Jogsértő bírálati szempontok egy ajánlati felhívásban

Kérdés: A bírálati szempontok közül három hasonló szempontot találtunk egy felhívásban, amely véleményünk szerint törvénybe ütközik. Ezek a következők: – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően az egy év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága; – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően két év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága, valamint – a minimumfeltételek biztosításán túlmenően tíz év alatt kötelezően megvalósítandó fejlesztésekre szánt forrás nagysága. Mi erről a véleményük?
Részlet a válaszából: […] A kérdező a Kbt. 57. § (4) bekezdésének d) pontjára gondol,amelynek értelmében a bírálati részszempontok nem eredményezhetik ugyanazonajánlati elem többszöri értékelését. A kérdésben ismertetett esetben az első szempontottartalmazza a második, és mindkettőt tartalmazza...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Összeszámítás több helyről történő beszerzésnél

Kérdés: Az önkormányzat konyhája 17 500 E forintért fog élelmiszert beszerezni 2006-ban. Össze kell-e venni a különféle élelmiszereket, ha jelenleg több helyről történik a beszerzés, az alábbiak szerint: – zöldség-gyümölcs: kb. 5250 E Ft-ért őstermelőktől piacon, – pékáru: kb. 4375 E Ft-ért közvetlenül pékségtől, – tejtermék: kb. 2600 E Ft-ért közvetlenül tejüzemtől, – hús: kb. 4000 E Ft-ért közvetlenül húskereskedelmi kft.-től, – egyéb szárazáruk: kb. 1250 E Ft-ért METRO Kft.-től?
Részlet a válaszából: […] ...rendeltetése azonos vagy hasonló, illetőlegfelhasználásuk egymással közvetlenül összefügg. A fenti, utolsó pontban rögzített feltétel igazából nem isegy, hanem két feltételt jelent, ha valamelyik teljesül, akkor azegybeszámítási kötelezettség már fennáll....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Akkreditálási dokumentumok alakisága

Kérdés: Ha az ajánlatkérő – építési beruházás esetén – a minősítő vizsgálatokat végző laboratóriumok akkreditálási dokumentumait is kéri becsatolni, akkor ezen okiratok becsatolhatók-e egyszerű fénymásolati példányban, vagy csak eredeti, illetve közjegyző által hitelesített másolati formátumú becsatolásuk az elfogadható?
Részlet a válaszából: […] ...fejezet szerinti eljárások) az ajánlatkérő rendelkezése szerint kell azigazolásokat benyújtani. Ha az ajánlatkérő nem írt elő semmilyen feltételt,akkor egyszerű másolatban benyújthatók az igazolások.Itt hívjuk fel a figyelmet arra, hogy az ajánlatkérők sohanem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Árváltoztatás jogát fenntartó nyilatkozat visszavonásának jogszerűsége

Kérdés: Az ajánlattevő nyilatkozatában vállalja a szerződés teljesítését [Kbt. 70. §-ának (1) bekezdése]. E nyilatkozat mellett becsatol egy olyan nyilatkozatot is, miszerint az ajánlatban szereplő ár csak tájékoztató jellegű, és később változhat bizonyos esetekben. A Kbt.-be ütközik-e, ha utóbb az ajánlattevő az ajánlatkérő által kért felvilágosítás keretében visszavonja ez utóbbi nyilatkozatát?
Részlet a válaszából: […] ...elkészítenie és benyújtania. Azajánlatnak tartalmaznia kell különösen az ajánlattevő kifejezett nyilatkozatátaz ajánlati felhívás feltételeire, a szerződés teljesítésére és a kértellenszolgáltatásra.A (2) bekezdés értelmében az ajánlattevőnek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Írásbeli összegzés megváltoztatása

Kérdés: Jogszerűen jár-e el az ajánlatkérő, ha az írásbeli összegzést az eredményhirdetést követően módosítja? Van-e egyáltalán erre lehetősége?
Részlet a válaszából: […] ...akkor eddig azidőpontig egy alkalommal jogosult a Kbt. 93. §-ának (2) bekezdése szerintiírásbeli összegezést módosítani. Ennek feltétele, hogy az ajánlatkérő azeredményhirdetést követően észlelje, miszerint a kihirdetett eredmény(eredménytelenség)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Jogszerűen meghatározható alkalmassági kritériumok

Kérdés: Egy kiírás az É-1 megkövetelt tervezői besorolás mellé okleveles építészmérnöki végzettséget határoz meg alkalmassági kritériumként. Ez jogszerű? Ismereteink szerint a tervezésre vonatkozó jogszabály az É-1 kategóriában nem tesz különbséget iskolai végzettség szerint. Így É-1 kategóriába sorolt vezető építésztervezők korlátozás nélkül végezhetnek tervezési munkát akkor is, ha műszaki főiskolát végzett építészmérnökök vagy építőmérnöki karon végzett okleveles építőmérnökök. A jogosultságot a jogszabály szerint nem elsősorban az iskolai végzettség, hanem a kategóriába sorolás határozza meg. A fenti aggályokra való tekintettel sántít a kiírás, és olyan benyomást kelt, mintha megsértené az általánosan meghatározott, a szakmagyakorlásra és a pályázati részvételre vonatkozó szabályokat egy kitüntetett szűk pályázói kör javára. Úgy gondoljuk, hogy a fentiekben leírt két kitétel nem sorolható abba a körbe, amelyben "az alkalmasság feltételeit és igazolását ... szigorúbban állapította meg az ajánlatkérő". Kíváncsian várjuk állásfoglalásukat.
Részlet a válaszából: […] ...túlzó elvárásokat, nem írhat elő olyan kritériumokat,amelyek a szerződés teljesítéséhez ténylegesen nem szükségesek.Azoknál a feltételeknél, ahol jogszabály rendezi azalkalmasság kérdését, azaz meghatározza például egy tevékenység gyakorlásánakfeltételeit,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Szerződésmódosítás kezdeményezésének jogszerűsége

Kérdés: Iskolánk – konyhájának nyersanyagszükségletéhez – (európai uniós értékhatár feletti) nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatásával szerződést kötött húsbeszállításra egy vállalkozóval 2005. szeptember 13-án, 4 éves időtartamra. A kiírás szerint bírálati szempont volt az áremelés mértéke (évente egyszer a mindenkori KSH adatai szerint infláció 0 százaléka 10 pont, 50 százaléka 5 pont, 100 százaléka 0 pont). Az említett vállalkozó 0 százalékos áremelést vállalt 4 évre, ezzel nyerte el a pályázatot. 2006. július 28-án kelt levelében a Kbt. 303. §-ára hivatkozva (szerződéskötéskor előre nem látható ok következtében) 15 százalékos áremelést kezdeményezett – nem az infláció százalékában, hanem egyszeri áremelésként – azzal, hogy ha ezt nem fogadjuk el, felbontja a szerződést. A szerződésünkben erre nincs külön utalás. Milyen lehetőség van a probléma megoldására? Módosítható-e a szerződés? Egyszeri áremelés után a szerződés változatlanul hagyása mellett milyen szankciókat von maga után a módosítás a felekre? A kiírónak milyen jelentési kötelezettségei vannak?
Részlet a válaszából: […] ...nyerhessen, akkor nemfogadható el a szerződés módosítása iránti igénye.Elképzelhető ugyanakkor az is, hogy bár az ajánlattevőigazolja a feltételeket, ennek ellenére az általa kezdeményezett áremelésmértéke az ajánlatkérő számára nem fogadható el. Az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tulajdoni arány, irányítási jog változásának hatása megkötött közszolgáltatási szerződésre

Kérdés: Az üzletrész értékesítése előtt mint 100 százalékos tulajdonú társaságával megkötött közszolgáltatási szerződés jogi sorsa hogyan alakul az üzletrész értékesítését követően, mivel a közszolgáltatás teljesítése időtartama alatt változik a tulajdoni arány és az irányítási jog? (Azaz a közszolgáltató esetében nem teljesül az "egyedüli tag" feltétel, továbbá a Kbt. 2/A. §-a szerinti megállapodás már szerződéssé minősül.)
Részlet a válaszából: […] A megkötött közszolgáltatási szerződés jogi sorsát -véleményünk szerint – nem feltétlenül kell, hogy befolyásolja a tulajdoniarány, illetve az irányítási jog változása. Ha magában a közszolgáltatásiszerződésben van ilyen szerződésmegszűnési ok, akkor a szerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tevékenység megoszthatósága közbeszerzési szempontból

Kérdés: 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő, hulladékkezelési közszolgáltatással és távhőszolgáltatással foglalkozó cég megosztotta a Kbt. szempontjából a tevékenységeket, és a hulladékos oldalon klasszikus ajánlatkérőként jár el, míg a távhő területén közszolgáltatóként, és itt nem alkalmaz egyszerű eljárást. Helyesen jár-e el? (A Közbeszerzési Levelek tanácsadói alapján erre van lehetősége.)
Részlet a válaszából: […] ...harmadik bekezdése alkalmazásábanhálózatnak minősül az, ha a szolgáltatást az illetékes hatóság általmeghatározott (üzemeltetési) feltételek, különösen a szolgáltatási útvonalakra,a rendelkezésre bocsátandó kapacitásra vagy a szolgáltatás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Koncesszió és közbeszerzés

Kérdés: A koncessziós törvény és a közbeszerzési törvény viszonyával kapcsolatos a kérdésünk, például ivóvíz-szolgáltatás vonatkozásában. Néhány önkormányzat saját tulajdonában lévő víziközmű kft.-t működtet. További önkormányzatokkal társul, és egyrészt fejlesztést, másrészt bővítést valósít meg a hálózatra uniós támogatásból. A fejlesztést, bővítést követően a társulás továbbra is közvetlenül a kft.-t kívánja megbízni az ivóvíz-szolgáltatással. Szükséges-e ebben az esetben közbeszerzési eljárás lefolytatása?
Részlet a válaszából: […] ...akkor is,ha annak első pontja szerinti gazdálkodó szervezet tulajdonosa az állam; ebbenaz esetben az előző bekezdés szerinti további feltételeknek a tulajdonosijogokat gyakorló jogalany (miniszter vagy országos hatáskörű szerv vezetőjeesetén az általa irányított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.
1
176
177
178
217