Ajánlat módosítása

Kérdés: Meddig van lehetőségem az ajánlat módosítására?
Részlet a válaszából: […] ...határidőlejártakor a benyújtott ajánlatokat fel kell bontani, és leglényegesebb adataitnyilvánosan ismertetni kell. A közbeszerzési alapelvekkel összeegyeztethetetlenlenne, ha a szabályok megengednék, hogy a versenytárs ajánlatának megismerésétkövetően az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.

Ajánlatok bontásának ellenőrzése

Kérdés: Ki ellenőrzi a közbeszerzési pályázati bontásokat? Egy bizonyos kiírói képviselő esetén, ahol ők hirdetnek pályázatot, már a megyében senki nem jelentkezik, mert tudja a becsületes kivitelező, hogy nem érdemes. Mi egy ravatalozónál jártuk meg, mert a rendelet szerinti pályázatot benyújtottuk, és érdekes módon, egy sajtpapírra írt összeg volt a nyerő. Most egy óvoda bővítésére írtak ki pályázatot, ahol az ajánlatkérő az ajánlattevőkkel külön tárgyal. És ki tudja ellenőrizni, hogy valóban a legjobb ajánlattevő nyerte el a munkát? Szerintem becsületesebb dolog lenne, ha nyílt licitálás lenne, és megszüntetnék a külön tárgyalást. Erre nincs lehetőség? Egyébként a fenti helyzet megszüntetésére mit lehet tenni?
Részlet a válaszából: […] ...az egyenlő bánásmódra vonatkozó konkrét rendelkezést, hanem azesélyegyenlőségre és a verseny tisztaságára vonatkozó közbeszerzési alapelveketis.További fontos garanciális szabály, hogy minden esetbenminden tárgyalásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 31.

Ajánlatkérő jogfenntartó nyilatkozatának jogszerűsége

Kérdés: A "fenntartja a jogot" ebben az értelemben egy választási lehetőség az ajánlatkérő részéről? Egy egyszerű közbeszerzési eljárásban az alábbi kijelentést tette az ajánlatkérő: "Felhívjuk az ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlatkérő fenntartja a jogot, hogy jelen közbeszerzési eljárást a Kbt. 92. § c) pontja alapján eredménytelenné nyilvánítsa, amennyiben az ajánlattevő a Polgármesteri Hivatal homlokzatfelújítása vonatkozásában nettó 4 160 000 Ft-nál, a Tájház homlokzatfelújítása vonatkozásában nettó 2 430 000 Ft-nál, a Szolgáltatóház homlokzatfelújítása vonatkozásában pedig nettó 4 955 000 Ft-nál nagyobb összegű ajánlatot tesz." Ez számomra azt jelenti, hogy amennyiben a megajánlott ár több, mint amennyi az önkormányzat által megadott ár, akkor az érvénytelen. Az önkormányzat pedig ezt úgy értelmezi, hogy érvénytelennek is nyilváníthatja meg nem is. Nem nyilvánította annak, így második lettem, pedig ha az én olvasatom szerint jár el, akkor a súlypontozás miatt én nyertem volna. Önök szerint ki kell-e zárni a fentiek tekintetében azt az ajánlatadót, akinek az árai – mindhárom esetben – túllépik a konkrétan meghatározott keretet?
Részlet a válaszából: […] ...befolyásolására (ha tetszik a nyertesszemélye, nem él a jogfenntartással, ha nem tetszik, akkor viszont igen), azazsérti a közbeszerzési alapelveket, elsősorban a verseny tisztaságáravonatkozót. Ilyen kikötés közbeszerzési eljárásban nem tehető.Megítélésünk szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Kizárás jogszerűsége tárgyalásos eljárásban

Kérdés: Társaságunk szolgáltatás (műszaki ellenőrzés) megrendelésére vonatkozóan ajánlatott tett közbeszerzési eljárásban. Az eljárást a Kbt. VI. fejezete (általános egyszerű közbeszerzési eljárás) szerint folytatta le az ajánlatkérő. Az eljárás fajtája hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás volt. A tárgyalást két fordulóban bonyolították le. Összesen három ajánlattevő vett részt a tenderen. Az első fordulóban az ajánlattevőkkel külön tárgyalt az ajánlatkérő. Az 1. fordulóban a legmagasabb ajánlati árat Társaságunk adta, így az egyenkénti tárgyalások 2. fordulójában már nem vehettünk részt. Kérdésünk, hogy jogszerű volt-e a kizárásunk a 2. fordulóból, nem törvénysértő-e, hogy csak két ajánlattevő tehetett ajánlatot a 2-ban (esetleges összejátszás lehetősége miatt)? Az ajánlatkérő az ajánlati felhívásban keretlétszámot nem határozott meg, csak a többfordulós tárgyalás lehetőségét tartotta fenn, de az ajánlattevői létszám sem alsó, sem felső határát nem határozta meg.
Részlet a válaszából: […] ...azaz azokkal folytassa atárgyalást, akik a megadott fordulóban a legkedvezőbb ajánlatot tették. Annakérdekében, hogy a közbeszerzési alapelvek (esélyegyenlőség, egyenlő bánásmód)érvényesüljenek tárgyalásos eljárásban is, fontos garanciális szabály, hogyilyen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Fenntartott beszerzések

Kérdés: Egyszerű eljárás esetén a Kbt. 253. §-ának (1) bekezdése értelmében az ajánlatkérő a vonatkozó fejezet szerinti közbeszerzési eljárásban való részvétel jogát fenntarthatja az éves nettó egymilliárd forint árbevételt el nem érő ajánlattevők számára. Kérdésem, hogy ennek értelmében kizárhatja-e a kiíró az eljárásból az éves nettó egymilliárd forintot meghaladó árbevételű pályázókat? Ha igen, a Kbt. mely paragrafusa alapján? A kizárás nem sérti a Kbt 1. §-ának (3) bekezdését?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatát a Kbt. 88. § (1) bekezdéséneke) vagy f) pontja alapján érvénytelennek nyilváníthatja.Az érvénytelenítés nem sérti az alapelveket, mert ahivatkozott szakasz kifejezetten előírja, hogy az eljárásban való részvétellehetőségét az EU-ban letelepedett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Telephelyhez kötött tevékenységarány meghatározása a kiírásban

Kérdés: Összhangban áll-e a Kbt.-vel az a kiírás, mely szerint az ajánlattevő tevékenységének 50 százalékát az ajánlatkérő közigazgatási területén elhelyezkedő telephelyén kell kifejtenie?
Részlet a válaszából: […] Ez a feltétel vélhetően a közbeszerzési szerződésekteljesítésére vonatkozó, a közbeszerzési törvény 304. §-ának (2) bekezdésbenrögzített előírás félreértelmezéséből adódik. A hivatkozott rendelkezés ugyanisazt írja elő, hogy az ajánlattevőnek (közös...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Szerződéses biztosítékok többszörözése

Kérdés: Hányféle szerződéses biztosíték követelhető meg egy közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződés mellé? Ha eltúlzottnak ítéljük a kiírásnak ezt a részét, megtámadhatjuk-e a Közbeszerzések Tanácsánál?
Részlet a válaszából: […] ...kérelmetelőterjeszteni, hiszen ez alapjában korlátozza a piaci versenyt, a lehetségesajánlattevők körét, azaz a közbeszerzési alapelvek ellen hat. A jogorvoslatikérelmet azonban nem a Közbeszerzések Tanácsához, hanem a KözbeszerzésiDöntőbizottsághoz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 17.

Alapelvi sérelmek

Kérdés: Az adott közbeszerzési eljárásra vonatkozó hirdetmény megjelenését követően tájékoztathatók-e telefonon vagy e-mailen a közbeszerző által fellelt potenciális szállítók a hirdetmény megjelenéséről, illetve elérési útvonaláról a Közbeszerzési Értesítő vagy az Unió Hivatalos Lapjára mutató link tekintetében? Ezen hirdetmény megjelenését követő értesítés célja, hogy növeljük az érvényes ajánlatok számát, és a verseny növelésével cégünk beszerzési hatékonyságát.
Részlet a válaszából: […] A hirdetmény megjelenését követően az ajánlatkérő nem sértia Kbt.-t, amennyiben felhívja a figyelmet a megjelent nyilvános hirdetményre.Amennyiben a hirdetményben nem szereplő egyéb információt nem közöl,versenyelőnybe senki nem kerül a tájékoztatást követően, akkor a Kbt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 27.

Eltérő követelményrendszer meghatározása

Kérdés: Az ajánlatkérő biztosította a teljes hiánypótlás lehetőségét. Egy alkalmassági feltétel vonatkozásában mi csatoltunk ugyan dokumentumot, de az nem felelt meg, a másik ajánlattevő nem csatolt semmit. A másik ajánlattevőt az eredeti felhívás szövegével azonosan hívták fel a hiányzó irat pótlására, nekünk alaki kötöttségeket határoztak meg. A két dokumentum ennek megfelelően eltért egymástól. A mi ajánlatunkat érvénytelennek nyilvánították, a másik ajánlattevőét nem. Jogszerű ez az eljárás?
Részlet a válaszából: […] ...foglaltak– elsősorban az esélyegyenlőség alapelve – szerint. Elvileg nehezen képzelhetőel a fenti eset.Ha bizonyítható a jogsértés – alapelvek megsértése –, asérelmet szenvedett fél a Kbt. jogorvoslati szabályai szerint eljárást indíthat.Figyelemmel azonban arra, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 29.

Kbt. 4. számú melléklete szerinti szolgáltatásokra vonatkozó szabályok 2009. április 1-je után

Kérdés: A törvény korábbi szabályozása szerint a közbeszerzési törvény 4. számú melléklete szerinti szolgáltatások nemzeti értékhatár alatt az egyszerű közbeszerzés kivételi körébe tartoztak, és 2006. január 15. után már a központi költségvetési szervek tekintetében is alkalmazhatóvá vált e rendelkezés. A fenti kivételi esetkör 2009. április 1-je után hogyan néz ki? Például oktatási-szakképzési szolgáltatás megrendelése esetén – 8 millió forint felett – valamennyi olyan esetben is hirdetményt kell közzétennem, amelyet azt megelőzően nem volt kötelező, mert kivételi körbe tartozott?
Részlet a válaszából: […] ...ha nem egyszerre mennének alicitek, hiszen egy eljárásról van szó, azonos az ajánlattételi határidő, nem is lehetne különböző az alapelveken túl sem. Mi a megoldás? Véleményünkszerint nem sérti a Kbt.-t sem, ha nem egyidejűleg kerül sor mind a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 8.
1
10
11
12
14