Közbeszerzések központi lebonyolítása


Mit jelent a közbeszerzések központi lebonyolítása?


Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2011. június 6-án (131. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2706

[…] különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. Korm. rendelet szerinti beszerzéseik (a továbbiakban együtt: közbeszerzéseik) megvalósításakor a rendelet előírásai szerint kötelesek eljárni; – nem terjed ki a rendelet hatálya a védelem terén alapvető biztonsági érdeket érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk beszerzésére, illetőleg szolgáltatások megrendelésére vonatkozó sajátos szabályokról szóló 228/2004. Korm. rendelet hatálya alá tartozó beszerzésekre, a Kbt. 29. § (1) bekezdésének c) és e) pontja alá eső, a Magyar Honvédség műveleti alkalmazásával közvetlenül összefüggő beszerzésekre, a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény hatálya alá tartozó szervezetek beszerzéseire, a Külügyminisztérium irányítása alá tartozó külképviseletek beszerzéseire, a Magyar Nemzeti Bank beszerzéseire, valamint azon beszerzésekre, amelyek megvalósítása részben vagy egészében nem hazai költségvetési forrásból történik; – a fenti, első bekezdésben meghatározott szervezetek közül a közalapítványok, a nem száz százalékban állami tulajdonban álló gazdálkodó szervezetek, valamint a 9. § (1) bekezdésében meghatározott alapítványok a rendelet előírásait kizárólag az államháztartás alrendszereiből származó pénzeszközök felhasználásával történő beszerzéseikre, szerződéskötéseikre kötelesek alkalmazni. A hivatkozott kormányrendelet 2. §-a értelmében a közbeszerzések indokoltságának vizsgálata, és a közbeszerzési eljárások, valamint a rendelet hatálya alá tartozó szerződések ellenőrzése a nemzeti fejlesztési miniszter feladata. Ennek érdekében a közbeszerzési eljárások indokoltságának megítélésével, a központi ellenőrzés koordinálásával, a kapcsolódó nyilvántartások vezetésével, valamint a rendelet hatálya alá tartozó szerződések ellenőrzésével és engedélyezésével összefüggő feladatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) látja el. Ennek megfelelően a kormányrendelet 1. §-ának (1) bekezdésben meghatározott személyek vagy szervek a közbeszerzéseik megkezdését megelőzően a nemzeti fejlesztési miniszter hozzájárulását kötelesek kérni. A következőkben a kormányrendelet arról ír, hogyan kell a miniszter hozzájárulását kérni. A nemzeti fejlesztési miniszter hozzájárulása hiányában a közbeszerzési eljárás nem kezdhető meg. A nemzeti fejlesztési miniszter jogosult bármely közbeszerzési eljárásba, az eljárás bármely szakaszában megfigyelőt delegálni, erről az érintett szervezetet értesíti. A szabályozás a továbbiakban a megfigyelőre is részletesebben kitér. Például hogy a bontást – kétszakaszos eljárás esetén a részvételi szakasz bontását – megelőzően a delegált megfigyelő megvizsgálja, hogy az eljárásban a jóváhagyott ajánlat(tétel)i/részvételi felhívás és dokumentáció került-e közzétételre, illetve kiküldésre, és az ajánlattételi – kétszakaszos eljárás esetén a részvételi – határidő lejárta előtt legalább 5 munkanappal jelentést tesz az NFM részére. Az eljárás során továbbá az 1. § (1) bekezdésben meghatározott személyek vagy szervek kötelesek egyeztetést kezdeményezni az általuk lefolytatott közbeszerzési eljárások ajánlati szakaszának eredményhirdetését megelőzően legalább 5 munkanappal, az összegezés […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.