Szerződésteljesítés különleges feltételei

Kérdés: Milyen különleges feltételek vonatkozhatnak a szerződés teljesítésére az új szabályozás szerint?
Részlet a válaszából: […] ...átvállalták – (3)–(6) bekezdések.Fenti szabályok egy további, olyan újdonságot istartalmaznak, amelynek célja a kis- és középvállalkozások előnyben részesítéselett volna. Nevezetesen, hogy a 304. § szerint a közbeszerzés értékéneklegalább...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Nemleges nyilatkozatok

Kérdés: A dokumentáció szerint az ajánlattevőnek nyilatkoznia kell arról, hogy a 2004. évi XXXIV. törvény szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e. Mi az értelme annak – különös tekintettel az előzőekre –, hogy ha nem tartozunk a törvény hatálya alá, arról is nyilatkoznunk kell?
Részlet a válaszából: […] Az eredményhirdetésről szóló tájékoztató kötelező tartalma anyertes ajánlattevő hivatkozott jogszabály szerinti besorolásának ismertetése.Amennyiben nem minősül a törvény hatálya alá tartozónak, úgy ez isinformációértékű az ajánlatkérő és a Közbeszerzések Tanácsa...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Minősítés a 2004. évi XXXIV. törvény szerint

Kérdés: Mit jelent az ajánlattevő 2004. évi XXXIV. törvény szerinti minősítése?
Részlet a válaszából: […] ...2004. évi XXXIV. törvény a kis- és középvállalkozásokról,fejlődésük támogatásáról szól. A törvény célja, hogy meghatározza a mikro-,kis- és középvállalkozásokat (a továbbiakban: kkv), valamint összefoglalja afejlődésük előmozdítását szolgáló...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

Kkv-k a Kbt.-ben

Kérdés: Mi minősül kkv-nak a Kbt. értelmezésében?
Részlet a válaszából: […] ...Kbt. utal a kis- és középvállalkozásokra, melynek pontosmeghatározását a kis- és középvállalkozásról szóló törvény (Kkvt.) 2-3. §-aitartalmazzák. A törvény értelmében kkv-nak minősül az a vállalkozás,amelynek– összes foglalkoztatotti létszáma 250...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 23.

Elektronikus kommunikáció a közbeszerzésben

Kérdés: Az eredményhirdetés szabályainak módosulása jelentheti-e azt, hogy például egy kérdés-válasz folyamatot is le lehet bonyolítani e-mailen? Elfogadott-e a Kbt.-ben az elektronikus levél útján való kommunikáció?
Részlet a válaszából: […] ...az eredményhirdetés napjánpostai úton kell feladni;– az eredményhirdetésen az eljárás nyertese nyilatkozikarról, hogy a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szólótörvény szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e;–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.

Kbt. 293. és 29. §-ának alkalmazása a gyakorlatban

Kérdés: A Kbt. 43. címe alatt szereplő 293. § a) pontja értelmében a nemzeti értékhatárok alatti értékű közbeszerzésekre és az egyszerű közbeszerzési eljárásra vonatkozó rész alkalmazásában ajánlatkérők a Kbt. 22. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ajánlatkérők – a 22. § (4) bekezdése szerinti kivétellel. A kérdésre okot adó esetben egy magyar magánszemélyek tulajdonolta gazdasági társaság (korlátolt felelősségű társaság), amely a kis- és középvállalkozások közé sorolható, szoftverfejlesztési szolgáltatás tárgyában kíván megrendelőként szerződést kötni. Az ellenszolgáltatás értéke nettó 20 millió forint, ebből 14 millió, tehát több mint ötven százalék állami és EU-forrásból származna. Helyes-e az a jogértelmezés, hogy a tárgyi esetben a megrendelő a Kbt. 293. §-ának a) pontjára figyelemmel nem minősül ajánlatkérőnek, ezért közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül szerződhet szoftverfejlesztési szolgáltatás megrendelése tárgyában? A fentiek tükrében hogyan értelmezhető a gyakorlatban a Kbt. 29. §-a (2) bekezdésének g) pontja szerinti kivétel?
Részlet a válaszából: […] Az egyszerű eljárás kötelezettségére vonatkozó szabályok kétajánlatkérői kört jelölnek ki, egyrészt a 22. § (1) bekezdés szerintiajánlatkérőket a 22. § (4) bekezdés szerinti kivétellel, továbbá azokat atámogatott szervezeteket, amelyek építési beruházás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 4.

Írásbeli összegzés megváltoztatása

Kérdés: Jogszerűen jár-e el az ajánlatkérő, ha az írásbeli összegzést az eredményhirdetést követően módosítja? Van-e egyáltalán erre lehetősége?
Részlet a válaszából: […] ...munkanapon belül meg kell küldeni;– az eredményhirdetésen az eljárás nyertese nyilatkozikarról, hogy a Kkt-tv. szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e;– az eredményhirdetéskor és azt követően nem lehet üzletititokra hivatkozással olyan...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Eljárás téves eredményhirdetés esetén

Kérdés: Mi a Szerkesztőség álláspontja azzal a helyzettel kapcsolatban, amikor az ajánlatkérő "tévesen" hirdeti ki az eljárás nyertesének az egyik ajánlattevőt? Az eredményhirdetést követően, a Kbt. 323. §-ának (2) bekezdése szerinti 8 napos határidőn belül egy másik ajánlattevő jogorvoslati eljárást kezdeményez. A DB a Kbt. 325. §-ának (1) bekezdése szerinti határidőn belül (1 munkanap) megindítja az eljárást. Jogkövetkezmények nélkül, jogszerűen jár-e el az ajánlatkérő, ha a megindított jogorvoslati eljárást követően a Kbt. 96. §-ának (5) bekezdése alapján az eredményhirdetést követő 15 napon belül kijavítja az összegzést, és mást hirdet ki nyertesnek?
Részlet a válaszából: […] ...A (2) bekezdés értelmében azeredményhirdetésen az eljárás nyertese nyilatkozik arról, hogy 2004. évi XXXIV.tv. szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e.A (3) bekezdés szerint az eredményhirdetéskor és aztkövetően nem lehet üzleti titokra hivatkozással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.

Értékhatárok emelkedése

Kérdés: Ugye nem emelik meg az egyszerű közbeszerzés értékhatárait, mert akkor közbeszerzés nélkül "suba alatt elmennek" azok a munkák is, amelyeket a kis- és középvállalkozások idáig legalább "egyenesben" meg tudtak nyerni? (Javasoljuk kiterjeszteni az értékhatár felét el nem érő esetekre is a kötelező, Közbeszerzési Értesítőben való meghirdetést, ezzel is tovább erősíteni a nyilvánosságot és az igazi piaci viszonyok kialakulásának lehetőségét.)
Részlet a válaszából: […] Az egyszerű eljárás értékhatárainak megemelése szerepel amódosítási javaslatok között. A törvénymódosítási javaslat árubeszerzés ésszolgáltatás megrendelése esetén 8 millió forintra, építési beruházás esetén 15millió forintra emelné az értékhatárokat. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.

Referenciamunka nagyságrendjének meghatározása a felhívásban

Kérdés: Mi a tennivaló a következő esetben? Az építési beruházásokra irányuló közbeszerzési ajánlati felhívásokban egyre gyakrabban fordul elő, hogy részvételi feltételként a referenciamunkát nagyságrendhez kötik. [Konkrétan például: a Közbeszerzési Értesítő 15. számának 31-39. oldala: "(2) bekezdésben előírtaknak megfelelően kiadott igazolással ellátva legalább 1 db bruttó 500 millió forint összegű referenciamunkával". Kizáró ok, ha ezzel nem rendelkezik az ajánlattevő.] A közbeszerzési törvény 65. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő gazdasági, pénzügyi, illetve szakmai alkalmasságának feltételeit kizárólag a közbeszerzési törvény 66-69. §-aiban meghatározott módon írhatja elő – a hivatkozott paragrafusokban nagyságrendet nem írnak elő. Kivétel ez alól a műemlékkel kapcsolatos építési beruházás, ezek esetében a 162/2004. Korm. rendelet 15. §-a szerint "a beszerzés tárgyát képező műemlékkel kapcsolatban megrendelt munkákat jellegének és nagyságrendjének megfelelő építési beruházásra vonatkozó igazolást jogosult elfogadni." Ennek tükrében elfogadható-e a kérdés szerinti gyakorlat, jogszerű-e a kiírás?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozik a kiírás, akkor érdemesjogorvoslati fórumhoz fordulni az ügyben. Ha a kérdező esetlegesen arra gondol, hogy ezzel a kis- ésközépvállalkozások hátrányba kerülhetnek, ebben igaza lehet, ez azonban nemeredményezheti azt, hogy ugyan az ajánlatkérő tudja azt,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 4.
1
5
6
7