FAKSZ névjegyzékbe történt bejegyzésének megújítása

Kérdés: A cég közbeszerzési tanácsadója kiesett a FAKSZ-listáról, melyet állítása szerint nem volt ideje megújítani. Van ennek alapja?
Részlet a válaszából: […] ...legkorábban a névjegyzékbe vétel hatályának lejártát megelőző kilencven napon belül nyújtható be. Amennyiben erre az érintett FAKSZ nem volt figyelemmel, újra be kell adnia kérelmét, és ugyan szigorúbb feltételekkel, de lehetősége van a bejegyzésre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 16.

Független akkreditált közbeszerzési tanácsadói szolgáltatás központosított közbeszerzési körbe vonása

Kérdés: A központosított közbeszerzésről szóló új szabály szerint központosítják a független közbeszerzési tanácsadói szolgáltatást. Ez pontosan kire vonatkozik és főleg milyen tevékenységre? Például ajánlattevőt támogathatok tovább? Szakvéleményt írhatok egy közbeszerzési kötelezettség kapcsán? Vagy gyakorlatilag minden szerződésem megszűnik, amit az ajánlatkérőkkel kötöttem FAKSZ-ként?
Részlet a válaszából: […] ...a Kbt. 111. § h) pontja alapján nem tartozna a beszerzés a Kbt. hatálya alá.Nem érinti a kötelezettség tehát a fentiek szerint a nem FAKSZ-köteles eljáráshoz kötődő járulékos szolgáltatások igénybevételét. Továbbá az ajánlattevők esetében sem releváns a kérdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. március 10.

Eljárás FAKSZ-szolgáltatás 2021. február 1-jét követő igénybevétele esetén keretmegállapodás hiányában

Kérdés: Mit kell tennem, ha még nincs hatályban keretmegállapodás, amennyiben a FAKSZ-szolgáltatást a központosított közbeszerzési rendszerből kell igénybe vennem februártól?
Részlet a válaszából: […] ...keretmegállapodás vagy dinamikus beszerzési rendszer megléte esetében választható.A kormányrendelet értelmében ugyanakkor a FAKSZ-beszerzés esetében további saját hatáskörrel kapcsolatos szabály található. A 7. § (1a) bekezdés 1. sz. mellékletének 11...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. március 10.

A FAKSZ felelőssége a döntési folyamat jogszerűsége vonatkozásában

Kérdés: Az eljárást részekre bontottuk, majd visszavontuk, végül egyben írtuk ki. A váltásnak elsősorban szakmai okai voltak. Ez a döntési folyamat számonkérhető-e a FAKSZ-on?
Részlet a válaszából: […] A beszerzési tárgy részekre bontásával kapcsolatban a Kbt. 50. §-a tartalmaz szabályokat. Ennek megfelelően szükséges a részajánlattétel lehetőségének megvizsgálása. Mivel az ajánlatkérő első alkalommal lehetővé tette a részajánlattételt, így a tervezés során meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. március 10.

A FAKSZ felelőssége

Kérdés: A FAKSZ kolléga azzal zárta ki a felelősségét, hogy volt belsős bírálóbizottsági tag, aki közbeszerző, így nem ő a felelős az eljárás során elkövetett fatális hibáért. Elfogadható ez az álláspont?
Részlet a válaszából: […] ...tag viseli a felelősséget.Mivel a közbeszerzési kompetencia megosztása esetünkben nem opció, valójában az lenne a cél, hogy a FAKSZ közvetlenül vállaljon felelősséget szakmai döntéséért, ezért érdemes a bírálóbizottság tagjává tenni, melynek nincs akadálya...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 11.

Tárgyalás tartása jogorvoslati eljárásban

Kérdés: Mikor szükséges tárgyalást tartani a jogorvoslat során, és lehet-e kérni, hogy tartson tárgyalást a jogorvoslati fórum (DB)?
Részlet a válaszából: […] ...kivéve, ha a tárgyalás tartása feltétlenül szükséges különösen az ügyféli jogok gyakorlásához, a tényállás tisztázásához, a szakszerű és minden, az ügy szempontjából fontos körülményt figyelembe vevő döntés meghozatalához. Nem tartható tárgyalás, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 11.

Független akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó bírálóbizottsági tagsága

Kérdés: A FAKSZ azzal zárta ki a felelősségét, hogy volt belsős bírálóbizottsági tag, aki közbeszerző volt, így a döntés közös volt, tehát független tanácsadóként nem felelhet a közbeszerzési kérdésekért. Milyen módon kerüljük el ezt a helyzetet úgy, hogy a FAKSZ külsős, tehát nem lehet bírálóbizottsági tag?
Részlet a válaszából: […] ...kell tudni biztosítani a bírálóbizottságban (közbeszerzési tárgya szerinti, jogi, pénzügyi és közbeszerzési szakismeretet), így a FAKSZ lefedi a közbeszerzési szakértelmet, a felelősség nem oszlik meg, nincs félreértés azokban a kérdésekben, ahol a dokumentumot eleve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 14.

FAKSZ-pontok beszerzése képzés hiányában

Kérdés: Milyen módon "gyűjthetők" be a FAKSZ-pontok képzés hiányában?
Részlet a válaszából: […] ...részt venni, és így továbbképzési pontokat gyűjteni, melynek következtében a módosítás hiányában nem tudták volna megújítani FAKSZ-jogosultságukat.(Kéziratzárás: 2020. 04....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. május 13.

Hirdetményi információk csökkenése

Kérdés: A 2020-ban hatályba lépő módosítás indokolása azt írja, hogy kevesebb információt kell adni a hirdetményben, de én nem találom, hogy ez miből következik. Például olyan hasznos dolgokat, mint a FAKSZ lajstromszáma, kell-e közölnöm továbbra is?
Részlet a válaszából: […] ...vélhetően lassan oda vezetnek, hogy a többi, a törvényben egyébiránt nem nevesített tartalmak, mint a kérdésben jelzett FAKSZ-lajstromszám, szükségtelenné váljanak a hirdetmények kitöltése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 8.

Közbeszerzési kötelezettség törlése

Kérdés: Mi indokolta a Kbt. 5. § (3) bekezdésének törlését? (Emiatt alig lesz munkájuk a FAKSZ-oknak).
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 5. §-ának (3) bekezdése a támogatásból megvalósuló beszerzések körében állapított meg meghatározott összegű támogatás felhasználása esetére közbeszerzési kötelezettséget. Az indokolás értelmében a rendelkezés az uniós tagállamokra vonatkozó jogi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. január 8.
1
2
3
7