Elektronikus dokumentumok aláírásának szabályai

Kérdés: Ha elektronikusan teszek fel kiegészítő tájékoztatáskérést, akkor azt is alá kell írni elektronikusan? Kinek kell aláírnia? A cégjegyzésre jogosultnak, vagy elég, ha az egyik kolléga elektronikus aláírásával írjuk alá az aláírt és beszkennelt dokumentumot? Esetleg a küldött e-mailt kell csak aláírni? Kérdésünk továbbá, hogy mi az az időbélyeg? Kell-e ezt használni?
Részlet a válaszából: […] ...úton történő kommunikáció feltétele, hogy az ajánlattevő a kiegészítő tájékoztatáskérést legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással lássa el. Ez egyben azt is jelenti, hogy a letagadhatatlanság és megváltoztathatatlanság feltételét is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 14.

Cégkivonat biztosítása közbeszerzési eljárásokhoz

Kérdés: A 2267. számú kérdésre adott válasz szerint az ajánlatkérő jogszerűen nem kérhet cégkivonatot az ajánlattevőtől a Kbt 63/A. § (1) bekezdésére tekintettel. A cégtaláló honlapja szerint a közhiteles cégkivonat papíralapú és nem ingyenes. A magyarorszag.hu 2009 októberében módosított oldala szerint az elektronikus közokiratot kérésre 15 napon belül küldik meg minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel. Ez lenne a közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen elérhető igazolás? Ha mégsem, akkor hol találjuk meg?
Részlet a válaszából: […] ...csak elektronikus okirati formábankívánja az ajánlatkérő tárolni a cégkivonatot, ebben az esetben az okirat nemtartalmaz minősített elektronikus aláírást és időbélyegzőt, azaz jogorvoslatifórum előtt nem lehet hivatkozni arra, amit az ajánlatkérő elmentett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 17.