Hamis adatszolgáltatás megállapíthatósága


Cégünk közbeszerzési pályázaton ajánlatadóként vett részt, ugyanezen a pályázaton egy konkurens cég szintén részt vett, és 10 százalék feletti alvállalkozóként megnevezte cégünket – ezt beleegyezésünk és tudtunk nélkül tette. A kiírás szerinti kizáró okokat az alvállalkozóra (azaz a mi cégünkre) vonatkozóan természetesen nem tudta igazolni. A kiíró a Kbt. 70. §-ának (3) bekezdésére hivatkozva kizárta a 10 százalék feletti alvállalkozóként cégünket megjelölt ajánlatadót és a mi cégünket is. A kiíró sem kért a hiánypótlásban (megengedett volt a teljes körű hiánypótlás) semmilyen igazoló dokumentumot, annak ellenére, hogy a cégünket 10 százalék feletti alvállalkozóként megjelölt ajánlatadó a saját nyilatkozatán kívül semmilyen, ezt a tényt igazoló dokumentumot nem csatolt be, valamint a kizáró okokat érintő igazolásokkal sem rendelkezett a megjelölt alvállalkozó vonatkozásában. Van-e már hasonló esetre közbeszerzési döntőbizottsági határozat? Az alvállalkozót megnevező ajánlatadó részéről fennáll-e a hamis adatszolgáltatás? Jogos-e ebben az esetben cégünk mint ajánlatadó kizárása, vizsgálat nélkül?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2007. június 25-én (64. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1355

[…] kell jóhiszeműségét, amelyet ebben a helyzetben csak peres eljárásban tud megtenni, ahol az ajánlattevő hamis adatszolgáltatását kell, hogy a bíróság megállapítsa. Hozzá kell tenni, hogy amennyiben az ajánlatkérő megbizonyosodik arról, hogy az ajánlattevő jogosulatlanul – azaz a kérdés szerinti esetben előzetes egyeztetés nélkül – vonta be a 10 százalékot meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozóját, akkor sem egyértelmű a helyzet, hiszen a Kbt. szigorú és egyértelmű a kizárás tekintetében. Erre vonatkozóan nem áll gyakorlati tapasztalat a rendelkezésünkre, azaz nem tipikus, hogy az ajánlattevők […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.