Tevékenység megosztása, klasszikus rezsim alkalmazásának mellőzhetősége
Kérdés
Megoszthatja-e tevékenységeit egy 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő, vegyes tevékenységi körű, közérdekűnek minősülő hulladékkezelési közszolgáltatással és nem közérdekűnek minősülő távhőszolgáltatással foglalkozó cég, miszerint előbbi tevékenysége kapcsán klasszikus ajánlatkérőnek minősül [Kbt. 22. §-ának (1) bekezdése], míg távhőszolgáltatással kapcsolatos beszerzései kapcsán a különös eljárás szabályai alá tartozik [Kbt. 163. § (1) bekezdésének a) pontja]? Jogosan dönt-e ekkor úgy, hogy ha az adott távhő-szolgáltatási beszerzés az értékhatárok miatt nem közbeszerzés-köteles, akkor nem alkalmazza a klasszikus rezsimet sem, mert az csak a hulladékkezelési tevékenységre, illetve annak közérdekű részére vonatkozik (a két tevékenység aránya: 1:1)?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2005. július 11-én (30. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 702
[…] szempontjából közszolgáltatás, azaz az ezzel kapcsolatos beszerzések különös eljárás hatálya alá esnek, és érvényesül a 162. § (1) bekezdés a) pontjának feltétele is, azazhogy az ajánlatkérő a Kbt. 22. § (1) bekezdésének alanyi hatálya alá tartozzon. Tekintettel arra, hogy különös rezsimben nem kötelező az egyszerű eljárás alkalmazása, a távhőszolgáltatásaival kapcsolatos beszerzését illetően a nemzeti értékhatár alatt nem a Kbt. szerint kell az ajánlatkérőnek beszereznie. Felhívjuk ugyanakkor az ajánlatkérő figyelmét, hogy ha nem tudja egyértelműen a két tevékenységgel kapcsolatos beszerzését elkülöníteni, akkor nemzeti értékhatár alatt is Kbt. […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*