Beszerzések szerepeltetése a statisztikai összegzésben

Kérdés: A Kbt. 16. §-ának (1)–(3) bekezdései szerint az ajánlatkérő az éves beszerzéseiről külön jogszabályban meghatározott minta szerint éves statisztikai összegzést köteles készíteni, amelyet legkésőbb a tárgyévet követő év május 31. napjáig kell megküldenie a Közbeszerzések Tanácsának. Kérdéseink a következők: 1. 2004 szeptemberében megindítottuk a közbeszerzési eljárásunkat, ami 2004 végéig lezárult, de a tényleges beszerzésünk a 2005. évre vonatkozik. Kérdésünk, vajon a 2005. év május 31. napjáig elküldendő éves statisztikai összegzésben vagy a 2006. év május 31. napjáig elküldendő statisztikai összegzésben kell-e szerepeltetnünk a beszerzést? Vagyis 2004-re vagy a 2005. évre vonatkozó beszerzésnek minősül? 2. 2004 decemberében megindítottuk a közbeszerzési eljárásunkat, amely áthúzódik a következő évre, vagyis 2005. első negyedévében zárul le. A tényleges beszerzésünk 2005. évre vonatkozik. Melyik évben, a 2005. év május 31. napjáig elküldendő éves statisztikai összegzésben, vagy a 2006. év május 31. napjáig elküldendő statisztikai összegzésben kell-e szerepeltetnünk a beszerzést? Vagyis 2004-re vagy a 2005. évre vonatkozó beszerzésnek minősül?
Részlet a válaszából: […] ...is ki lehet tölteni, amelyet a Közbeszerzések Tanácsa minden évoktóber 31-ig juttat el az Európai Bizottsághoz. Erre vonatkozóan a törvényindokolása sem nyújt fogódzót, de a határidő ilyetén kitolása arra engedkövetkeztetni, hogy a még folyó, de a tárgyévben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Írásbeliség bírálati részszempontok esetén

Kérdés: A Kbt. 87. §-ának (1) bekezdésében a "köteles" szó az írásbeliségre vonatkozó kötelezettséget, vagy az indokolás kérésére vonatkozó kötelezettséget jelenti?
Részlet a válaszából: […] ...értékelt kötelezettségvállalást tartalmaz, az ajánlatkérő azérintett ajánlati elemekre vonatkozó adatokat, valamint indokolást kötelesírásban kérni. Tehát mind az érintett ajánlati elemekre vonatkozó adatokat,mind az indokolást írásban kell kérni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Bírálati lapok száma

Kérdés: Elegendő-e, ha egy indokolással ellátott bírálati lap van egy adott közbeszerzési eljárásban, és azt a bírálóbizottság minden tagja aláírja, vagy valamennyi bizottsági tag önálló bírálati lapot kell, hogy kiállítson?
Részlet a válaszából: […] ...meghozó személy vagy testület részére. A bírálóbizottsági munkáróljegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek részét képezik a tagok indokolássalellátott bírálati lapjai, amitől a törvény eltérést nem enged. Ezért fontos,hogy a bírálóbizottsági tagok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Eljárás azonos ajánlatok esetén

Kérdés: A legalacsonyabb ellenszolgáltatás bírálati szempontja esetében két egyforma árajánlat érkezik. A két ajánlat közül nem választható ki az alacsonyabb, tehát az eljárás eredménytelen, de mire hivatkozva? Elő lehet-e írni azt, hogy az ajánlatkérő ilyen esetben milyen eljárást követ?
Részlet a válaszából: […] ...Erre nincslehetőség, eltérést pedig nem enged a törvény, tehát az eljárásteredménytelennek kell nyilvánítani. Érdekes ugyanakkor az indokolás, hiszen esetünkben aközbeszerzés megkezdését követően – előre nem látható és elháríthatatlan okkövetkeztében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.

Szakmaiság érvényesülése egyszerű közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Egyszerű közbeszerzés esetében a szakmaiságnak ugyanúgy kell érvényesülnie, mint a többi eljárási rezsimben? Tehát a 3 főben a szakmai, a jogi és a közbeszerzési ismeret ugyanúgy követelmény?
Részlet a válaszából: […] ...meghozó személy vagy testület részére. A bírálóbizottság munkájáróljegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek részét képezik a tagok indokolássalellátott bírálati lapjai.A Kbt. 300. §-ának (6) bekezdése sorolja fel a közbeszerzésitörvény azon rendelkezéseit...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Közbeszerzési tanácsadó kötelező igénybevétele

Kérdés: Egyszerűsített közbeszerzési eljárást lebonyolíthat-e az önkormányzat polgármesteri hivatala anélkül, hogy OKJ-s bizonyítvánnyal rendelkező szakember ebben részt venne (a hivatal dolgozója közgazdász végzettségű)?
Részlet a válaszából: […] ...bevonása nem jelenti ugyanakkor,hogy a lebonyolítást teljes mértékben a hivatalos közbeszerzési tanácsadónakkell végeznie. A törvény indokolása értelmében a gondos és ésszerű eljárásfeltétele, hogy mind a közbeszerzési eljárás előkészítésében, mind...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Bírálati lap egyszerű eljárásban

Kérdés: Egyszerű eljárás esetén is kötelező-e a bírálati lap alkalmazása tagonként?
Részlet a válaszából: […] ...meghozó személyvagy testület részére. A bírálóbizottsági munkáról jegyzőkönyvet kellkészíteni, amelynek részét képezik a tagok indokolással ellátott bírálati lapjai.Figyelemmel arra, hogy a fenti rendelkezések a Kbt. III.fejezetében találhatóak, amely fejezet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 21.

Értékelési rangsortól eltérő döntés jogszerűsége

Kérdés: A közbeszerzési pályázatok értékelési rangsorától eltérően dönthet-e a képviselő-testület?
Részlet a válaszából: […] ...meghozószemély vagy testület részére. A bírálóbizottsági munkáról jegyzőkönyvet kellkészíteni, amelynek részét képezik a tagok indokolással ellátott bírálatilapjai is. Amennyiben a döntést hozó személy vagy testület másként dönt, akkorannak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 21.

Kirívóan alacsony ár vizsgálata

Kérdés: Milyen összeg minősül a gyakorlatban kirívóan alacsony árnak? Az ajánlatkérő hogyan ellenőrzi az ajánlattevő nyilatkozatát erre vonatkozóan? Esetleg százalékban határozza meg az ajánlatkérő, hogy az ár vonatkozásában mit tart kirívóan alacsonynak?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. 86. §-ának (1) bekezdése alapján az ajánlatkérő köteles írásban adatokat és indokolást kérni attól az ajánlattevőtől, amelynek ajánlata – az ajánlatkérő megítélése szerint – kirívóan alacsonynak értékelt ellenszolgáltatást tartalmaz. (A Kbt. 87....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 13.

Külső szakember bevonása közbeszerzési eljárásba létszámhiány miatt

Kérdés: Három-négy főből álló polgármesteri hivatali apparátusnál a közbeszerzési eljárás bírálatához megkövetelt minimum 3 fős bizottság hogyan állítható föl? Milyen feltételekkel vonható be külső szakember?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. indokolása szerint, a gondos és ésszerű eljárás előfeltétele, hogy mind a közbeszerzési eljárás előkészítésében, mind annak lebonyolításában megfelelő szakértelemmel rendelkező személyek vegyenek részt. A Kbt. ennek érdekében több olyan rendelkezést is tartalmaz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 29.
1
37
38
39
40