Kbt.-módosítás

Kérdés: Milyen változásokat vezetett be a Kbt. 2006. július 1-jei hatályú módosítása?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlatkérőket, ajánlattevőket nem érintik,hiszen az új szabályok kizárólag a Közbeszerzések Tanácsa elnökének, afőtitkárnak és a Döntőbizottság elnökének illetménymeghatározására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 18.

Szolgáltatási szerződések és közbeszerzés kapcsolata érvényes szerződés módosítása esetén

Kérdés: Villamosenergia-szolgáltató egy adott városban nem választható (egy van). Ha a becsült érték eléri a nemzeti értékhatárt, hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást kell lefolytatni? Akkor is, ha az érvényben lévő (20-30 éves) szerződéseket, mondjuk teljesítményváltozás miatt kellene módosítani, avagy a szolgáltató névváltozása miatt?
Részlet a válaszából: […] ...valamint indoklást kell készítenie azeljárás választásának jogcíme megalapozottságára, és ezeket a dokumentumokat aKözbeszerzési Döntőbizottság elnökének kell megküldenie. A Döntőbizottságelnöke kontrollt gyakorol az eljárás választásának jogszerűsége felett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Közbeszerzési biztosok összeférhetetlensége a Ket.-ben

Kérdés: A közbeszerzési törvény meghatározza, hogy melyek azok az esetek, amelyekben a közbeszerzési biztossal szemben egy adott eljárásban kizáró okok állnak fenn. Emellett a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény is tartalmaz kizáró okokat. Melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...tartalmaz aközbeszerzési eljárások tisztaságát védő garanciális szabályt, amikor kimondja,hogy a közbeszerzési biztos a Közbeszerzési Döntőbizottság elnökénekhaladéktalanul, de legkésőbb az ok felmerülésétől számított három napon belülköteles bejelenteni, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Kizárólagos jog értelmezése, igazolásának módja

Kérdés: A Kbt. 4. §-ának 13. pontja határozza meg a kizárólagos jog fogalmát és a kivételeket azokra az esetekre, amikor a kizárólagos jogot nem a fenti pont szerint kell igazolni. Tekintettel arra, hogy a kivételeket abban az esetekben jelöli meg a törvény, amikor a kizárólagosságot a gazdasági élet szereplői határozzák meg. (Kizárólagos importőr kiválasztása.) Úgy vélem, ha a törvényalkotó a közösségi értékhatárokat elérő értékű közbeszerzésekre vonatkozó eljárási rendben eltekint a kizárólagos jogot jogszabállyal vagy közigazgatási határozattal történő igazolástól, akkor az egyszerű közbeszerzési eljárásban sem indokolt egy megvalósíthatatlan feltétel fenntartása; esetünkben hangszer kizárólagos forgalmazója (külföldi gyártó által igazolt kizárólagos kereskedő) mellett egyéb piaci szereplőket is meghívni az eljárásba. A fentiek alapján jól látom-e, hogy az egyszerű közbeszerzési eljárásra vonatkozó, a Kbt. 296. §-ának b) pontja kimaradt az értelmező rendelkezések kivételei közül?
Részlet a válaszából: […] ...szervezet, személy képes teljesíteni. A műszaki technikaisajátosságot ebben az esetben igen pontosan meg kell indokolni, hiszen aDöntőbizottságot az ajánlatkérőnek közvetlenül tájékoztatnia kell az eljárásmegindításáról. Közszolgáltató...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Eljárás megindításának kötelezettsége a Kbt. 40. § b) pontjának nemteljesülése esetén

Kérdés: Ha a Kbt. 40. §-ának b) pontja nem teljesül (tehát nincs egy beszállító, aki minden terméket kihozna), kell-e eljárást indítanom? Ha egybeszámítom [tehát a b) pont nemteljesülését figyelmen kívül hagyom], akkor az összes árubeszerzés 20 millió forint. Ha termékcsoportokra bontom [mivel a b) pont nem teljesül], egyik termék sem éri el a 8 millió forintot.
Részlet a válaszából: […] ...felhasználásukegymással közvetlenül összefügg.Ha tehát esetünkben a b) pont nem teljesül, ezt nem elegendőfeltételezni, merthogy a Döntőbizottság álláspontja értelmében például azélelmiszer-beszerzéseket egybe kell számítani, függetlenül attól,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Hirdetmény értelmezése, gazdasági társaság létrehozásának kötelezettsége

Kérdés: Az ajánlatkérő a hirdetmény II.1.3 pontjában az alábbi szöveget közölte: "Ajánlatkérő – a Kbt. 42. §-ban foglaltakra tekintettel – a közös ajánlattevőktől gazdasági társaság létrehozását nem követeli meg. A nyertesként szerződő félnek (közös ajánlattevőknek) a létrehozandó gazdasági társaságot legkésőbb a feladatellátási kötelezettség kezdési időpontjára – kivétel, ha a feladatellátásra vonatkozó egyéb előírások ettől eltérően nem rendelkeznek – kell létrehozni, és a cégbíróságnál bejegyeztetni. Ebben az időpontban a nyertesnek működő vállalkozásnak kell lennie, ajánlatkérő az előtársaságként működést a jelzett időpontban már nem engedi meg. Kérdésünk, hogy mi a teendő, szükséges-e ebben az esetben gazdasági társaságot létrehozni?
Részlet a válaszából: […] ...neméri az ajánlattevőt. Abban az esetben, ha az ajánlatkérő mindezek ellenére nemmódosítja felhívását, az ajánlattevő közvetlenül a Döntőbizottsághoz fordulhata felhívás jogsértő voltának megállapítása iránt – a Kbt. jogorvoslatokkalkapcsolatos rendelkezései...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Elektronikus ügyintézés közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Tudomásunk szerint a Döntőbizottság eljárásában elektronikus úton korlátozott az ügyintézés. Hol találhatók és melyek az erre vonatkozó előírások?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési törvény 317. §-ának (2) bekezdése alapjánKözbeszerzési Döntőbizottság eljárásában az egyes eljárási cselekmények -bizonyos, a következőkben foglalt kivétellel – a Ket. 160-162. §-a szerintielektronikus ügyintézés keretében nem gyakorolhatóak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 16.

Tanács tájékoztatása a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről

Kérdés: Élelmezési anyagok beszerzésére lefolytatott közbeszerzési eljárás egyik nyertesével a szerződést – annak lejárta előtt – közös megegyezéssel kívánjuk felmondani. Milyen formában, nyomtatványon kell a szerződés felmondásával (nem teljesítéssel) kapcsolatos tájékoztatást megküldeni a Közbeszerzési Tanácsnak?
Részlet a válaszából: […] ...napja*;– hirdetmény közzététele nélküli eljárás esetén azajánlattételi felhívás megküldésének, illetőleg a Közbeszerzési Döntőbizottságtájékoztatásának a napja*;– hivatkozás az eljárás eredményéről szóló tájékoztatóttartalmazó hirdetményre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 3.

Ajánlati felhívás eljárás felfüggesztése alatti visszavonhatósága

Kérdés: A felhívás és a dokumentáció néhány ponton nem felelt meg a törvényi előírásoknak. Sajnos módosítás nélkül, kiegészítő tájékoztatásban történt a korrekció. Kérdésünk: az ajánlatkérő visszavonhatja-e a felfüggesztés alatt az ajánlattételi felhívást? Ilyen súlyú törvénysértésért milyen szankció várható?
Részlet a válaszából: […] ...jól értelmezzük, akkor a kérdésben szereplő esetben azajánlatkérő közbeszerzési eljárása ellen jogorvoslati eljárás indult, amelybena döntőbizottság felfüggesztette az ajánlatkérő közbeszerzési eljárását. Ebbena stádiumban az ajánlatkérő már nem vonhatja vissza...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.

Eljárás felfüggesztése iránti kérelem elkésettsége

Kérdés: Az ajánlatkérő szolgáltatás beszerzésére irányuló nyílt eljárását a döntőbizottság az ajánlattételi határidő lejárta előtt három nappal kérelemre felfüggesztette. Az ajánlattevő kérelmét a dokumentáció megvásárlását követő 48. napon nyújtotta be. Kérdésünk: elkésett-e a kérelem?
Részlet a válaszából: […]

Megítélésünk szerint a kérelem elkésett, mert a jogorvoslati határidő 15 nap, ami jelen esetben a dokumentáció megvásárlásával vette kezdetét.

 

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.
1
48
49
50
57