Iratok visszakérésének lehetősége


Eredeti tanúsítványt, igazolást a pályázat elbírálása után vissza lehet-e kérni? Ha nem, akkor kérhető-e az ajánlatkérőtől az adott iratról hiteles másolat? Ehhez kapcsolódóan kérdezzük, hogy az ajánlatkérőnek meg kell-e őriznie a pályázati anyagokat, és ha igen, meddig?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2008. január 7-én (73. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1490

[…] mely másolatok tekinthetők hitelesnek, illetve mely szervek jogosultak hitelesítést végezni. Erre tekintettel, amennyiben az ajánlattevőnek a benyújtott iratra, dokumentumra eredetben vagy hiteles másolatban szüksége van, a benyújtás előtt célszerű arról hiteles másolatot készíttetnie. Erre általánosságban a közjegyzők jogosultak, bizonyos igazolások tekintetében a kiállító hatóság is. A közbeszerzési eljárások megfelelő nyilvánossága és átláthatósága érdekében az ajánlatkérőnek dokumentálási és megőrzési kötelezettsége is van. A Kbt. 7. §-a értelmében az eljárás előkészítésétől a szerződés teljesítéséig mindent írásban köteles az ajánlatkérő dokumentálni. Ezen túlmenően az eljárás előkészítésével, az eljárás lefolytatásával, továbbá a szerződéssel, a szerződés teljesítésével kapcsolatosan keletkezett összes iratot (beleértve természetesen a benyújtott ajánlatokat is) az eljárás lezárultától, […]
 
Kapcsolódó címkék:    
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.