Elektronikus dokumentumok aláírásának szabályai

Kérdés: Ha elektronikusan teszek fel kiegészítő tájékoztatáskérést, akkor azt is alá kell írni elektronikusan? Kinek kell aláírnia? A cégjegyzésre jogosultnak, vagy elég, ha az egyik kolléga elektronikus aláírásával írjuk alá az aláírt és beszkennelt dokumentumot? Esetleg a küldött e-mailt kell csak aláírni? Kérdésünk továbbá, hogy mi az az időbélyeg? Kell-e ezt használni?
Részlet a válaszából: […] ...az érintett, egyrészt jogosult volt azt aláírni, mint cégjegyzésre jogosult, másrészt pedig például a hiánypótlási vagy ajánlattételi határidő lejártát megelőzően történt az aláírás. Nem azt igazolja tehát, hogy mikor küldték el az adott fájlt, hanem azt, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 14.

Az aláírási címpéldány lényege

Kérdés: Az ajánlatkérő a kiírásban megköveteli a 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányt. Milyen alapon teszi ezt, illetve "határidős" okirat-e a címpéldány?
Részlet a válaszából: […] ...csatolniminden egyes módosításnál, csak akkor, ha annak adattartalma változik. Mindezekellenére javasoljuk, hogy ha az ajánlatkérő "határidős" címpéldányt kér,csatolják azt a pályázók, mert egyszerűbb, mint jogorvoslattal élni a kiírássalkapcsolatban. Bár e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 21.
Kapcsolódó címke: