Hirdetményminta pontos kitöltése

Kérdés: A hirdetménymintának azt a részét, amely a szolgáltatás megrendelésére irányuló szerződések különleges feltételeire vonatkozik, mindenképpen ki kell tölteni? Ha nincs ilyen, a nemlegességet jelölni kell? Ha igen, mi a következménye annak, ha ez elmaradt, és a hirdetmény megjelent?
Részlet a válaszából: […] ...visszaszolgáltatását és az eljárás tovább folytatását. Ahirdetményben megjelenő különleges feltételek értelmezése vegyes, s ha azesélyegyenlőséget nem sérti az ajánlatkérő előírása, de lényeges feltétele ateljesítésnek, ennek ellenére javasolható az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Írásbeli tájékoztatás tartalma

Kérdés: Írásbeli tájékoztatás esetén a kérdésről is tájékoztatni kell a többi ajánlattevőt, vagy csak az ajánlatkérő válaszáról?
Részlet a válaszából: […] ...a körülményről írásban tájékoztatni.Lényeges, hogy a kiegészítő tájékoztatást úgy kell megadni,hogy az ne sértse az ajánlattevők esélyegyenlőségét. A tájékoztatás teljestartalmát az ajánlattevők számára hozzáférhetővé kell tenni, illetőleg meg kellküldeni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Dokumentáció kiegészítése

Kérdés: Van-e lehetőség az ajánlattételi határidő alatt a dokumentáció kiegészítésére?
Részlet a válaszából: […] ...lehetőséget a Kbt. 56.§-ának (4) bekezdése szerint.A kiegészítő tájékoztatást úgy kell megadni, hogy az nesértse az ajánlattevők esélyegyenlőségét. A tájékoztatás teljes tartalmát azajánlattevők számára hozzáférhetővé kell tenni, illetőleg meg kell küldeni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Időpont-meghatározás módja hirdetményben

Kérdés: Jogszerű-e, ha a kiírásban az eredményhirdetés és a szerződéskötés időpontja meghatározásakor az ajánlatkérő az időpontokat "előreláthatólag" határozza/jelöli meg?
Részlet a válaszából: […] ...jogszerű, tekintettel arra, hogy az ajánlatkérő azesetleges változásról – a Kbt. esélyegyenlőségre vonatkozó alapelvénekmegfelelő módon – köteles értesíteni az érintetteket, ugyanakkor már afelhívásban jelzi, hogy az eredményhirdetés és ennek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Jogsértés tájékoztatás függvényében

Kérdés: Az NFÜ az alábbi tájékoztatást adta számunkra, mellyel nem tudunk mit kezdeni, mivel beszerzési tárgyunk olyan bonyolultságú, hogy fel sem merül nyílt eljárás lebonyolítása, mindenféleképpen tárgyalásos eljárást célszerű indítanunk. Ezek szerint ezzel törvényt sértünk? "2. A közbeszerzési eljárások esetében kiemelt elvárás, hogy a projektgazdák alapesetben a közbeszerzés nyílt eljárásos formáját alkalmazzák. Bár a hazai közbeszerzési törvény szerint megfelelő feltételek esetén tárgyalásos eljárás is alkalmazható, a közelmúltban lefolytatott európai uniós ellenőrzések tapasztalata az, hogy a tárgyalásos eljárással élő kedvezményezettek ellenőrzésének időigénye és a kilátásba helyezett szabálytalansági eljárások száma jelentősen nő. A tárgyalásos eljárás tehát kiemelkedő kockázatot jelent mind a kedvezményezett, mind a tagország számára. A nyílt eljárással lefolytatott közbeszerzések időigénye nem hosszabb a tárgyalásos eljárásnál, ugyanakkor előnye a széles körű verseny, átláthatóság, az esélyegyenlőség elvének fokozott érvényesítése. Mindezek alapján a kedvezményezettek számára ezúton szeretném megfogalmazni azt az elvárást, hogy általános gyakorlatként nyílt eljárást alkalmazzanak. Tájékoztatom Önöket arról, hogy a fentiek okán jogszabály-módosítást is kezdeményeztem, annak érdekében, hogy tekintettel a visszafizetési kockázatra, mindazon kedvezményezettek, akik a közbeszerzési törvényben meghatározott tárgyalásos eljárást kívánnak lefolytatni, 100 százalékos biztosítékot legyenek kötelesek nyújtani, amelytől csak külön engedély birtokában lehet eltérni."
Részlet a válaszából: […] ...induló tárgyalásos eljárásbiztosítja a széles körű versenyt, az átláthatóságot. Továbbá ugyanúgy az ajánlatkérőnmúlik, hogy az esélyegyenlőség elvének milyen módon szerez érvényt. Nyílteljárásban is lehet a kiegészítő tájékoztatást későn megadni,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Esélyegyenlőség sérelme

Kérdés: Nem sérti-e az az ajánlati felhívásban szereplő kitétel a Kbt. esélyegyenlőségi alapelvét, miszerint akkor, ha több részvételre jelentkező a rangsorolása alapját képező referenciák esetében azonos összértékű referenciával rendelkezik, és az alkalmas jelentkezők száma meghaladja a keretszám felső határát, akkor az ajánlatkérő az azonos összértékű referenciával rendelkező jelentkezők közül a rangsorolásnál figyelembe vett, meghatározott évi, meghatározott darab magasabb összértékű referenciával rendelkező ajánlattevőt hívja fel ajánlattételre?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a másodlagos szabályt az ajánlatkérő ahirdetményben is közzétette, jogszerűen járt el, és feloldotta azt azellentmondást, hogy a keretszámot nem növelte jogszerűtlenül az azonosösszértékű referenciaszám miatt. Így eljárása nem ütközik a Kbt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Versenykorlátozó jellegű feltétel meghatározása

Kérdés: Nyomdai szolgáltatásra irányuló beszerzés esetén miért feltétel, hogy a nyomdának legyen katonai minőségirányítási rendszere (AQAP)? Az ajánlatkérő a HM, de teljesen átlagos termékeket szerez be (képeslap, plakát stb.).
Részlet a válaszából: […] ...a jelzett feltétel, mely szerint abeszállítónak legyen katonai minőségirányítási rendszere, versenykorlátozójellegű, és sérti az esélyegyenlőséget, pontosan amiatt, hogy a beszerzésitárgy nem katonai jellegű, nem honvédelem-specifikus termék. Ezen túlmenően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Nemzetközi esélyegyenlőtlenség

Kérdés: Cégünk kulturális járulék fizetésére kötelezett, így a külföldi ajánlattevőkkel szemben eleve versenyhátrányból indulunk. Van-e jogszerű lehetőség arra, hogy azonos helyzetbe kerülhessünk a hazai közbeszerzési pályázatokon, ami úgy véljük, a kiélezett versenyben jogos igényünk lenne? Például Magyarországon 1 százalék mértékű kulturális járulék fizetendő az 1993. évi XXIII. törvény 5. §-a szerint. Így – mint magyar cégnek – nekünk be kell fizetni az árbevétel után az 1 százalékot. Azonban egy külföldi cégnek ezt természetesen nem kell befizetnie a magyar államnak, hanem ebben az esetben magának az ajánlatkérőnek kell ezt megfizetnie. Tehát az ajánlatkérő minden esetben kifizeti ezt az összeget. Legtöbb esetben a közbeszerzések bírálati szempontja a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás. Mivel nagyon éles a verseny, sokszor csak 1-2 százalék ügynöki jutalékkal tudunk dolgozni, ám az 1 százalék kulturális járulék miatt sokszor veszítünk, mert nekünk ezt bele kell építeni az árba, hiszen kötelesek vagyunk befizetni az NKA-ba. Van-e valamilyen lehetőség a közbeszerzési törvényben erre az esetre, hogy egyenlő feltételeket biztosítson a külföldi és a magyar ajánlattevőknek? Ha a legalacsonyabb ellenszolgáltatás a bírálati szempont, akkor kötelesek vagyunk ezt az 1 százalékot belekalkulálni az ajánlati értékbe, vagy lenne lehetőség ennek kihagyására, és valamilyen törvényi paragrafusra hivatkozva máshol említést tenni róla?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés rendkívül elgondolkodtató. Esélyegyenlőségi szempontbólhátrányos helyzetben van, akit sújt a járulék, de nincs lehetőség annak aszámára előnyt biztosítani, akit sújt a járulék, hiszen így drágább aszolgáltatás, a közpénzek hatékony elköltésének célja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 15.

Egy ajánlat tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Nem vezet-e visszaélésre az, ha tárgyalásos eljárásban csak egy ajánlat érkezik, és az ajánlatkérő az egyetlen ajánlatot tevővel tárgyal? Összeegyeztethető-e ez a közbeszerzés jogintézményével, indokával?
Részlet a válaszából: […] ...akár a közbeszerzésiműszaki leírás összeállításakor, amelyeket más nem volt képes teljesíteni. Ezsérti az ajánlattevők esélyegyenlőségét, a verseny tisztaságát, azaz aközbeszerzési alapelveket, emiatt jogszerűtlen, és jogorvoslati eljárásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.

Ajánlati biztosíték mértéke részajánlattételnél

Kérdés: Az ajánlatkérő lehetőséget adott részajánlat tételére. Az ajánlati biztosíték vonatkozásában úgy rendelkezett, hogy azt minden ajánlattevőnek egységesen, a közbeszerzés értéke alapján kell nyújtania, függetlenül attól, hogy hány részre tesz ajánlatot. Ez így jogszerű?
Részlet a válaszából: […] ...továbbá abefizetés igazolásának módját az ajánlati felhívásban meg kell határozni;– a biztosíték mértékét az ajánlattevők esélyegyenlőségénekbiztosítása mellett, a felek ajánlati kötöttségének (Kbt. 76-77. §) a következőbekezdés szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 3.
1
15
16
17
29