Nemleges nyilatkozat alvállalkozóról, erőforrásról

Kérdés: Ha nem veszek igénybe alvállalkozót, illetve erőforrás-szervezetet, miért kell erről nemleges nyilatkozatot csatolni, ha az igénybevételt úgyis be kell jelenteni?
Részlet a válaszából: […] ...is hordoz az ajánlattevők számára. Továbbá ha ajánlattevőegyértelművé teszi, hogy nem kíván alvállalkozót bevonni, úgy az ajánlat ellenőrzéseleegyszerűsödik, emellett ha a későbbiekben mégis új alvállalkozót kívánbevonni az eljárás során,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.

Beszerzés értékének és költségének aránytalansága

Kérdés: Nem túlzás-e egy 70 E Ft beruházást (az eredményhirdetést és a szerződés teljesítéséről szóló tájékoztatót) mintegy 200 E Ft-ért megjelentetni?
Részlet a válaszából: […] ...ezer forint becsült értékű beszerzést önállóan elindítanivalóban túlzás. Az Európában egyedülálló hirdetmény-ellenőrzési díj, amennyibenmeghaladja a beszerzés tárgyának becsült értékét, nem tekinthető logikuslépésnek. Természetesen több részajánlat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 1.

Alkalmassági feltételek ellentmondásossága

Kérdés: A 162/2004-es Korm. rendelet a műszaki-szakmai alkalmasság körében speciálisan előírja a teljesítésben részt vevő szakemberekről készült statisztikai létszám bemutatását, ehhez képest a Kbt. alkalmassági feltételei az elméleti időszakra vonatkoznak, semmiképpen sem a közbeszerzési eljárás eredményeként megvalósuló teljesítésre. Mi erről a véleményük? Ebben az esetben a magasabb rendű jogszabály (Kbt.) vagy a speciális jogszabály (kormányrendelet) alkalmazása a legmegfelelőbb?
Részlet a válaszából: […] ...a megnevezésével, képzettségük ismertetésével, akiket be kíván vonnia teljesítésbe, különösen azok bemutatásával, akik a minőség-ellenőrzésértfelelősek;– indokolt esetben azoknak a környezetvédelmiintézkedéseknek a leírásával, amelyeket az ajánlattevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 1.

"Támogatásmentes" önkormányzati tulajdonú cég közbeszerzés- kötelezettsége

Kérdés: Egy adott cég 100 százalékban önkormányzati tulajdonú, és természetesen közbeszerzésre kötelezett. A cég tevékenysége során nem vesz igénybe és nem is kap sem állami, sem önkormányzati támogatást, az eredményeit a saját gazdálkodásából hozza létre már évek óta. Mivel semmilyen támogatásban nem részesül – mint már említettem, sem állami, sem önkormányzati támogatásban –, a cég a különböző beszerzéseknél – árubeszerzés, szolgáltatás –, ha elérik vagy meghaladják a közbeszerzési értékhatárt, köteles-e közbeszerzési eljárást lefolytatni minden esetben?
Részlet a válaszából: […] ...amelynek létrehozataláróljogszabály rendelkezik, meghatározva a szervezet által ellátandó feladatot, azirányítására, illetőleg az ellenőrzésére, valamint a működésére vonatkozószabályokat, feltéve hogy e bekezdés a)-g) pontjában meghatározott egy vagytöbb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.

Közjogi szervezet mint ajánlatkérő

Kérdés: Mit takar a közjogi szervezet megjelölés? Mely ajánlatkérő minősül annak?
Részlet a válaszából: […] ...a regionális, a helyi "hatóságok", illetve másközjogi szervezetek többségi részben finanszírozzák, vagy ezek a szervezetek amenedzsment ellenőrzésére jogosultak, vagy ezek a szervezetek jogosultak arra,hogy a vezető tisztségviselők vagy a felügyelőbizottság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.

Ajánlati felhívás közzétételének Kbt. szerinti feltétele központosított közbeszerzéseknél

Kérdés: KSZF-keretszerződés megkötésére irányuló központosított közbeszerzési eljárásban miként értelmezhető, illetve értelmezhető-e egyáltalán az alábbi Kbt.-beli előírás? Az ajánlatkérő az ajánlati felhívást – a szerződés megkötéséhez szükséges engedélyek megléte esetén – akkor teheti közzé, ha rendelkezik a szerződés teljesítését biztosító anyagi fedezettel, vagy az arra vonatkozó biztosítékkal, hogy a teljesítés időpontjában az anyagi fedezet rendelkezésre áll.
Részlet a válaszából: […] ...kell rendelkeznie. A gyakorlatban az valóban probléma lehet, hogy ugyanakkornincs a hivatkozott kormányrendeletben olyan rendelkezés, amely ennekellenőrzését előírná a KSZF számára, amiből az következik, hogy az intézményiigények adott esetben lehetnek alul- vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Szakember mint erőforrás

Kérdés: A kiírás szerinti szakemberekkel nem rendelkezünk. Biztosíthatjuk ezt az alkalmassági feltételt erőforrás-szervezet igénybevételével?
Részlet a válaszából: […] ...a megnevezésével, képzettségük ismertetésével, akiket be kíván vonnia teljesítésbe, különösen azok bemutatásával, akik a minőség-ellenőrzésértfelelősek; ..."Elviekben tehát csak építési beruházás esetében jelenthetgátat szakember bevonása a fenti, 3/E....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 30.

Ellentmondásos gyakorlat újonnan alakult cég alkalmassága vonatkozásában

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 101. számban, a 2076. számú dokumentumban az újonnan alakult céggel kapcsolatosan megfogalmazottakkal kapcsolatban ellentmondás van. Közelmúltban – 2009. 05. 31-e előtt – indított közbeszerzési eljárásban alkalmassági feltétel volt, hogy az elmúlt két évben (2006. és 2007. években) az ajánlattevő mérlege/eredménye nem lehet negatív. Az ajánlattevőt hiánypótlásra szólították fel, hogy csatolja a 2006. és 2007. évi mérlegeit az alkalmasság ellenőrzése érdekében. Az ajánlattevő nyilatkozott, hogy a csatolt cégkivonat tanúsítása szerint is a cég a 2008. évben alakult, és az adott időszakra a későbbi alakulásra tekintettel nem rendelkezik mérleggel. Az ajánlattevőt a hiánypótlásra benyújtott nyilatkozat ellenére kizárták – Kbt. 88. § (1) bekezdés f) pont, mert "hiánypótlás ellenére" sem csatolta be a hivatkozott és kért mérlegeit. A kizárás miatt döntőbizottsági eljárás indult, mivel a negatív mérleg/eredmény alkalmatlansági feltétel az újonnan alakult céggel szemben nem állapítható meg. A döntőbizottsági eljárás alapján meghozott határozat az eljárást lezáró eredményhirdetés ezen pontját nem semmisítette meg. Azaz a számviteli jogszabályok szerinti beszámoló benyújtásának elmaradásával kapcsolatban a KD-nek nem az volt a "gyakorlata", hogy nem tekinthető érvénytelenségi oknak, amennyiben az ajánlattevő később alakult, és ezért nem képes teljesíteni a feltételt. Ebben az esetben, az ajánlattevő milyen eljárást kezdeményezhet (mit tehet) a levélben megfogalmazott döntőbizottsági "gyakorlat" alkalmazása érdekében?
Részlet a válaszából: […] Az érintett pénzügyi-gazdasági alkalmasságra vonatkozószabály a következő.Az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének tíz százalékátmeghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának a szerződés teljesítéséhezszükséges pénzügyi és gazdasági...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Nagy értékű beszerzések előzetes kontrollja

Kérdés: Hatályba lépett a 1132/2009. Korm. határozat, melynek következtében sürgőssé vált beszerzési eljárásunkat nem tudtuk megindítani. 3 évre tervezett beszerzésről van szó, melynek becsült értéke 118 000 000 Ft. Az idő sürget, válasz pedig nem érkezik a beszerzés időszerűségével kapcsolatban a monitoring-munkacsoporttól. Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ez a folyamat akár 1-2 hónapig is eltarthat. A kormányhatározat miatti időveszteség azt fogja eredményezni, hogy nem tudjuk időben elindítani az eljárást, így ellátatlan területekkel, félmegoldásokkal kell számolnunk a későbbiekben. Mire számíthatunk a monitoringbizottságtól, és mit tehetünk ebben a helyzetben?
Részlet a válaszából: […] ...feltételezzük, hogy ezaz idő már eltelt. A gyakorlatban jelenleg szankció hiányában az ajánlatkérőkvagy elindítják az eljárásokat ellenőrzés nélkül, vagy várakoznak, esetlegmegküldik, majd válasz hiányában megindítják eljárásukat. Mivel akormányhatározat 6....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.

Nemzetbiztonsági feltételeknek előzetesen megfelelt ajánlattevő

Kérdés: Milyen eljárás eredményeként lehet felkerülni a nemzetbiztonsági feltételeknek előzetesen megfelelt ajánlattevők jegyzékére? Mi ennek a költsége, és mi a felkerülés haszna?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlattevői jegyzéket a kormányrendelet"irányadó jegyzék"-ként definiálja. A 2. § 15. pontja szerint irányadó jegyzék: az ellenőrzésrejogosult ajánlatkérők és a Külügyminisztérium esetében a saját maguk általvezetett jegyzék, ellenőrzésre nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. november 9.
1
42
43
44
62