Üzleti titokká nyilvánítás az ajánlatkérő által
Kérdés
Van-e arra lehetőségem, hogy a felhívás vagy az eljárási dokumentumok egy részét üzleti titokká nyilvánítsam, mint az ajánlatkérő? Mi a következménye, ha ezt nem jogszerűen teszem?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2019. február 13-án (227. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4305
[…] hozzáférni.A 41/C. § alkalmazása mindenképpen feltétel, bár a fenti 39. § (2) bekezdés akár úgy is értelmezhető, hogy a mondat utolsó része egy független lehetőség, és az ajánlatkérő döntésétől függ. A teljes mondat első része egy feltételt rögzít, azaz a 41/C. § fennállását, így a mondat további részei csak abban az esetben alkalmazhatók, amikor valóban fennáll valamely, az alábbiakban felsorolt 41/C. § szerinti feltétel. Ekkor van lehetőség a dokumentumok eltérő módon történő rendelkezésre bocsátására.Az alábbi 41/C. § felsorolása összhangban van az irányelvi előírásokkal, és ennek megfelelően nagyon kevés lehetőséget ad az elektronikus kommunikációtól való eltérésre. Hiába állíthatja be az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben az ajánlatkérő, hogy a dokumentáció egy részét üzleti titokként kívánja megjeleníteni, ennek következménye, hogy az ajánlattevők nem látják a dokumentumot. Az üzleti titokká nyilvánítás az EKR-ben az ajánlatkérő szempontjából valójában nem releváns, hiszen nem tudja feltételhez kötni és engedélyeztetni bizonyos ajánlattevők számára az ajánlatkérő az egyes dokumentumokba való betekintést, hiszen az érdeklődést jelzők automatikusan hozzájutnak minden információhoz.A fenti bekezdésben hivatkozott 41/C. § (1) bekezdése szerint a 41. § (1) bekezdésétől eltérően az ajánlatkérő abban az esetben rendelkezhet úgy, hogy nem kötelező az elektronikus úton történő kommunikáció és az EKR alkalmazása, ha– a közbeszerzés különleges jellegéből adódóan az elektronikus úton történő kommunikáció olyan sajátos berendezéseket vagy fájlformátumokat igényelne, amelyek nem állnak széles körben rendelkezésre, vagy amelyeket a széles körben elérhető alkalmazások nem támogatnak;– az ajánlatok elkészítéséhez részben olyan fájlformátumok használata szükséges, amelyek nem kezelhetők más nyílt vagy széles körben elérhető alkalmazással, vagy felhasználási engedélyhez kötöttek, és az ajánlatkérő nem tudja ezeket a 41/B. § (3) bekezdése szerint rendelkezésre bocsátani az ajánlat érintett részei vonatkozásában;– az elektronikus kommunikáció alkalmazása olyan különleges irodai berendezést igényelne az ajánlatkérő részéről, amely általában nem áll az ajánlatkérők rendelkezésére;– az ajánlatkérő olyan fizikai vagy méretarányos modellek benyújtását írja elő, amelyek elektronikus úton nem továbbíthatók (a beadandó modell vonatkozásában);– az EKR üzemeltetője által – a honlapján – közzétett tájékoztatás alapján az EKR részben vagy […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*