Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. nem tiltja a referenciaigazolás nagyságrendhezkötését, tekintettel arra, hogy komolyabb beruházás vagy speciális beszerzésitárgy esetében elősegíti az ajánlattevők szűrését abból a szempontból, hogy azajánlattevő rendelkezik-e olyan mértékű referenciával, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Eredményhirdetés a nyertes ajánlattevő távollétében

Kérdés: A 481-es kérdésre adott válaszukat továbbgondolva, mi történik akkor, ha a nyertes ajánlattevő nem jelenik meg az eredményhirdetésen? Ha a törvény szövegét szó szerint értelmezzük, akkor nincs módja az ajánlatkérőnek más módon beszerezni a tájékoztatóban közzéteendő információt a vállalkozási formáról. Az ajánlatkérő mit írjon ilyenkor a tájékoztatóba, és mit fog szólni ehhez a Közbeszerzési Értesítő szerkesztősége?
Részlet a válaszából: […] ...a mikro-, kis- vagy középvállalkozás jellegéről. Ennek a kevésbé életszerű szabálynak a kiküszöbölése azajánlatkérők gyakorlatán vagy gyakorlatlanságán múlik. Általában előrenyilatkoztatják az ajánlattevőt arról, hogy mikro-,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Esélyegyenlőség elvének sérelme a gyakorlatban

Kérdés: Sérül-e az esélyegyenlőség elve, ha a műszaki terveket csak digitális formában (CD-n) adjuk ki, papíralapon nem?
Részlet a válaszából: […] ...hivatalosformában papíralapon fogadható el, és az elektronikus forma – egyelőre -tájékoztató jellegű, véleményünk szerint a hazai gyakorlat jelenleg nem fogadjael azonos formában (érvénnyel) a digitális és a papíralapú megismerhetőséget. Afélreértések és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Hirdetményből kitörölhető kérdés, melléklet

Kérdés: Valóban el lehet hagyni, ki lehet törölni az adott esetben nem használt kérdéseket, mellékleteket a hirdetményekből?
Részlet a válaszából: […] ...beruházásravonatkozó – részek kimaradnak. Mindezt nem tiltja a 34/2004. Korm. rendelet,sőt a Közbeszerzési Értesítő szerkesztősége a gyakorlatban szorgalmazza is ahasonló módon "átalakított" hirdetmények beküldését...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Jogi lektor megválasztásának lehetősége

Kérdés: Van-e mód arra, hogy egy-egy nagy cég valamennyi eljárásának felügyeletét azonos jogi lektor lássa el?
Részlet a válaszából: […] ...ismegjelentet. Azonban a szűkös humánerőforrás-lehetőségek és a rendkívül sokhirdetmény-közzététel nem teszi lehetővé ennek a gyakorlatnak a következetesalkalmazását...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Hiánypótlási kötelezettség "körülírása"

Kérdés: Az ajánlatkérő előírhatja-e a hiánypótlásra vonatkozó kikötéseit (például hány alkalommal lehet hiányt pótolni, ha nem akar hiánypótlási eljárást lefolytatni, akkor azt is jelezze, ha nem érkezik hiánypótlás, az ajánlat érvénytelen stb.)?
Részlet a válaszából: […] ...szabályozásaesetleg ismeretlen lehet az ajánlattevő előtt –, ezért a figyelmet errefelhívni akár gesztusértékű is lehet, főleg a gyakorlatlan ajánlattevőkesetében. Megjegyezzük, hogy az Európai Unióban erre vonatkozóanheterogén a gyakorlat. Nem alakult tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Diszkriminatív kitétel a dokumentációban

Kérdés: Az ajánlatkérők tehetnek-e olyan kitételt az ajánlati dokumentációban, hogy csak a minősített ajánlattevők hivatalos jegyzékében szereplő ajánlattevővel kívánnak szerződést kötni?
Részlet a válaszából: […] ...(2) bekezdése szerint az ajánlatkérőnek esélyegyenlőséget és egyenlőbánásmódot kell biztosítania az ajánlattevők számára.]Gyakorlatias és egyben logikus a kérdés, hiszen ezzel azajánlatkérő megkönnyítené a saját dolgát, de az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Igazgatási szolgáltatási díj megfizetése

Kérdés: A Kbt. meghatározza, hogy egyes eljárásokért szolgáltatási díjat kell fizetni. A gyakorlatban hogyan történik a díjak megfizetése?
Részlet a válaszából: […] A kérdést a Kbt. 393. §-ának (2) bekezdése rendezi. Eszerinta Kbt. 324. §-ának (3) bekezdése, a 355. §-ának (2) bekezdése, a 382. §-ának(2) bekezdése és a 387. §-ának (3) bekezdése szerinti igazgatási szolgáltatásidíj, a Kbt. 338. §-a szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Támogatás paramétereinek közzététele

Kérdés: Támogatás igénybevétele esetén a legtöbb támogató közzéteszi az elnyert támogatás értékét és százalékos nagyságát, ez milyen mértékben befolyásolja a "tiszta" ajánlattételt?
Részlet a válaszából: […] ...nem tiltja a közzétételt, ugyanakkor kötelezővésem teszi a törvény, ellentétben a régi Kbt. kapcsán bevett helytelen,versenytorzító gyakorlattal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Közbeszerzési tanácsadó kötelező igénybevétele

Kérdés: Egyszerűsített közbeszerzési eljárást lebonyolíthat-e az önkormányzat polgármesteri hivatala anélkül, hogy OKJ-s bizonyítvánnyal rendelkező szakember ebben részt venne (a hivatal dolgozója közgazdász végzettségű)?
Részlet a válaszából: […] ...azonban nem elegendő a Közbeszerzések Tanácsa által elfogadott OKJ-spapír. Szükséges például a rendelet szerinti közbeszerzési gyakorlat megléte is– például a Kbt. 11. §-ának (1) bekezdése alkalmazásában a hivatalos közbeszerzésitanácsadói...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.
1
84
85
86
95