Áttérés az új Kbt. szabályainak alkalmazására

Kérdés: 2004 áprilisában – a régi Kbt. szerint – indított nyílt közbeszerzési eljárás a Kbt. 60. § (1) bekezdésének d) pontja alapján eredménytelenül zárult le. (Eredményhirdetés 2004 júniusában volt.) Van-e lehetőség áttérni az új Kbt. szerinti tárgyalásos eljárásra, avagy az új Kbt. szerinti nyílt eljárást kell ismételten kiírnunk?
Részlet a válaszából: […] ...az eredménytelenség abból adódott, hogya közbeszerzési törvény 92. §-ának b) pontja értelmében kizárólag érvénytelenajánlatot nyújtottak be. A Kbt. hivatkozott 60. § (1) bekezdésének d) pontjaszerint az eljárásban nem lehet ajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Egyetlen érvényes ajánlat elbírálása az összességében legelőnyösebb értékelés szempontja alapján

Kérdés: Ha egy nyílt eljárásra több ajánlat érkezik, de ezek közül például formai vagy egyéb tartalmi hiba miatt csak egy darab ajánlat lesz érvényes, illetve értékelhető, akkor hogyan pontozom azt le az összességében legelőnyösebb értékelési rendszerben?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés érdekes és rendkívül életszerű. Tekintettel arra,hogy csak egy ajánlat pontozható, és feltételezzük, hogy a legrosszabb kapnáegy adott részszempont tekintetében a legalacsonyabb és a legjobb a legmagasabbpontot, esetünkben az ajánlatkérő úgy jár el helyesen, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

"Több eljárásra bontás" feltételei

Kérdés: A becsült érték meghatározásánál valóban egybe kell számítani a több évre áthúzódó építési beruházási értéket, de a Kbt. 40. §-ának (3) bekezdése szerint a beruházás több eljárásra bontható, azzal a megkötéssel, hogy a teljes beruházást közbeszerzés útján kell megvalósítani. A több eljárásra bontás jogszerű. Helyes ez a megállapítás?
Részlet a válaszából: […] Valóban több eljárásra bontható egy adott beszerzés, de eznem eredményezheti az eljárási rezsim változását. Ezért fogalmaz úgy azemlített 40. § (3) bekezdése, hogy amennyiben a becsült érték kiszámítása sorántöbb – egyenként a közösségi értékhatárt el nem érő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

"Lényeges változtatás" gyakorlati értelmezése a közbeszerzési eljárásokban

Kérdés: Eredménytelen az eljárás a Kbt. 92. §-ának c) pontja – a fedezet mértéke – alapján. Hirdetmény közzététele nélküli eljárást indítanának a 125. § (1) bekezdése alapján. Mi számít a felhívás és a dokumentáció feltételei lényeges változásának? Változtatható-e "a bírálati szempont összességében..." helyett legalacsonyabb ellenszolgáltatásra? Változtathatóak-e a szerződés mellékkötelezettségei kevésbé szigorúra (garanciák csökkentése)? Változtathatóak az alkalmassági feltételek (csökkenthetőek-e)? Be lehet-e vonni (felhívni) új ajánlattevőket is? Elég-e csak az "újaknak" kiadni a teljes dokumentációt, a "régieknek" csak a módosítást? Újra be kell-e kérni minden nyilatkozatot, igazolást, vagy a "régiektől" nem?
Részlet a válaszából: […] ...Tehát azúj ajánlattevők bevonását így megoldja a törvény, hiszen meg kell hirdetni azeljárást. A bírálati szempontok, alkalmassági feltételek változtatásaa felhívás és a dokumentáció túlzott mértékű módosulását jelentené érzésünkszerint, bár erre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Alvállalkozók ellenőrzése, alvállalkozókkal szembeni kifogás lehetősége

Kérdés: Ki minősül 10 százalék feletti, illetve alatti alvállalkozónak, mi alapján lehet ellenőrizni, illetve megkifogásolni ajánlatadás idején?
Részlet a válaszából: […] ...minősül 10százalék alatti vagy feletti alvállalkozónak. Ellenőrizni a teljesítés folyamánlehet, azonban ha kiderül, hogy a szerződéses feltételek teljesítése nem azajánlatban és a szerződésben megfogalmazottak szerint történt, a továbbiakban aPtk. rendelkezései...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Speciális alkalmassági feltételek kiírásának jogszerűsége

Kérdés: Joga van-e a kiírónak olyan speciális alkalmassági feltételeket szabni, amelyek leszűkítik az ajánlattevők körét – például az ajánlattevő rendelkezzen 500 kg-os építési felvonóval, betonkeverővel, 2 db IFA teherautóval stb.?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmassági feltételek megszabására azajánlatkérőnek joga van, amelynek korlátait a közbeszerzési törvény 65-69. §-aiszabják meg. A törvény 69. §-ának (3) bekezdésére külön felhívnánk a figyelmet,amelynek értelmében az ajánlatkérőnek a 66. és a 67...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Saját alkalmazásban álló szakemberek végzettségének igazolása

Kérdés: Hogyan kell értelmezni, ha az ajánlatkérő alkalmassági feltételként "saját alkalmazásban" álló szakemberek végzettségének igazolását kéri?
Részlet a válaszából: […] ...problematikus volta esetén nem rendel alkalmatlanságiokot, úgy nem látjuk értelmét jogorvoslati fórumhoz fordulni. Ha azonban ezalkalmassági feltétel is egyben, akkor megállja helyét az ajánlatkérő Kbt.alapelveibe ütköző magatartásának kifogásolása a jogorvoslati fórum...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Szabályozási terv készíttetése során irányadó előírások

Kérdés: Helyi önkormányzat szabályozási tervet (régi nevén részletes rendezési tervet) kíván készíttetni. Milyen előírásokra kell figyelemmel lennie? Például az egybeszámítás, értékhatár, szolgáltatás vagy tervpályázati eljárás előírásaira (a beszerzés becsült költsége megközelítőleg 1,7 millió forint + áfa)?
Részlet a válaszából: […] ...megrendelni azt, amely esetünkben nem éri el a szolgáltatás 2 millióforintos egyszerű értékhatárát, azaz nem tartozik a Kbt. hatálya alá.Feltételezzük egyben, hogy ez a rendezésiterv-készítés nem ismétlődik meg egyéven belül, azaz becsült értéke ennek a tevékenységnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Eljárás kizárólag értékhatáron kívül eső ajánlatok beérkezése esetén

Kérdés: Amennyiben egy "alacsonyabb értékhatárú" (például egyszerű vagy nemzeti értékhatár alá tartozó) eljárásra csak az értékhatáron kívül eső ajánlatok érkeznek, van-e mód arra, hogy a Kbt. előírásainak megfelelően tárgyaljunk, és ennek eredményeként csökkenjenek az árak a megfelelő értékhatár alá? Például nemzeti rezsimben, nyílt eljárásban csak a közösségi értékhatárt meghaladó ajánlatok érkeznek. A Kbt. lehetővé teszi, hogy a három legjobb ajánlattevővel (meghatározott feltételek teljesülése esetén) tárgyaljon az ajánlatkérő. Ez a lehetőség fennáll-e ebben az esetben is? Másképp kell-e viszonyulni ebből a szempontból egy nyílt eljáráshoz, mint egy eleve tárgyalásosként meghirdetett eljáráshoz, amelynél az ajánlati kötöttség csak a tárgyalások végén áll be? A fentiek analógiájára egy tárgyalásosként meghirdetett egyszerű eljárásnál mi a helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 254. §-a nemzeti rezsimben lehetővé teszinyílt eljárás keretében tárgyalás kezdeményezését, amelynek feltétele, hogyegyik ajánlattevő sem, vagy az összességében legelőnyösebb ajánlattevő sem tett– az ajánlatkérő rendelkezésére álló anyagi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.

Alkalmassági feltételek szigoríthatósága a közbeszerzésben

Kérdés: Mi teszi szükségessé a kiírások során, hogy a pályázókra nézve egyre keményebb gazdasági mutatók szerinti alkalmasságot várjanak el a kiírók? Ugyanakkor elvárják/kiírják a 10-20 százalékos mértékű teljesítési biztosítékok letétét is. Nem lenne célszerűbb csak az egyiket alkalmazni? Mindkettővel sújthatják a pályázókat?
Részlet a válaszából: […] ..."kemény" alkalmassági feltételek megszabására azajánlatkérőnek a Kbt. szerint joga van, azonban ennek kereteit a közbeszerzésitörvény 65-69. §-ai adják meg. A 69. § (3) bekezdése szerint az ajánlatkérőneka 66. és a 67. §-ban meghatározott adatok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. június 20.
1
194
195
196
217