Elektronikus dokumentumok aláírásának szabályai

Kérdés: Ha elektronikusan teszek fel kiegészítő tájékoztatáskérést, akkor azt is alá kell írni elektronikusan? Kinek kell aláírnia? A cégjegyzésre jogosultnak, vagy elég, ha az egyik kolléga elektronikus aláírásával írjuk alá az aláírt és beszkennelt dokumentumot? Esetleg a küldött e-mailt kell csak aláírni? Kérdésünk továbbá, hogy mi az az időbélyeg? Kell-e ezt használni?
Részlet a válaszából: […] ...az érintett, egyrészt jogosult volt azt aláírni, mint cégjegyzésre jogosult, másrészt pedig például a hiánypótlási vagy ajánlattételi határidő lejártát megelőzően történt az aláírás. Nem azt igazolja tehát, hogy mikor küldték el az adott fájlt, hanem azt, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 14.

Elektronikus út kötelezővé tétele valamennyi közbeszerzési eljárásban

Kérdés: 2016. november 1-jén a Kbt. 196. §-ának (2) bekezdése alapján hatályba lépett a Kbt. 31. §-ának (5) és 32. §-ának (3) bekezdése, amelyek a központosított közbeszerzések elektronikus úton történő megvalósítását írják elő. Várható-e a központosított közbeszerzéseken kívül minden közbeszerzési eljárás elektronikus úton történő lebonyolításának kötelezővé tétele?
Részlet a válaszából: […] ...által üzemeltetett egységes, elektronikus közbeszerzés rendszer igénybevételével kell megvalósítani. (Az erre vonatkozó határidő várhatóan módosul a későbbiekben.) Az a kötelezettség, amely szerint a közbeszerzésekért felelős miniszter ellátja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 11.