Tervezői összeférhetetlenség

Kérdés: A Kbt. 25. §-ának (3) bekezdése alól speciális kivételt biztosít az építési beruházások, valamint az építési beruházásokhoz kapcsolódó tervezői és mérnöki szolgáltatások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015. Korm. rendelet 18. §-a. A Kbt. 3. §-ának 21. pontja alapján közbeszerzési dokumentumnak minősül a műszaki leírás, valamint a kiegészítő tájékoztatás is. A Fővárosi Bíróság 13.K.30.015/2010/55. számú ítélete indokolása szerint: "csak az adott közbeszerzéssel közvetlenül összefüggő előkészítő cselekmények, az adott eljárás felhívásának és dokumentációjának elkészítésében való közvetlen konkrét részvétel képezheti az összeférhetetlenség alapját". A tervezői közreműködési kötelezettség a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárásban járhat-e ezek alapján egyértelmű többletinformációval, tényleges versenyelőnnyel, összeférhetetlenséggel?
Részlet a válaszából: […] ...a jogértelmezés, amikor született. Ezért rendkívül fontos, hogy a kormányrendelet szabályát ne tágan értelmezzük, és adjunk teljes felmentést a tervezőnek, hanem az ajánlatkérőnek is kifejezetten figyelemmel kell lennie az általános Kbt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. február 3.

Kartellkizáró ok minősítése

Kérdés: Kötelező kizáró ok-e a hatályos szabályozásban a kartellkizáró ok, vagy a kötelező és a választható kizáró okok között helyezkedik-e el? Esetleg létrejött egy új kizáró ok? [A kérdés a 62. § (1) bekezdés n) pontjának kötelező kizáró okára utal, mely a jogerős és végrehajtható versenyfelügyeleti határozat és bírság esetében zárja ki automatikusan a gazdasági szereplőt az eljárásból.)
Részlet a válaszából: […] ...ún. "kartellkizáró ok" kötelező kizáró oknak tekinthető. Ezt oldja fel a 62. § (5a) bekezdése, lehetővé téve a kizáró ok alóli felmentést, melyre az ajánlatkérő kezdeményezésére a közbeszerzésért felelős miniszter előterjesztése alapján van lehetőség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. november 9.
Kapcsolódó címkék: