Kötelező részajánlattétel biztosításának értelmezése

Kérdés: A kkv-k érdekében hozott kötelező részajánlat-tételi lehetőség biztosítása ugye nem azt jelenti, hogy minden egyes beszerzendő termékre külön-külön lehetőséget kell adni tételenként pályázni, hanem elegendő, ha az egy csoportba sorolt tételek csoportonként külön pályázhatóak?
Részlet a válaszából: […] Az erőltetett részajánlattétel, melynek szabályát a 2009.április 1-jén hatályba lépett Kbt. tartalmazza, egyelőre nem tudjuk, milyenigényeket fog támasztani. A közbeszerzési törvény 50. §-ának (3) bekezdése értelmébena Kbt. 22. § (1) bekezdésének a), b) és d)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Hiánypótlás szabályozása a Kbt. módosítását követően

Kérdés: A Kbt. módosítása előtti kiírásban az ajánlatkérő nem biztosította a hiánypótlás lehetőségét olyan eljárásban, amelynek tárgya rendkívül összetett, a benyújtandó mellékletek száma is tetemes. Változott-e a hiánypótlás szabályozása ebben a vonatkozásban, illetve az ajánlatkérő belátásán múlik-e annak megengedése a továbbiakban is?
Részlet a válaszából: […] 2009. április 1-jétől a hiánypótlás biztosítása kötelező azajánlatkérők számára. Az új hiánypótlási szabály az alábbiak szerint szól:– az ajánlatkérő köteles az összes ajánlattevő számára,azonos feltételekkel biztosítani a hiánypótlás lehetőségét;– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Ajánlati kötöttség a módosított Kbt.-ben

Kérdés: Az ajánlati kötöttségnek van-e minimális és maximális időtartama? Változott-e ebben a körben a Kbt. 2009. április 1-je után?
Részlet a válaszából: […] Nem, a Kbt. szabályozása (módosítása) továbbra sem érintiezt a kérdést. Fentiek szerint tehát a szabály változatlanul a következő:– az ajánlatkérő az ajánlattételi határidő lejártáigmódosíthatja az ajánlati felhívásban, illetőleg a dokumentációban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Időkorlátozás dokumentáció személyes átvételénél

Kérdés: Az ajánlatkérő kikötötte, hogy amennyiben személyesen kívánja átvenni az ajánlattevő a dokumentációt, ennek feltétele előzetes időpont-egyeztetés. Nem sérti-e ez a Kbt. alapelveit, illetve nem várható-e el az, hogy a személyes átvétel lehetőségét az ajánlatkérő munkaidőben folyamatosan biztosítsa?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. 54. §-ának (2) és (3) bekezdése rendelkezik erről akérdésről. A rendelkezések szerint az ajánlatkérőnek az ajánlati felhívásbankell megadnia a dokumentáció rendelkezésre bocsátásának módját, határidejét,beszerzési helyét és pénzügyi feltételeit....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Ajánlati kötöttségre vonatkozó nyilatkozat

Kérdés: A Kbt. előírja-e kötelező jelleggel, hogy az ajánlattevőnek az ajánlati kötöttség vállalása, valamint ajánlatának a kötöttség ideje alatti változtathatatlansága vonatkozásában kifejezett nyilatkozatot kell tennie?
Részlet a válaszából: […] Az ajánlati kötöttségre vonatkozó rendelkezéseket a Kbt.76-78. §-ai tartalmazzák. Az ajánlati kötöttség a Kbt. rendelkezése szerint azajánlattételi határidő lejártától kezdődik, és "legalább az ajánlatifelhívásban megadott tervezett szerződéskötési időpont...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Teljesítés minőségének meghatározása

Kérdés: Az ajánlatkérő a dokumentációban kikötötte, hogy kizárólag első osztályú teljesítést fogad el. Ennek szempontjait azonban nem határozta meg. Honnan tudjuk, hogy mit minősít első osztályú teljesítésnek?
Részlet a válaszából: […] A beszerzés tárgyának és a közbeszerzési kiírásnak azismerete nélkül ebben a kérdésben nem tudunk állást foglalni. Általánosságbanaz a véleményünk, hogy a megfogalmazás pontatlan és pongyola, emiattfeltétlenül indokolt, hogy az ajánlattevő éljen a Kbt. 56. §-ában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Banki igazolás alakszerűsége

Kérdés: A banki igazoláson szerepel, hogy az aláírás és pecsét nélkül is hiteles. Ennek ellenére az ajánlatkérő hiánypótlási felhívásában tájékoztatta az ajánlattevőt, hogy banki igazolása – megállapítása, mármint az ajánlatkérő megállapítása szerint – nem hiteles, mert az nincs aláírva és lepecsételve. Mit tehetünk ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] A benyújtott igazolásokra vonatkozó ajánlatkérői elvárásokataz ajánlatkérőnek az ajánlati felhívásban kell meghatároznia. Amennyiben abanki igazolás vonatkozásában formai elvárásokat nem határozott meg, azokra a"szokásos" feltételek az irányadóak. A bankok által...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Eredményhirdetés ismételt elhalasztása

Kérdés: Az ajánlatkérő nemzeti eljárásrendben nyílt eljárást folytatott le. Ajánlati felhívásában megjelölt 2008. december 18-i eredményhirdetést a Kbt. 94. §-ának (2) bekezdése alapján elhalasztotta 2009. január 15-ére, és erről az ajánlattevőket egyidejűleg írásban értesítette is, megjelölve az elhalasztott eredményhirdetés időpontját. Az ajánlatkérő nevében döntésre jogosult Közbeszerzési Bizottság 2009. január 14-én ült össze a közbeszerzési eljárás eredményének megállapítása céljából, azonban eredménytelenül, tekintettel arra, hogy az ülés megkezdése után pár perccel bombariadót rendeltek el az épületben. A meghiúsult ülés – a bizottsági tagok egyéb hivatali elfoglaltságára figyelemmel – ismételt megtartására csak 2009. január 15-én 14.00-kor kerülhetett sor, ezért az ajánlatkérő kénytelen volt a 2009. január 15-ére halasztott eredményhirdetést ismételten elhalasztani – vis maiorra hivatkozva. Az ajánlatkérő az eredményhirdetés fentiek szerinti ismételt elhalasztásáról az ajánlattevőket 2009. január 15-én írásban tájékoztatta még az eredményhirdetés időpontja előtt, azonban az eredményhirdetés új időpontját csak 2009. január 16-án küldte meg az ajánlattevőknek, és azt 2009. január 21-én tartotta meg. A Kbt. 59. §-ának (6) bekezdése kimondja, hogy ha az ajánlatkérő az eljárásban való részvételt biztosíték adásához kötötte, a pénzben teljesített biztosíték kétszeres összegének, egyéb esetekben a biztosíték mértékének megfelelő összeg tíz napon belüli megfizetésére köteles az ajánlattevők részére akkor, ha az eljárás eredményét az ajánlati felhívásban megjelölt vagy a módosított eredményhirdetési időpontig nem hirdeti ki – a) pont. A fenti jogszabállyal összefüggésben kérdésünk az, hogy az előzőkben leírt esetben az ajánlatkérő köteles-e a pénzben teljesített ajánlati biztosíték kétszeresét, illetve egyéb esetekben a biztosíték mértékének megfelelő összeget megfizetni az ajánlattevők részére? Kérdésünk az is, hogy a Kbt. kogenciájára és a törvényhely szó szerinti értelmezésére figyelemmel fennáll-e a fenti fizetési kötelezettség, ugyanis a módosított határidőig (2009. január 15-ig) nem került sor az eredmény kihirdetésére? Kérdés továbbá, hogy jelen vis maior okozta helyzetben is megállapítható-e a Kbt. 59. §-ának (6) bekezdése szerinti kötelezettség az ajánlatkérő terhére, ugyanis az eredmény ki nem hirdetésében megnyilvánuló mulasztás nem róható fel az ajánlatkérőnek?
Részlet a válaszából: […] A válaszokhoz a Kbt.-nek az eredményhirdetésre, valamint azajánlati biztosíték megfizetésére vonatkozó rendelkezéseit kell megvizsgálni. AKbt. 94. §-a kógens rendelkezéseket tartalmaz az eredményhirdetés időpontja,elhalasztásának lehetősége, és az elhalasztott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Harmadik személy megjelölése az ajánlatban

Kérdés: Az ajánlatkérő előírta, hogy az ajánlatban meg kell jelölni a közbeszerzésnek azt a részét, amellyel kapcsolatban az ajánlattevő harmadik személlyel szerződést fog kötni. Mi a helyzet akkor, ha ezt előre nem látjuk, nem jelöljük meg, de utóbb kiderül, hogy a szerződéskötés mégis szükséges? Illetve, ha megjelöljük, de végül nem kötünk szerződést harmadik személlyel a megjelölt közbeszerzési rész vonatkozásában?
Részlet a válaszából: […] A harmadik személlyel kapcsolatban az ajánlatkérőnek nagyobba mozgástere, mint a 10 százalékot meghaladó mértékben igénybe venni kívántalvállalkozó alkalmazása esetében. Tekintettel arra, hogy az ajánlatkérőneknincs tudomása a harmadik személyről, így a szerződéskötés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Hiánypótlás kizárása közösségi rezsimben

Kérdés: Közösségi értékhatárt elérő értékű közbeszerzésnél, amely egyébként meglehetősen bonyolult, az ajánlatkérő nem biztosította a hiánypótlás lehetőségét. Megteheti ezt?
Részlet a válaszából: […] Hiánypótlás biztosítása ez idáig csak az Unió általtámogatott projektek esetében volt kötelező, s ez a későbbiekben megváltozik. AKbt. 83. § (1) bekezdésének jelenlegi szabályozása így szól: az ajánlatkérőnekaz ajánlati felhívásban rendelkeznie kell arról, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.
1
30
31
32
72