Közbeszerzés tárgyának meghatározása

Kérdés: Az 1995. évi Kbt. 40. §-ának (5) bekezdése rendelkezik arról, hogyan nem lehet meghatározni a közbeszerzés tárgyát, és ha az egyértelmű meghatározás szükségessé teszi egy konkrét típusra, eredetre történő utalást, akkor is a leírásnak tartalmaznia kell, hogy a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt. A 2003. évi Kbt. 58. §-ának (7) bekezdése némileg pontosítva azt is kötelezővé teszi ez esetben, hogy: "a megnevezés mellett vagy ezzel egyenértékű" kifejezést kell szerepeltetni. Kérdésünk ezzel kapcsolatban az, hogy ha még a régi jogszabály alapján kezdődik az eljárás, és a műszaki leírás egy konkrét típust jelöl meg, de ugyanakkor nem tartalmazza, hogy "a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt", majd pedig az eredményhirdetésnél egy másik típusú, műszakilag megegyező, de árát tekintve kedvezőbb ajánlatot hirdeti ki győztesnek, akkor támadható-e ez a másik ajánló részéről, aki viszont drágább, de a kiírás szerinti típusra tett ajánlatot? Ugyanez a kérdés az új jogszabály esetében is, hogy a "vagy ezzel egyenértékű" kitétel elhagyása jogellenessé teszi-e az eljárást? Illetőleg egyáltalán kiírható-e egy konkrét típusra (például árura) a közbeszerzés?
Részlet a válaszából: […] Ugyan már érdektelen, de a jelenlegi Kbt. szempontjából mégis érdekes első részre a válasz egyértelmű: igen, támadható, hiszen nem szerepelt a kötelező formula a hirdetményben a régi Kbt. szerint. Az új Kbt.-re vonatkozóan hasonlóképpen és egyértelműen szükség van a "vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 15.

Tartozásigazolás az új Kbt.-ben

Kérdés: Bár a Kbt. már nem tartalmazza, de a régi Kbt.-ben még lehetett kérni igazolást az elkülönített állami pénzalapokkal szemben fennálló tartozásról. Van-e erre még lehetőség?
Részlet a válaszából: […] A régi Kbt. 46. § (1) bekezdésének b) pontja értelmében nem lehetett ajánlattevő vagy alvállalkozó, aki egy évnél régebben lejárt vám-, tb-járulék-, vagy a központi adóhatóság által nyilvántartott adófizetési kötelezettségének, továbbá elkülönített állami...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 15.

Szolgáltatás pályáztatása

Kérdés: Mekkora a legkisebb összeg szolgáltatás esetén, amelyet pályáztatni kell?
Részlet a válaszából: […] A kérdésre a Kbt. 402. §-ának vonatkozó rendelkezései adják meg a választ, a következők szerint:A Kbt. VI. fejezete (általános közbeszerzési eljárás) alkalmazásában a nemzeti közbeszerzési értékhatár 2004. január 1-jétől 2004. december 31-ig szolgáltatás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 15.

Elkülönített állami pénzalapok igazolása

Kérdés: A Kbt. 63. § (2) bekezdésének b) pontja hivatkozik a 60. § (1) bekezdés e) pontjára, ahol csak az adó-, vámfizetési vagy társadalombiztosítási járulékfizetés igazolásáról van szó. E szerint az elkülönített állami pénzalapok irányában (például Munkaerő-piaci Alap) fennálló fizetési kötelezettség milyenségét nem kell igazolni ezután?
Részlet a válaszából: […] A kizáró okok között – ellentétben a régi Kbt. szabályozásával [régi Kbt. 46. § (1) bekezdésének b) pontja] – nem szükséges az elkülönített állami pénzalapok irányában fennálló fizetési kötelezettség fenn nem állásával kapcsolatos igazolást mellékelni. Erre a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 18.

Közbeszerzési gyakorlat a jogi szabályozásban

Kérdés: Mi tekinthető közbeszerzési gyakorlatnak a hivatalos közbeszerzési tanácsadói tevékenység vonatkozásában, és hol találhatók meg az erre vonatkozó előírások?
Részlet a válaszából: […] A kérdésre a választ a 29/2004. IM rendelet 1-4. §-ai adják meg.A rendelet szerint a Kbt. 11. §-ának (1) bekezdése alkalmazásában (amely jogszabályhely azt tartalmazza, hogy hivatalos közbeszerzési tanácsadó az, aki felsőfokú végzettséggel és legalább hároméves...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 18.

Erkölcsi bizonyítvány a közbeszerzésben

Kérdés: Az új Kbt. 63. § (2) bekezdésének c) pontja szerint, a 60. § (1) bekezdés a)-d), f) pontja és a 61. § a)-c) pontja esetében "...az ajánlattevő által... közjegyző, kamara.... előtt tett nyilatkozatát... is köteles elfogadni." Tehát ez egy aláírásra jogosult vezető aláírt nyilatkozata a témában, amelyet a közjegyző, kamara hitelesít? Ez a hitelesített nyilatkozat pótolja a 63. § (2) bek. a) pontjában írt hatósági erkölcsi bizonyítványt? Egyébként, egy részvénytársaság kaphat-e hatósági erkölcsi bizonyítványt? Ha igen, akkor honnan kell kérnie azt?
Részlet a válaszából: […] Hazánkban a közbeszerzések tekintetében nem alakult még ki az erre vonatkozó gyakorlat. Fontos azonban tudnunk, hogy a nyilatkozatot akkor köteles az ajánlatkérő elfogadni, amennyiben a Kbt. 63. § (2) bekezdésének a) és b) pontjában meghatározott illetékes bíróság vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 18.

Nemzetközi vonatkozások a békéltetésben

Kérdés: Tartalmaz-e az új Kbt. a békéltetés tekintetében nemzetközi vonatkozású szabályozást?
Részlet a válaszából: […] Az új Kbt. XII. fejezetében "különös békéltetés" címszó alatt szabályozza a kérdéskört. A Kbt. 369. §-ának (1) bekezdése értelmében bármely ajánlattevő vagy egyéb érdekelt, akinek jogát, jogos érdekét sérti vagy veszélyezteti a Kbt. 162. §-a szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 18.

Igazolások vagylagossága a gyakorlatban

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 2004. szeptember 6-i számában a 249. válasz utolsó bekezdése vagylagosságról ír. Rögzíti, hogy az ajánlattevő vagylagosan igazolhat. Az eddigi, a régi Kbt.-re alapuló gyakorlat – beleértve a közbeszerzési döntőbizottsági és a bírói gyakorlatot is – szerint, ha az ajánlatkérő a vagylagos szempontok szerint egyet kiemel – általában az előző évi legjelentősebb szállításokat, árbevételt, mérleget –, és ha az ajánlattevő annak nem felel meg, jogszerűnek minősítették a kizárást. Kérdés: ez megváltozott?
Részlet a válaszából: […] A jelen kérdésben felvetett korábbi probléma az új alapítású cégek közbeszerzési eljárásban való részvételéhez kapcsolódott, a válasz az igazolási lehetőségek felsorolásával azt mutatta be, hogy a Kbt. szerint önmagában az nem kizáró ok, ha egy cég nem tekint vissza...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 4.

Bírálati szempontok kiválasztása

Kérdés: Az új Kbt. alapján hogyan választhatók ki a bírálati szempontok?
Részlet a válaszából: […] A Kbt 57. §-ának (1) bekezdésében az ajánlatkérő kötelezettségévé teszi, hogy az ajánlati felhívásban meghatározza az ajánlatok bírálati szempontját, amely szempont lehet legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás, vagy az összességében legelőnyösebb ajánlat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 4.

Tanúsítás gyakorlati szempontjai

Kérdés: A gyakorlatban milyen szempontokat kell figyelembe venni a tanúsítványok kiállítása során? Milyen főbb előírásokat tartalmaz a Kbt. ebben a körben? Ki végezhet tanúsítói tevékenységet?
Részlet a válaszából: […] A tanúsítás az új Kbt. VI. részében szabályozott, a magyar közbeszerzésben eddig ismeretlen, új szemléletű és megfogalmazású jogintézmény.A Kbt. 309. §-ának (1) bekezdése értelmében az ajánlatkérő Kbt. hatálya alá tartozó közbeszerzési eljárásai és gyakorlata...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 4.
1
29
30
31
35