Cégkivonat érvényessége, felszámolás

Kérdés: Az ajánlattevőnek általában 60 napnál nem régebbi cégkivonatot kell csatolnia a közbeszerzésben. Ugyanakkor a kizáró okok között szerepel, hogy nem állhat felszámolási eljárás alatt. A 60 napon belüli cégkivonat benyújtása mellett bőven előfordulhat, hogy már az ajánlattétel időpontjában felszámolás alatt áll. Hogyan oldható fel ez az ellenmondás? Az ajánlatkérőnek nem érdeke a legfrissebb cégállapot ismerete? Hogyan egyeztethető össze az említett probléma a Kbt. alapelveivel? És: az ajánlatkérőnek folyamatosan ellenőriznie kell az "aktív" cégállapotot? Mi történik, ha a szerződés teljesítése folyamán áll elő a fenti helyzet?
Részlet a válaszából: […] ...– beállott körülmény miatt a szerződés valamelyik fél lényegesjogos érdekét sérti. A közbeszerzési eljárás eredményeként kötöttmegállapodásokban – mint ahogy a Ptk. szerint kötött szerződésekben is – afelek rendezik, hogy a szerződés megszűnik, ha bármely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Keretmegállapodás alapján megkötendő szerződések részletezése

Kérdés: Milyen részletességgel kell meghatározni a dokumentációban a keretmegállapodás alapján megkötendő szerződések értékét és gyakoriságát?
Részlet a válaszából: […] ...keretmegállapodásos eljárásra vonatkozó rendelkezéseket aKbt. 136/A.-136/E. §-ai tartalmazzák. A rendelkezések értelmében akeretmegállapodásban a közbeszerzés tárgyát, az ellenszolgáltatás mértékét,valamint a keretmegállapodás hatálya alatti egyedi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Szerződéses időtartam maximuma

Kérdés: A hirdetményminta tartalmaz egy olyan rovatot, hogy a négy évet meghaladó szerződések vonatkozásában indokolást kell adni. Mit jelent ez a gyakorlatban? Illetve mely szerződések haladhatják meg a négy évet? Van-e a Kbt.-ben maximális szerződéses időtartam?
Részlet a válaszából: […] ...időre kötni a szerződést. A kérdésbenérintett közösségi hirdetményminta ajánlati/részvételi felhívás II. pontja,mely a keretmegállapodásos eljárásra vonatkozik, így fogalmaz:"Indoklás arra azesetre vonatkozóan, ha a megállapodás időtartama meghaladja a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Eljárásfajta kizárólagos jog fennállása esetén becsült érték függvényében

Kérdés: A 2009. április 1-jén életbe lépett Kbt. módosításai szerint amennyiben a becsült érték nem éri el a nemzeti értékhatár másfélszeresét (12 M Ft), és a 125. § (2) bekezdés b) pontban meghatározott kizárólagos jogok fennállnak (egyetlen ajánlattevő képes a teljesítésre), az ajánlatkérő jogosult hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást lefolytatni. Amennyiben a becsült érték meghaladja a közösségi értékhatárt (kb. 53 M Ft), az ajánlatkérőnek szintén lehetősége van hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást lefolytatni. Kérdésem: A 12 és 53 M Ft közötti becsült érték esetében a kizárólagos jog fennállása esetében milyen eljárást kell lefolytatni (hirdetményes egyszerű tárgyalásos vagy tárgyalás nélküli, azaz mindenképp hirdetményt kell megjelentetni)?
Részlet a válaszából: […] ...ebben a helyzetben az ajánlatkérőnek lefolytatnia, vagyklasszikus közösségi rezsimből a nyílt, meghívásos, versenypárbeszéd vagykeretmegállapodásos eljárás szabályait lehet alkalmazni. De hirdetmény nélkülimegoldás ebben az intervallumban nincs az új szabályozás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Versenyjogi jogsértésfajta mint kizáró ok

Kérdés: Valamennyi versenyjogi jogsértés esetén kikerülünk az ajánlatkérői körből? Objektív kizáró ok a jogsértés megállapítottsága?
Részlet a válaszából: […] ...A Tpvt. 11. §-a a következő magatartásfajtát szabályozza,illetve rendelkezéseket tartalmazza.Tilos a vállalkozások közötti megállapodás és összehangoltmagatartás, valamint a vállalkozások társadalmi szervezetének, aköztestületnek, az egyesülésnek és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Kérelem adatok üzleti titokkénti kezelése iránt

Kérdés: Milyen módon kérheti az ajánlattevő, hogy az ajánlatkérő üzleti titokként kezelje egyes adatait?
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolódik, hogy a 2/A. § (1) bekezdéseértelmében nem minősülnek a 2. § (1) bekezdésének alkalmazásában szerződésnekazok a megállapodások, amelyeket– a 22. § (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő és az olyan,százszázalékos tulajdonában lévő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Közbeszerzési díj felszámolásának jogszerűsége kiszállási költségre

Kérdés: Intézményünk a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság által kötött keretmegállapodás alapján javíttatja fénymásoló gépeit. Szeretnénk tudni, hogy jogos-e a javítás alkalmával a kiszállási költségre is a 2 százalékos közbeszerzési díj felszámolása?
Részlet a válaszából: […] ...biztosításával összefüggőfeladatokat;– a központosított közbeszerzési eljárások eredményekéntlétrejött keretszerződések és keretmegállapodások hatályos szövegét -összhangban a Kbt. 73. §-ában foglaltakkal – közzéteszi a központosítottközbeszerzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Indokolási kötelezettség szerződéstartamra

Kérdés: Miért kell megindokolni azt, ha a megállapodás időtartama meghaladja a négy évet? Milyen maximum időtartamú lehet egy adott közbeszerzés vonatkozásában kötött szerződés?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés megállapodásról szól, ezért vélhetően a kifogás akeretmegállapodásos eljárásban előírt maximum 4 éves időtartamra vonatkozik,melyet a Kbt. – 136/A. §-ának (6) bekezdésében – az alábbiak szerint korlátoz.Keretmegállapodás legfeljebb négy évre köthető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Szerződéses tartalom közös ajánlattevők között

Kérdés: Az ajánlattevő lehetővé tette a közös ajánlattételt. Kötelezte a közös ajánlattevőket a közöttük megkötött szerződés becsatolására. A szerződés tartalmáról a dokumentáció, kiírás nem rendelkezett. Milyen tartalommal kössék meg a közös ajánlattevők ebben az esetben a megállapodást?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezetti oldalon pedig a közös ajánlattevők jelennekmeg. A közös ajánlattevők közötti szerződést olyan együttműködésimegállapodásként célszerű elkészíteni, amelyben a szerződő felek aközbeszerzési szerződés teljesítésében való...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Megrendelő tájékoztatási kötelezettsége jogszabályról

Kérdés: Cégünk acéltermékeket adott el egy cégnek, mely ügylet egyszeri adásvétellel jött létre, külön szerződést, megállapodást nem kötöttünk. Ez az ügylet 4-5 szállításból áll (4-5 részletben viszik el a megrendelt árut), tavaly novemberben kezdődött, és e hónapban ér véget. Kaptunk egy levelet a vevőnktől, amelyben a 2008. évi LXXXII. törvény 18. § (5), 32. § (5) és a 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ára hivatkozva felhívják figyelmünket, hogy a 200 000 forint feletti kifizetéseket akkor teljesítik, ha az alvállalkozó, azaz mi nullás adóigazolást küldünk neki. A nullás igazolással nincs gond, cégünk kap ilyet. A gond, hogy múlt hét péntekig, azaz a levél kézhez kapásáig nem tudtunk róla, hogy vevőnk közbeszerzésben vesz részt, velünk ezt semmilyen formában nem közölte. Most pedig kész tények elé állít minket, mi pedig ezt sérelmezzük, hogy nem közölte a tényeket időben, hanem rögtön nemfizetéssel fenyeget. Egyáltalán megállja-e a helyét érvelésük, nem csak a 10 százalék feletti alvállalkozót kell nevesíteni, és ha igen, közölni azzal?
Részlet a válaszából: […] Az eljárásban csak a 10 százalékot meghaladó mértékbenigénybe venni kívánt alvállalkozót kell nevesíteni, illetve a külső erőforrástnyújtó szervezetet. Ezekről mindegyik fél az ajánlattétel során tudomást isszerez, hiszen aktívan szerepet kell vállalniuk a részvételben....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.
1
36
37
38
55