135 cikk rendezése:
51. cikk / 135 Előzetes vitarendezés gazdasági érdeksérelemre hivatkozással
Kérdés: Az ajánlatban adminisztrációs hibából azt jelöltem meg, hogy az általam megajánlott termék nem esik nemzeti elbánás alá, holott tagállami terméket ajánlottam meg. Emiatt a tendert más cég nyerte meg. Utólag korrigálhatom ezt a hibát? Kérhetek előzetes vitarendezést az előzőkre hivatkozással olyan indokkal, hogy az írásbeli összegzés sérti a gazdasági érdekeimet?
52. cikk / 135 Iratbetekintés kétszakaszos eljárásban
Kérdés: Kétszakaszos eljárás esetén a közbeszerzési eljárást lezáró döntést követően iratbetekintést kértünk a nyertes ajánlattevő ajánlatába. A részvételi jelentkezés iratanyagába az ajánlatkérő az iratbetekintést nem tette lehetővé. Helyesen járt el az ajánlatkérő? Az eljárást lezáró döntést követően csak az ajánlattételi szakaszt lehet érdemben vizsgálni?
53. cikk / 135 Írásbeli összegzést követő újabb összegzés jogszerűsége
Kérdés: Az írásbeli összegzést követően az ajánlatkérő más pontszámokkal újabb összegzést küldött, melyből nem derült ki, hogy mi alapozta meg az eltérő pontszámokat. Egyben kaptunk egy tájékoztatást is, miszerint vitarendezési kérelem eredményeként más ajánlattevő nyert. (A nyertes ajánlattevő pontszámai változtak.) Jogszerű ez az eljárás?
54. cikk / 135 Iratbetekintés előzetes vitarendezési eljárásban
Kérdés: Az összegezés megküldésétől számítva hány napunk (munkanapunk) van arra, hogy iratbetekintést kérjünk? Az előzetes vitarendezés kezdeményezésére rendelkezésre álló három munkanapot, vagy a jogorvoslati eljárás megindítására rendelkezésre álló tíz napot kell figyelembe vennünk? A megadott határidőbe a betekintési igény megküldésének, vagy a betekintésnek is bele kell férnie?
55. cikk / 135 Ajánlatkérő lehetséges jogcselekményei az eljárást lezáró döntést követően
Kérdés: Előzetes vitarendezés iránti kérelemre megteheti-e az ajánlatkérő, hogy kizár ajánlattevőt az eljárást lezáró döntését követően? Előzetes vitarendezési kérelem alapján van-e lehetőség hiánypótlási felhívás kiadására az eljárást lezáró döntés után?
56. cikk / 135 Lehetőség az írásbeli összegzés megváltoztatására
Kérdés: Egy eljáráson belül hány alkalommal változtatható meg az írásbeli összegzés?
57. cikk / 135 Vitarendezési kérelem az eljárás eredményéről szóló tájékoztatás feladása előtt
Kérdés: Általános egyszerű közbeszerzési eljárásról az összegzés megküldése utáni napon elküldtem a tájékoztatót az eljárás eredményéről, amely feladás előtti állapotban van. Közben az egyik ajánlattevő vitarendezési kérelemmel élt. Mi a teendőm? A vitarendezési kérelemre a választ elküldtem, de nem tudom, fog-e jogorvoslattal élni az ajánlattevő, vagy elfogadja az érvénytelensége indoklását. Ha beírom az egyéb információkhoz, hogy vitarendezés van folyamatban, attól még az eredmény nem változik, de mit teszek, ha közben feladják a hirdetményt? Jogorvoslati eljárás kezdődik? Újabb tájékoztatót kell majd feladnom a DB határozata szerint? Vagy vonjam vissza a hirdetményt? Ebben az esetben kifutok a hirdetmény feladásának öt munkanapos határidejéből. A Kbt.-ben nem találtam erre utaló szabályt.
58. cikk / 135 Adatszolgáltatás titoktartási kötelezettség mellett
Kérdés: A szerződés alapján kötelesek vagyunk titoktartásra. Van-e olyan szervezet, melynek ennek ellenére kötelesek vagyunk adatszolgáltatásra a szerződés vonatkozásában?
59. cikk / 135 Beszerzési terv, éves statisztikai összegzés tartalma közös ajánlatkérők esetén
Kérdés: Közös ajánlatkérőként kinek a tervében és éves statisztikai összegezésében kell szerepeltetni a beszerzést? Várható változás a témában?
60. cikk / 135 Hirdetményekkel kapcsolatos fizetési kötelezettség az új Kbt. hatálybalépése után
Kérdés: Ha az új közbeszerzési törvény hatályba lép, kell fizetnünk még azokért a teljesítésről szóló hirdetményekért, amelyekért most is fizetünk, vagy már egyáltalán nem kell fizetünk semmilyen hirdetményért csak azért, hogy közzétegye a Közbeszerzések Tanácsa?