Tervező mint műszaki szakértő a közbeszerzési eljárásban
Kérdés
Szakértő bevonása esetén lehet-e maga a tervező a műszaki szakértelmet megtestesítő személy a hármas bontásban?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2005. augusztus 22-én (32. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 755
[…] szakvéleményt és döntési javaslatot készít az ajánlatkérő nevében a közbeszerzési eljárást lezáró döntést meghozó személy vagy testület részére. A tervpályázati eljárások külön szabályait tartalmazó 137/2004. Korm. rendelet ennél szigorúbb rendelkezéseket tartalmaz, és továbblép a háromtagú bírálóbizottságon. A rendelet 10. §-ának (1) bekezdése értelmében a bírálóbizottság – a tervpályázat tárgyában magas szintű elméleti és gyakorlati ismeretekkel rendelkező természetes személyek testülete – a kiíróval kötött megállapodás szerint végzi munkáját, megbízása a felkéréstől a zárójelentés aláírásáig tart. Különmegállapodás alapján a bírálóbizottság a kiírást elkészítheti, illetve tagjai a kiírás elkészítésében részt vehetnek. Érzékelhető tehát a szakmai jelleg kiemelése a bizottság összetételének szabályozásában. A fenti rendelkezés (2) bekezdése nevesíti a bírálóbizottság résztvevőit, akik: az elnök (társelnök), a szakmai titkár, a bírálóbizottsági tagok, továbbá a szakértőként bevont személyek, és – szükség szerint – a jogi szakértő. A szakmai titkár feladata a tervpályázati kiírás előkészítése, valamint a tervpályázat lebonyolításának szervezése. A bírálóbizottságban tagként, illetve szakértőként a tervpályázat tárgya szerint illetékes országos szakmai kamarák, szakmai szervezetek és felsőoktatási intézmények, továbbá az érintett szakminisztériumok, országos hatáskörű szervek, illetve a tervezési feladatban érdekelt helyi önkormányzat által javasolt és erre felkért képviselői, illetve magánszemélyek vehetnek részt, akik a tervpályázat tárgyában magas szintű elméleti és gyakorlati ismertekkel rendelkeznek. A bírálóbizottságban a tervpályázat tárgya szerint illetékes országos szakmai kamara és a tervezési feladatban érdekelt helyi önkormányzat szakmai képviseletét minden esetben biztosítani kell. Az építményfajta szerinti illetékes szakminisztérium, illetve országos hatáskörű szerv képviseletét is biztosítani kell, ha a tervezési szolgáltatás becsült értéke a Kbt. szerinti nemzeti értékhatár háromszorosát meghaladja. A bírálóbizottságban a kormányrendelet 7. §-ának (1) bekezdésében említett esetben jogi végzettséggel rendelkező jogi szakértő működik közre. Feladata a tervpályázati eljárás során készült jegyzőkönyvek (bontási jegyzőkönyv, folyamatos jegyzőkönyv) és egyéb iratok elkészítése. A 7. § (1) bekezdésében nem említett esetben a jogi szakértő feladatát a szakmai titkár is elláthatja, ennek megfelelően feladata a jegyzőkönyvek vezetésével is kibővül. Az (5) bekezdés pedig a jogi jellegű tevékenységet lefolytató szakember szerepét hangsúlyozza, mely a szabályozás minden területre kiterjedő részletességét jelzi. A bírálóbizottság elnöke hívja össze és vezeti a bizottság üléseit és a bírálati munkát. A bírálóbizottságban társelnök közreműködésére akkor van szükség, s ha az elnök nem rendelkezik a pályázókkal szemben szakmai követelményként előírt szakképesítéssel. Szavazásra jogosult az elnök (társelnök), a szakmai titkár és a tagok. A szavazásra jogosultak száma […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*