Időpont-meghatározás módja hirdetményben

Kérdés: Jogszerű-e, ha a kiírásban az eredményhirdetés és a szerződéskötés időpontja meghatározásakor az ajánlatkérő az időpontokat "előreláthatólag" határozza/jelöli meg?
Részlet a válaszából: […] Igen, jogszerű, tekintettel arra, hogy az ajánlatkérő azesetleges változásról – a Kbt. esélyegyenlőségre vonatkozó alapelvénekmegfelelő módon – köteles értesíteni az érintetteket, ugyanakkor már afelhívásban jelzi, hogy az eredményhirdetés és ennek megfelelően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Cégszerű aláírás értelmezése

Kérdés: Egy kiírásban az olvasható, hogy az ajánlatot minden olyan személy cégszerű aláírásával kell ellátni, aki felhatalmazott arra, hogy az ajánlattevő nevében jogokat és kötelezettségeket szerezzen. Véleményünk szerint e megfogalmazás pontatlan és értelmezhetetlen. Azt jelenti, hogy ha egy cégnél például 20 ilyen személy van, mindenki aláírja az ajánlatot? Lehet így megfogalmazni egy érvényességi feltételt?
Részlet a válaszából: […] Aránytalan a feltétel, amennyiben a cég képviseletét elegendő,hogy ennél kevesebb személy ellássa – a cégkivonat szerint. Az ajánlatkérő acégkivonat alapján meg kell, hogy elégedjen a képviseletre jogosultak együttesaláírásával, vagy akár egyedi aláírásával. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Teljesítés helyének meghatározása

Kérdés: A teljesítés helyét milyen részletességgel kell meghatározni a kiírásban?
Részlet a válaszából: […] A cél a lehető legpontosabb meghatározás. Például amennyibenországos a szolgáltatás, elegendő Magyarország megjelölése. Ha például Budapestvalamely kerülete írt ki építési beruházásra vonatkozó eljárást, akár akerület, akár az utca megnevezése megfelelő. Ha egy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Referenciaszámok értelmezése együttes megfelelésnél

Kérdés: A kiírás szerint alkalmassági követelmény, hogy az ajánlattevő és a 10 százalékot meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozók együttesen rendelkezzenek az ajánlattétel évét megelőző három évből minimum 5-5 meghatározott referenciával. Ez évenként 5-5 referenciát jelent, vagy a három évre összesen ennyit?
Részlet a válaszából: […] A minimum 5-5 meghatározott referencia véleményünk szerintévente 5-5 referencia meglétét irányozza elő. Érdemes ebben az esetben isrákérdezni kiegészítő tájékoztatás keretében, de ajánlattevő értelmezése,amennyiben bizonytalan, úgy mindig a szigorúbb megoldás irányába...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Egybeszámítás konzorciális részvétel esetén

Kérdés: Hét társintézmény konzorciumi pályázatot nyújt be egy TÁMOP-pályázati felhívásra. Ennek keretében egy portálszolgálat kifejlesztésére vállalkoznának, melynek becsült értéke 44 000 000 forint. Ezt egy közbeszerzési eljárásban le lehetne bonyolítani. Ehhez azonban kapcsolódik minden intézménynél egy interfész készítése, mely ahhoz szükséges, hogy a jelenlegi rendszereiket illeszteni tudják. Az intézményeket hét különböző cég menedzselné ebben, intézményenként a kivitelezés 1,5-4,7 M Ft-ig terjedne. Kérdéseink: 1. Az egybeszámítási szabály ilyen konzorciális pályázatnál is érvényes-e? Azaz ha külön-külön intézményenként nézzük a megvalósítandó feladatokat – az interfészről van most csak szó –, nem szükséges közbeszerzési pályázat kiírása, együttesen tekintve viszont igen (kb. 20 M Ft). 2. Ha egybe kell számolni – csak az interfésszel kapcsolatban –, a szabály egy feltétele kritikus: a beszerzésére egy ajánlattevővel lehetne szerződést kötni. Miután különböző rendszerekről van szó, egy cég nem ismer mindent, nincs olyan felkészültsége. Ezt valamilyen módon nyilván szükséges bizonyítani. Van erre valamilyen elfogadott eljárás, melyet a Közbeszerzési Döntőbizottság is akceptál adandó alkalommal? 3. A portálszolgáltatás elkülöníthető-e egyáltalán az előzőktől? Vagy szükséges együtt tekinteni a portálszolgáltatás és a hozzáférés kialakításának becsült értékét? (Utóbbi esetben kb. 64 M Ft a becsült érték.)
Részlet a válaszából: […] Igen, él az egybeszámítási szabály egy-egy projektrészre is,nincs lehetőség az egyes intézményekhez tartozó szolgáltatásokatszétválasztani. Ebben a helyzetben nem fogadható el az az érv, hogy létezik egyközös és egy részenként értelmezett közbeszerzési terv. A projekt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Kizárás jogszerűsége

Kérdés: Cégünket sajnálatos módon megint kizárták egy közbeszerzésből. Hat ajánlatadóból ötöt kizártak, 6-8 különféle – egyébként szokásosan hiánypótolható hiányosságok és bekötésre, oldalszámozásra vonatkozó formális – okra hivatkozva. Csak egyetlen ajánlatadót nem zártak ki, aki négy részre tett ajánlatot, és persze megnyerte árverseny nélkül. A kiíró rengeteg nyilatkozat és bizonylat kérését írta elő a kiírásban és dokumentációban, élt azzal a lehetőséggel, hogy mindent eredeti vagy hitelesített másolatban kért (például 3 évi teljes beszámolót kiegészítő mellékletekkel együtt stb.), és e rendkívül sokrétű kérelmekhez nem biztosított hiánypótlási lehetőséget. Ezt a Kbt. 83. § (1) bekezdése szerint csak akkor teheti meg, ha az eljárás nem az EU-ból származó forrásból támogatott beszerzésre irányul. Kérdés, honnan tudhatja meg az ajánlatadó, hogy kap-e EU-s forrást a kiíró? Kérhetünk-e erre vonatkozó nyilatkozatot tőle? Arra is vonatkozik a hiánypótlás legalább egyszeri biztosítási kötelezettsége, ha EU-s forrás ugyan közvetlenül nem kapcsolódik az eljárásban történő beszerzéshez, de ha olyan beruházáshoz használnak majd az eljárásban beszerzett szerelvényekből, amit viszont EU-s forrásból támogatnak? Ha sikerülne bizonyítani, hogy így van, a hiánypótlás tiltását meg lehetne támadni. A Kbt. 70. § (1) bekezdése előírja, hogy ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell, hogy nyertesség esetén magára kötelezettségként vállalja a 305. § és 306/A. §-okban lévő előírások érvényesítését. Erre a nyilatkozattételre azonban sem az ajánlati felhívás, sem a dokumentáció nem hívja fel a figyelmet. Véleményem szerint nem várható el az ajánlattevőktől a Kbt. ilyen szintű ismerete, pláne úgy, hogy semmiféle hiánypótlásra nincs lehetőség. Kérhető-e és kizárható-e olyan nyilatkozat nemléte miatt az ajánlattevő, amely nyilatkozat meglétének szükségességére az ajánlatkérő sem a felhívásban, sem a dokumentációban sehol nem hívta fel a figyelmet?
Részlet a válaszából: […] A felhívásnak része az uniós pályázatra utalás, amennyiben afelhívásban nem szerepel hivatkozásként, ezt az ajánlattevőnek el kellfogadnia. Ha azonban az ajánlatkérő például utólag mégis EU-s forráselköltésére kívánja elszámolni a pályázott összeget, az elszámoláskor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Elkésett ajánlatok

Kérdés: Az ajánlatkérőnek kell-e rendelkeznie arról a kiírásban/dokumentációban, hogy mely ajánlatokat tekinti elkésettnek, vagy erre csak lehetősége van?
Részlet a válaszából: […] Ajánlatkérőnek nem kötelessége az elkésettnek tekintettajánlat definiálása, de az egyértelmű értelmezés érdekében érdemes jelezni,hogy az ajánlattételi határidőig be nem érkezett ajánlatok elkésettnekminősülnek. A jelenlévők tehát nem szavazhatják meg a néhány percet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Nyilvánosságra hozható közérdekű adatok köre

Kérdés: Melyek azok a közérdekű adatok, illetve egyéb információk, amelyeket a másik fél hozzájárulása nélkül is nyilvánosságra lehet hozni? Mi szabályozza ezt? A kiírásban az ajánlatkérő felhívta a figyelmet a 2003. évi XXIV. törvényre. Ez mit tartalmaz a kérdés vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] A 2003. évi XXIV. törvény a közpénzek felhasználásáról, aköztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá tételéről ésellenőrzése bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szól.Ez a törvény több más jogszabályba beépülve tartalmaz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Referenciaévek számítása

Kérdés: Egy 2008. novemberi ajánlattételi határidőt tartalmazó kiírás szerint alkalmassági minimumkövetelmény – egyebek mellett – az, hogy bizonyos referenciával rendelkezzék az ajánlattételi határidőt megelőző három évből. A három évbe a 2008. év is beleszámít?
Részlet a válaszából: […] Nem, mert a Kbt. egyértelműen, például szolgáltatás esetében"az előző legfeljebb három év legjelentősebb szolgáltatásainak ismertetésével"kapcsolatban ad lehetőséget a referencia igazolására, amelybe nem érthető bele– esetünkben – a 2008-as év referenciája....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Kiírással ellenétes hiánypótlási felhívás

Kérdés: Az ajánlatkérő előírta, hogy ha változásbejegyzés iránti eljárás van folyamatban a cégbíróságon, akkor az ajánlattevőnek nyilatkozattal kell igazolnia az eljárás, illetve a változás alatt álló adatkört. Ehhez képest hiánypótlásra hívta fel az érintett ajánlattevőt, hogy e körben csatolja a Cégszolgálat igazolását, ha a kérelmet elektronikus úton nyújtotta be. Erre lehetősége van az ajánlatkérőnek? És milyen igazolást fogad el az ajánlattevő? Azt is, amit az ügyvéd elektronikusan – tértivevényként – kap vissza a cégszolgálattól az iratok benyújtását követően?
Részlet a válaszából: […] Véleményünk szerint erre nincs lehetősége az ajánlatkérőnek.Ha valamely tényről, körülményről az ajánlattevőnek nyilatkoznia kell, utóbb aznem változtatható igazolási kötelezettséggé. Ez ugyanis az ajánlati felhívás,illetve a dokumentáció előírásának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.
1
20
21
22
40