az ajánlatkérő által összeállított dokumentációnak azajánlati felhívás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Tájékozódási kötelezettség "kezelése"

Kérdés: Az ajánlattételi felhívás kötelezte ajánlattevőket, hogy tájékozódjanak a munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó kötelezettségekről, melyeknek a teljesítés helyén, illetve a szerződés teljesítésekor meg kell felelniük, megjelölve az illetékes hatóságokat, de egyéb információt nem adva. Ehhez képest jelentsük be/igazoljuk, hogy tájékozódtunk, vagy mit tegyünk és milyen módon?
Részlet a válaszából: […] ...kérésével a Kbt. 55. § (3)–(4) bekezdésébenfoglaltaknak kívánt megfelelni, mellyel kapcsolatban az ajánlattevőnek különnyilatkozattételi kötelezettsége nincs, feltéve ha az ajánlatkérő mindezt különesetleg nem írta elő.A fentiekben utalt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Igazolási-nyilatkozattételi kötelezettség külföldi bankszámla esetén

Kérdés: Külföldi bankszámlaszámot pénzügyes kollégáim szerint sem a cégbírósághoz, sem az APEH-hoz nem kell bejelenteni. Amennyiben a pénzügyi alkalmasságot pénzintézeti igazolással kell alátámasztani, a külföldi bankszámlaszámokat (pénzforgalmi számlákat) fel kell-e tüntetnünk a bankszámlaszámainkról szóló nyilatkozatunkon, és be kell-e hozzá szereznünk a külföldi pénzintézet igazolását?
Részlet a válaszából: […] Az eljárást megindító hirdetmények általában úgy szólnak,hogy valamennyi bankszámláról nyilatkozni kell, és a banktól igazolástbemutatni. Ugyanakkor a külföldi bank nem kell, hogy acégnyilvántartásban szerepeljen, hiszen adatot az OCCR csak a banktól fogad el,ajánlattevőtől...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Ellentmondásos gyakorlat újonnan alakult cég alkalmassága vonatkozásában

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 101. számban, a 2076. számú dokumentumban az újonnan alakult céggel kapcsolatosan megfogalmazottakkal kapcsolatban ellentmondás van. Közelmúltban – 2009. 05. 31-e előtt – indított közbeszerzési eljárásban alkalmassági feltétel volt, hogy az elmúlt két évben (2006. és 2007. években) az ajánlattevő mérlege/eredménye nem lehet negatív. Az ajánlattevőt hiánypótlásra szólították fel, hogy csatolja a 2006. és 2007. évi mérlegeit az alkalmasság ellenőrzése érdekében. Az ajánlattevő nyilatkozott, hogy a csatolt cégkivonat tanúsítása szerint is a cég a 2008. évben alakult, és az adott időszakra a későbbi alakulásra tekintettel nem rendelkezik mérleggel. Az ajánlattevőt a hiánypótlásra benyújtott nyilatkozat ellenére kizárták – Kbt. 88. § (1) bekezdés f) pont, mert "hiánypótlás ellenére" sem csatolta be a hivatkozott és kért mérlegeit. A kizárás miatt döntőbizottsági eljárás indult, mivel a negatív mérleg/eredmény alkalmatlansági feltétel az újonnan alakult céggel szemben nem állapítható meg. A döntőbizottsági eljárás alapján meghozott határozat az eljárást lezáró eredményhirdetés ezen pontját nem semmisítette meg. Azaz a számviteli jogszabályok szerinti beszámoló benyújtásának elmaradásával kapcsolatban a KD-nek nem az volt a "gyakorlata", hogy nem tekinthető érvénytelenségi oknak, amennyiben az ajánlattevő később alakult, és ezért nem képes teljesíteni a feltételt. Ebben az esetben, az ajánlattevő milyen eljárást kezdeményezhet (mit tehet) a levélben megfogalmazott döntőbizottsági "gyakorlat" alkalmazása érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...ésjelenleg hatályos Kbt. 66. § (1) bekezdés c) pontja megengedő szabályozásttartalmaz, mivel lehetővé teszi a forgalomra vonatkozó nyilatkozattételesetében azt, hogy az időtartam igazodjon az adott gazdasági társaságlétrejöttének időpontjához, azaz a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Nem magyarországi letelepedésű résztvevők nyilatkozattételi kötelezettsége

Kérdés: Hol írja azt a Kbt., hogy a nem magyarországi letelepedésű ajánlattevőknek (alvállalkozóknak) nyilatkozniuk kell arról, hogy milyen igazolások felelnek meg a Kbt. szerinti kizáró okok hiányának igazolására a letelepedés országának jogrendszerében? Előírható-e ilyen tartalmú nyilatkozat megtétele kötelező jelleggel?
Részlet a válaszából: […] A nyilatkozat nem az ajánlattevő feladata, hanem azajánlatkérő kötelezettsége, hogy tisztában legyen azzal, mit kérhet a nemmagyarországi letelepedésű ajánlattevőktől. Ennek elősegítésére irányul aKözbeszerzések Tanácsának a Közbeszerzési Értesítő 2006. évi 68....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Kizárás jogszerűsége

Kérdés: Cégünket sajnálatos módon megint kizárták egy közbeszerzésből. Hat ajánlatadóból ötöt kizártak, 6-8 különféle – egyébként szokásosan hiánypótolható hiányosságok és bekötésre, oldalszámozásra vonatkozó formális – okra hivatkozva. Csak egyetlen ajánlatadót nem zártak ki, aki négy részre tett ajánlatot, és persze megnyerte árverseny nélkül. A kiíró rengeteg nyilatkozat és bizonylat kérését írta elő a kiírásban és dokumentációban, élt azzal a lehetőséggel, hogy mindent eredeti vagy hitelesített másolatban kért (például 3 évi teljes beszámolót kiegészítő mellékletekkel együtt stb.), és e rendkívül sokrétű kérelmekhez nem biztosított hiánypótlási lehetőséget. Ezt a Kbt. 83. § (1) bekezdése szerint csak akkor teheti meg, ha az eljárás nem az EU-ból származó forrásból támogatott beszerzésre irányul. Kérdés, honnan tudhatja meg az ajánlatadó, hogy kap-e EU-s forrást a kiíró? Kérhetünk-e erre vonatkozó nyilatkozatot tőle? Arra is vonatkozik a hiánypótlás legalább egyszeri biztosítási kötelezettsége, ha EU-s forrás ugyan közvetlenül nem kapcsolódik az eljárásban történő beszerzéshez, de ha olyan beruházáshoz használnak majd az eljárásban beszerzett szerelvényekből, amit viszont EU-s forrásból támogatnak? Ha sikerülne bizonyítani, hogy így van, a hiánypótlás tiltását meg lehetne támadni. A Kbt. 70. § (1) bekezdése előírja, hogy ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell, hogy nyertesség esetén magára kötelezettségként vállalja a 305. § és 306/A. §-okban lévő előírások érvényesítését. Erre a nyilatkozattételre azonban sem az ajánlati felhívás, sem a dokumentáció nem hívja fel a figyelmet. Véleményem szerint nem várható el az ajánlattevőktől a Kbt. ilyen szintű ismerete, pláne úgy, hogy semmiféle hiánypótlásra nincs lehetőség. Kérhető-e és kizárható-e olyan nyilatkozat nemléte miatt az ajánlattevő, amely nyilatkozat meglétének szükségességére az ajánlatkérő sem a felhívásban, sem a dokumentációban sehol nem hívta fel a figyelmet?
Részlet a válaszából: […] A felhívásnak része az uniós pályázatra utalás, amennyiben afelhívásban nem szerepel hivatkozásként, ezt az ajánlattevőnek el kellfogadnia. Ha azonban az ajánlatkérő például utólag mégis EU-s forráselköltésére kívánja elszámolni a pályázott összeget, az elszámoláskor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Nemleges nyilatkozatok

Kérdés: A dokumentáció szerint az ajánlattevőnek nyilatkoznia kell arról, hogy a 2004. évi XXXIV. törvény szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e. Mi az értelme annak – különös tekintettel az előzőekre –, hogy ha nem tartozunk a törvény hatálya alá, arról is nyilatkoznunk kell?
Részlet a válaszából: […] Az eredményhirdetésről szóló tájékoztató kötelező tartalma anyertes ajánlattevő hivatkozott jogszabály szerinti besorolásának ismertetése.Amennyiben nem minősül a törvény hatálya alá tartozónak, úgy ez isinformációértékű az ajánlatkérő és a Közbeszerzések Tanácsa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Ajánlattevő képviselete

Kérdés: A tárgyaláson részt vehet-e az ajánlattevő képviseletében más személy, mint aki az ajánlatot és az ajánlathoz kapcsolódó dokumentumokat aláírta?
Részlet a válaszából: […]

Igen, amennyiben rendelkezik meghatalmazással az ajánlattevő részéről. Ennek megfelelően nyilatkozata is úgy minősül, mintha a cég maga nyilatkozta volna, azaz nem a dokumentumokat aláíró személyéhez kötött az eljárás, valamint a nyilatkozattétel joga.

 

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.
1
12
13
14
15