Hamis adatszolgáltatás miatti eltiltás hatálya
Kérdés
A hamis adatszolgáltatás miatti 3 éves eltiltás hatálya mikortól számítandó abban az esetben, ha az ezt kimondó ajánlatkérői döntés "végigjárva" a teljes jogorvoslati fórumrendszert, az Ítélőtáblán emelkedik jogerőre? Mikortól számítandó a három év? A jogerőre emelkedéstől, vagy a jogerős ítélet hatálya visszahat az ajánlatkérői döntés időpontjára, azaz onnantól kell számítani a három évet, illetve ami még ebből hátravan – ugyanis a Döntőbizottság a D.683/16/2003. számú, közzétett határozatában így foglalt állást, igaz, még a régi Kbt. alapján. A Döntőbizottság fenti határozata szerint abban az esetben, ha az ajánlattevő bírósági úton keres jogorvoslatot, annak jogerős befejezéséig függő jogi helyzet keletkezik, ami ha a hamis adatszolgáltatás jogerős megállapításával ér véget, akkor az eltiltás hatálya az ajánlatkérői döntés meghozatalának napjára visszahatóan beáll?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2007. augusztus 6-án (66. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1385
[…] alapul a kizáráshoz. A kizárás tekintetében kétféle intézkedésről szól a törvény. Az egyik, amikor az ajánlatkérő döntést hoz az ajánlattevő kizárásáról, és ezt az ajánlattevő elfogadja, nem támadja meg. A másik esetben az ajánlattevő megtámadja az ajánlatkérői döntést, és a döntés döntőbizottsági szakaszban, avagy bírósági szakaszban emelkedik jogerőre. A kizárás hatálya mindkét esetben három évig érvényesül, amely időpontot viszont nem a döntéstől, illetve annak jogerőssé válásától, hanem annak a közbeszerzési eljárásnak a lezárulásától kell számítani, amelyben a kizárás történt. A Kbt. 98. §-a meghatározza a közbeszerzési eljárás lezárulásának időpontját. A rendelkezés szerint az eljárás annak eredményéről vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztató közzétételével zárul le, ha pedig a szerződéskötés később történik, akkor azzal. A hároméves időszak, amikor az ajánlattevő nem vehet […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*