Minősített ajánlattevők jegyzékére felkerülés "haszna"

Kérdés: Mi az értelme a minősített ajánlattevők jegyzékére felkerülésnek, ha gyakorlatilag szinte valamennyi ajánlatkérő szigorúbb minősítési szempontokat határoz meg a kizáró okok és azok igazolási módja tekintetében?
Részlet a válaszából: […] ...közzéteszi, amely– hivatalos jegyzék tartalmazza a minősített ajánlattevőnevét, székhelyét (lakóhelyét); a jegyzék szerinti besorolását, valamint ajegyzékbe bejegyzésének időpontját;– minősített ajánlattevő az lehet, aki megfelel a Tanácsáltal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Alkalmasság feltételeinek a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbb megállapítása

Kérdés: Mit jelent az, hogy az ajánlatkérő az alkalmasság feltételeit és igazolását a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbban állapítja meg?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásban. Azigazolásnak tartalmaznia kell a minősítési szempontok szerinti megfelelésretörténő hivatkozást és a jegyzék szerinti besorolást.A közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő köteles elfogadnia jegyzék szerinti igazolást – Kbt. 13. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Nemleges nyilatkozatok

Kérdés: A dokumentáció szerint az ajánlattevőnek nyilatkoznia kell arról, hogy a 2004. évi XXXIV. törvény szerint mikro-, kis- vagy középvállalkozásnak minősül-e. Mi az értelme annak – különös tekintettel az előzőekre –, hogy ha nem tartozunk a törvény hatálya alá, arról is nyilatkoznunk kell?
Részlet a válaszából: […] ...eredményhirdetésről szóló tájékoztató kötelező tartalma anyertes ajánlattevő hivatkozott jogszabály szerinti besorolásának ismertetése.Amennyiben nem minősül a törvény hatálya alá tartozónak, úgy ez isinformációértékű az ajánlatkérő és a Közbeszerzések...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Bejelentés alakszerűsége

Kérdés: A törvény hatálya alá bejelentésnek, ha mást jelentek be, van-e kötelező formája?
Részlet a válaszából: […] ...XY Kht.; – szervezet címe: Debrecen/Budapest stb., közterület,házszám megnevezése;– szervezet Kbt. 22. §-ának (1) bekezdés szerintibesorolása:...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 13.

Dokumentáció irányelvre hivatkozásának jogszerűsége

Kérdés: A beszerzés tárgya szolgáltatásmegrendelés. A dokumentáció a szolgáltatási kategória tekintetében a 2004/18/EK irányelv II. mellékletére hivatkozik. Miről szól ez az irányelv, mit tartalmaz konkrétan a II. melléklet, és hol találjuk meg? Jogszerű-e, hogy az ajánlatkérő "jogszabálykeresésre" hívja fel, kötelezi a jelentkezőt?
Részlet a válaszából: […] ...hivatkozott irányelvi mellékletaz irányelv hatálya alá tartozó szolgáltatások két csoportjának CPC- ésCPV-hivatkozási szám szerinti besorolását tartalmazza. Az irányelvi mellékletII/A. csoportjába tartozó szolgáltatások a Kbt. 3. számú mellékletében, míg aII/B...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 1.

Kiegészítő tájékoztatás "besorolása"

Kérdés: Az ajánlati felhíváshoz adott útmutatóban olvastuk, hogy a kiegészítő tájékoztatás az adott közbeszerzési eljárás dokumentációjának részévé válik. Hol szabályozza ezt a Kbt.? Az ajánlattevőnek azt csatolnia kell az ajánlatában, vagy csak meg kell őriznie? Ha csatolni kell, milyen jogszabályi előírás alapján, illetve mi ennek a kötelezettségnek az indoka?
Részlet a válaszából: […] A dokumentációval kapcsolatos kiegészítő tájékoztatásravonatkozó rendelkezéseket a Kbt. 56. §-a tartalmazza. A kiegészítő tájékoztatáslényege, hogy ebben adja meg az ajánlatkérő a felhívásban, illetve adokumentációban meghatározott elvárásainak, előírásainak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. július 21.

Tevékenységi kör igazolása közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Úgy tudjuk, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a társasági szerződésnek nem kell tartalmaznia a cég valamennyi tevékenységét, az adott tevékenység folytatásához elegendő, ha annak megkezdését a társaság a megkezdést megelőzően 15 nappal korábban bejelenti az adóhatósághoz. Ezt a szabályt figyelembe véve jogszerű-e a kiírásban annak előírása, hogy cégkivonattal lehet csak igazolni a beszerzés tárgyához szükséges tevékenységi kört? A változásokat figyelembe véve nem kellene itt vagylagosan szerepeltetni az APEH-igazolást? És végül, jogszerű-e a kiírásnak az a kitétele, hogy ha a cégkivonat nem tartalmazza a tevékenység elvégzéséhez szükséges tevékenységi kört, akkor az ajánlat érvénytelen?
Részlet a válaszából: […] ...közötti fordítókulcsot tartalmazóKSH-közlemény alapján automatikusan átfordíthatóak a megfelelő TEÁOR'08tevékenységi szakágazati besorolássá, az állami adóhatóság 2008. január 31.napjáig hivatalból módosítja a Rendeletnek megfelelően. Azon, a cég...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. június 2.

Igazolásfajták kiváltása minősített ajánlattevői igazolással

Kérdés: A minősített ajánlattevői igazolás elfogadható-e abban az esetben, ha az ajánlatkérő például 30 napnál nem régebbi bankigazolás, cégkivonat benyújtását kéri? Milyen igazolásokat lehet pótolni a minősített ajánlattevői igazolással? Az igazolás pótolja-e a mérleg benyújtását, előfordulhat ugyanis, hogy az ajánlatkérő mutatószámokat szeretne a mérlegből nyerni?
Részlet a válaszából: […] ...eljárásban. Az igazolásnak tartalmazniakell a minősítési szempontok szerinti megfelelésre történő hivatkozást és ajegyzék szerinti besorolást.A közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő köteles elfogadnia jegyzék szerinti igazolást. A minősített...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

Alkalmassági feltételek Kbt.-ben meghatározottnál szigorúbb megállapításának vizsgálata

Kérdés: Hogyan tudom megállapítani, hogy a Kbt. 13. §-ának (4) bekezdésénél szigorúbban határoztam meg az alkalmassági feltételeket?
Részlet a válaszából: […] ...öt – év teljesítéseit az alábbi táblázatbafoglalva:5. A referenciákkal kapcsolatos általánosfeltételek:– a szerződés tárgyának besorolásánál az 1. számúmellékletben meghatározott 1-83. arab számmal jelölt kategóriákat, illetve adőlt kisbetűkkel jelzett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Jogszerűen meghatározható alkalmassági kritériumok

Kérdés: Egy kiírás az É-1 megkövetelt tervezői besorolás mellé okleveles építészmérnöki végzettséget határoz meg alkalmassági kritériumként. Ez jogszerű? Ismereteink szerint a tervezésre vonatkozó jogszabály az É-1 kategóriában nem tesz különbséget iskolai végzettség szerint. Így É-1 kategóriába sorolt vezető építésztervezők korlátozás nélkül végezhetnek tervezési munkát akkor is, ha műszaki főiskolát végzett építészmérnökök vagy építőmérnöki karon végzett okleveles építőmérnökök. A jogosultságot a jogszabály szerint nem elsősorban az iskolai végzettség, hanem a kategóriába sorolás határozza meg. A fenti aggályokra való tekintettel sántít a kiírás, és olyan benyomást kelt, mintha megsértené az általánosan meghatározott, a szakmagyakorlásra és a pályázati részvételre vonatkozó szabályokat egy kitüntetett szűk pályázói kör javára. Úgy gondoljuk, hogy a fentiekben leírt két kitétel nem sorolható abba a körbe, amelyben "az alkalmasság feltételeit és igazolását ... szigorúbban állapította meg az ajánlatkérő". Kíváncsian várjuk állásfoglalásukat.
Részlet a válaszából: […] ...ennél szigorúbb elvárást nem támaszthat, azaz nem írhatjaelő az okleveles építészmérnöki végzettséget akkor, ha ez az É-1 tervezőibesorolásnak egyébként nem feltétele. Ez az ajánlatkérői kritérium teháttúlzónak minősülhet.Az ajánlattevőnek az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.