Közbeszerzésben szereplő "harmadik" személyek
Kérdés
Ki a harmadik személy?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2005. augusztus 22-én (32. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 758
[…] építési koncessziót elnyerő ajánlattevő (koncessziós jogosult) köteles az építési beruházás értékének legalább harminc százaléka tekintetében harmadik személlyel szerződést kötni, vagy – az ajánlattevő ajánlatában jelölje meg az építési beruházás értékének azt a százalékban kifejezett részét, amelynek tekintetében az ajánlattevő harmadik személlyel szerződést fog kötni, azzal, hogy a fenti első bekezdésben meghatározott százalékos mértéket az ajánlattevő ajánlatában növelheti. (A koncessziós jogosult ajánlata alapján a szerződésnek tartalmaznia kell ezt a minimum százalékos mértéket.) Végül a 140. § (3) bekezdésének a) és b) pontja szerint az előzőekben ismertetett (1) bekezdés, valamint a 143. § és a 144. § alkalmazásában nem minősül harmadik személynek – a közös ajánlatot tevők bármelyike, továbbá – az, aki felett az ajánlattevő, vagy aki az ajánlattevő, vagy az ajánlattevő és egy másik szervezet felett közvetlenül vagy közvetetten meghatározó befolyást képes gyakorolni. A közbeszerzési törvényen kívül a felhatalmazása alapján megszületett egyes kormányrendeletek is tartalmazzák a harmadik személy fogalmát. Ennek megfelelően a 40/2005. Korm. rendelet 1. §-ának (5) bekezdése említi a harmadik személyt abban a vonatkozásban, miszerint az ajánlattevő alvállalkozóinak, illetve az ajánlattevő által a teljesítésbe bevonni kívánt harmadik személyeknek is rendelkezniük kell az általuk végrehajtásra kerülő feladat titokvédelmi szintjének megfelelő, a hivatkozott rendelet szerinti határozattal vagy NATO-tagállambeli gazdálkodó szervezetek esetén ezzel egyenértékű kormányzati minősítéssel. A kormányrendelet 14. §-ának első mondata pedig előírja, hogy az ajánlattevőnek az ajánlatában meg kell jelölnie az alvállalkozóit, a teljesítésben részt vevő harmadik személyeket […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*