Egyszerű eljárás

Kérdés: Változtak-e, és ha igen, mennyiben az egyszerű eljárás szabályai?
Részlet a válaszából: […] Az egyszerű eljárás tekintetében számos változást hozott a2010. szeptember 15-én hatályba lépett Kbt.-módosítás. Bár korábban hasonlókérdésre már válaszoltunk, a folyamatos érdeklődés miatt részletesebbenfoglaljuk össze még egy alkalommal a változások lényegét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 10.

Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonásáról ismételten

Kérdés: A 2316. számú kérdésre adott válaszukkal kapcsolatban felhívom szíves figyelmüket a Közbeszerzések Tanácsa elnökének 2009. 07. 24-i (KE 2009. 86. sz.) tájékoztatójában foglaltakra. Mi az álláspontjuk a kérdésben?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonásárairányul, mellyel kapcsolatban korábban is kifejtettük megszorítóálláspontunkat. Tekintettel a KT vonatkozó tájékoztatójára, mely nem minősüljogforrásnak, valamint a Kbt. megfogalmazására, továbbra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Kiegészítő tájékoztatás megtagadása

Kérdés: Mit tegyek, ha a kiegészítő tájékoztatást az eljáró hivatalos közbeszerzési tanácsadó nem akarja megadni? Mit tehetek vele szemben?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben az ajánlatkérő nem adja meg a kiegészítőtájékoztatást időben, megsérti a Kbt.-t, és jogorvoslati eljárás kezdeményezhetőeljárásával szemben. Ha az utolsó pillanatban adja meg a választ, erre jogavan, hasonlóképpen, ahogy ajánlattevő is kérdezhet a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Közbeszerzési tanácsadó bevonása nemzeti rezsimben

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdésében van az a mondat: "Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni." Ez igaz arra az esetre is, amikor a becsült érték nem haladja meg a közösségi értékhatárt, tehát nemzeti eljárásrendben is?
Részlet a válaszából: […] ...is a szigorúbb álláspontra helyezkedünk, azazértékhatártól függetlenül kötelezőnek tartjuk a független hivatalosközbeszerzési tanácsadó bevonását az eljárásba.A Kbt. kérdésben hivatkozott 9. §-ának (1) bekezdése szerinta közösségi értékhatárt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Saját közbeszerzési tanácsadó igénybevétele központosított közbeszerzésben

Kérdés: Tájékoztatott az ajánlatkérő, hogy a 168/2004. számú kormányrendelet 2008. január 1-je óta tartalmazza az elektronikus árlejtés szolgáltatást mint kiemelt terméket. A KSzF erre tekintettel folytatott le már másodízben központosított közbeszerzési eljárást e szolgáltatások beszerzésére. Tájékoztat továbbá, hogy a központosított közbeszerzésre kötelezett intézmények kötelesek a KSzF által kötött keretmegállapodások/keretszerződések alapján beszerezni a kiemelt termékeket. Saját hatáskörű beszerzés a hivatkozott kormányrendelet 7. § paragrafusában foglalt esetekben lehetséges. Akkor, ha van hivatalos közbeszerzési tanácsadóm, és a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozom, nem vehetem igénybe a tanács­adóm elektronikus közbeszerzési szolgáltatását?
Részlet a válaszából: […] ...ezt aszolgáltatást csak a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSzF) általkiválasztott szolgáltató nyújthatja. Amennyiben az érintett tanácsadó máselektronikus közbeszerzési szolgáltatással összefüggő szolgáltatást is nyújt,azt szabadon teheti a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Jogszabályok alkalmazhatatlansága

Kérdés: Hogyan lehetséges, hogy egyébként jó szándékú jogalkotók ennyire következetlen, alkalmazhatatlan, egyéb jogszabályokba ütköző törvényt alkothattak következmények nélkül? A következményeket majd viselik a jogot alkalmazni próbáló közbeszerzési ügyintézők vagy tanácsadók (bírság, fegyelmi, elbocsátás stb.)? Meddig lehet ezt fokozni, nem kéne egyszer megállni és átgondolni, nem csak előremenekülni állandóan?
Részlet a válaszából: […] A közbeszerzési törvény több mint húsz alkalommal módosult hatálybalépéseóta. Ez rendkívül jogbizonytalan helyzetet eredményez, tovább az egyesmódosítások gyakran eredményezik – és eredményezték korábban is – egymással nemösszhangban lévő szabályok megalkotását. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.

Közbeszerzési tanácsadókra vonatkozó jogszabályok

Kérdés: Van-e és melyik a Kbt. 11. §-ának (6) bekezdése szerinti külön jogszabály?
Részlet a válaszából: […] ...hivatalos közbeszerzési tanácsadók tevékenységére kétrendelet vonatkozik. A 29/2004. IM rendelet a hivatalos közbeszerzésitanácsadói tevékenység feltételét képező közbeszerzési gyakorlatra és annakigazolására vonatkozó szabályokról, a 30/2004. IM-PM együttes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Hivatalos közbeszerzési tanácsadó bevonása

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdés második mondatának helyes-e az az értelmezése, mely szerint az ajánlatkérő az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzés esetén is csak a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetén köteles hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni az eljárásba? A közbeszerzési törvény idézett rendelkezése a következő: 9. § (1) bekezdés: a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (második rész) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve a központosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és (2) bekezdése szerinti követelményeket. Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható.
Részlet a válaszából: […] ...így a szigorúbb álláspontrakell helyezkednünk, azaz nem csak közösségi értékhatárhoz kötnünk a hivatalosközbeszerzési tanácsadó alkalmazását, melynek egyben függetlennek is kelllennie. A Közbeszerzések Tanácsa elnökének tájékoztatója...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 28.

Közbeszerzésitanácsadó-bevonási kötelezettség értelmezése

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdés második mondatának helyes-e az az értelmezése, mely szerint az ajánlatkérő az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzés esetén is csak a közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés esetén köteles hivatalos közbeszerzési tanácsadót bevonni az eljárásba? Az idézett rendelkezés így szól: "9. § (1) A közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzés (második rész) esetében a közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő – kivéve a központosított közbeszerzés során ajánlatkérésre feljogosított szervezetet – a Közbeszerzések Tanácsa által vezetett névjegyzékben szereplő, hivatalos közbeszerzési tanácsadót (11. §) köteles bevonni, figyelembe véve egyben a 10. § (1) és (2) bekezdése szerinti követelményeket. Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni, egyéb esetekben az ajánlatkérővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló hivatalos közbeszerzési tanácsadó is bevonható."
Részlet a válaszából: […] ...így a szigorúbb álláspontrakell helyezkednünk, azaz nem csak közösségi értékhatárhoz kötnünk a függetlenhivatalos közbeszerzési tanácsadó alkalmazását...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Közlési kötelezettség személyesen közreműködők nevének vonatkozásában

Kérdés: Általában mely beszerzéseknél kell közölni a gyakorlatban a szolgáltatás teljesítésében személyesen közreműködők nevét?
Részlet a válaszából: […] ...gyakorlatban ilyen lehet a tanácsadói, tervezői szolgáltatás,de például fordítási szolgáltatás esetében is – amennyiben ajánlatérő igényli,hogy pontosan informálva legyen a fordítók személyéről. Előfordult, hogy azajánlatkérő előírta takarítási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.
1
7
8
9
15