Ajánlati kötöttség gyakorlati értelmezése

Kérdés: Hogyan értelmezendők a gyakorlatban az ajánlati kötöttség szabályai? Mettől meddig tart az ajánlati kötöttség?
Részlet a válaszából: […] ...még nem történtmeg a szerződéskötés, de az ajánlatkérő valamilyen okból (például azért, mertnem képes összehívni a döntéshozó a képviselő-testületet stb.) nem tudja aszerződést megkötni, úgy lehetőség van az ajánlattevő felhívására az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Támogatott közbeszerzések, támogatási megállapodások valósságának ellenőrzése

Kérdés: A támogatott közbeszerzéseket, a támogatási megállapodások valósságát hogyan ellenőrzik, és mely szervezetek a közbeszerzés folyamatában?
Részlet a válaszából: […] ...a támogatásra irányulóigény el nem fogadása.Többletjogosultságot ad azonban a szabályozás a különjogszabályban meghatározott szervek képviselőinek, amely az ajánlatkérő támogatásbanrészesülő létéből ered. A szabályozás a következő: – Kbt. 80. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Jogszabályváltozások követésének "technikája"

Kérdés: Ajánlattevők vagyunk számos közbeszerzési eljárásban. Jelentős problémát okoz a gyakori, különböző jogszabályokban – tehát nem csak a közbeszerzési törvényben – megjelenő jogszabályváltozások követése, az utalások miatt a változások értelmezése. Milyen megoldást javasolnak a probléma kezelésére?
Részlet a válaszából: […] ...honlapján ismegtalálhatók, illetve a www.mkogy.hu honlapon lehetőség van az egyesmódosítások nyomon követésére, valamint az egyes képviselői indítványokmegismerésére is. Ezek a lehetőségek különösen akkor érdekesek, amikor rémhírekterjednek el egyes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 19.

Üzleti titok és közbeszerzések nyilvánossága

Kérdés: Adott egy közbeszerzési eljárás, amelyet építési beruházás kivitelezésére írtak ki. A dokumentáció rendelkezik az üzleti titokként minősített iratokról, azaz ezeket az iratokat külön kell kezelni az ajánlat összefűzése során. Kérdésem a következő: milyen adatokat lehet üzleti titoknak minősíteni, amikor a közbeszerzések nyilvánosak, illetve a nyertes ajánlattevő ajánlatát – elvileg – bárki megtekintheti? Másik kérdésem a dokumentáció elhelyezésével kapcsolatos. Az ajánlatkérő meghatározza külön kiadott kötelező tartalomjegyzékben a dokumentumok sorrendjét. Ha valamely dokumentumot ezek közül üzleti titoknak minősítünk, hogyan lehet ezt külön kezelni (ha más sorrendben csatoljuk be az iratokat, és emiatt az ajánlatunk érvénytelen)?
Részlet a válaszából: […] ...értelmében a KözbeszerzésiDöntőbizottság által tartott tárgyaláson az ügyfeleken kívül egyéb érdekeltekis – személyesen vagy képviselőik útján – jelen lehetnek, észrevételt tehetnek,illetőleg a tárgyalás befejezéséig bizonyítékokat terjeszthetnek elő.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Eljárás az értékelési rendszer összeállításának nyilvánvaló hibája esetén

Kérdés: Ha az ajánlatkérő, az összességében legkedvezőbb ajánlatok megítélésére szolgáló értékelési rendszer összeállításában olyan nyilvánvaló hibát vét, amelynek következtében az objektíve legkedvezőbb ajánlat kevesebb összpontszámot kap, mint a nála háromszor magasabb teljes vállalási díjat megadó ajánlattevő ajánlata, van-e lehetőség Kbt. szerinti jogorvoslatra, és amennyiben igen, milyen szabályok szerint?
Részlet a válaszából: […] ...ajánlat bírálati szempontja választásakor. Ugyanakkor nemkötelező előírás, hogy ez legyen a legmagasabb súlyszámot képviselő, azazlegfontosabb részszempont. A részszempontok súlyozásakor ugyanis a konkrételjárás közbeszerzési tárgya és a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 29.

Bírság meghatározásakor irányadó szempontok

Kérdés: Kivel szemben szabhat ki a Döntőbizottság bírságot, és milyen szempontokat tekint irányadónak a bírság mértékének megállapításakor a gyakorlatban?
Részlet a válaszából: […] ...költség, a helyszíni szemle költsége, az ügyfél iratbetekintésijogának gyakorlásával kapcsolatban felmerült költség, az ügyfelet képviselőügyvéd, jogtanácsos készkiadásai és megbízási díja);– a jogorvoslati eljárás költségének összegét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.

Közbeszerzések Tanácsának tagjai mint hivatalos közbeszerzési tanácsadók

Kérdés: A hivatalos közbeszerzési tanácsadói listán találkoztam több alkalmazottal a Közbeszerzések Tanácsától. Jogszerű-e ez? (Nem vagyok jogász, de az én jogérzékemet sérti az eset.)
Részlet a válaszából: […] ...köztisztviselő nem lehet – törvényben meghatározott egyébmegbízatásokon túl – helyi önkormányzati, kisebbségi önkormányzati képviselőannál az önkormányzatnál, amely az őt alkalmazó közigazgatási szervilletékességi területén működik;– a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 8.

Közbeszerzési Döntőbizottság előtti tárgyalások nyilvánossága

Kérdés: Kik vehetnek részt, lehetnek jelen a Közbeszerzési Döntőbizottság előtti tárgyaláson? Hallgatóságként bárki bemehet-e, illetve az üzleti titokra hivatkozással kérhető-e ún. "zárt" tárgyalás?
Részlet a válaszából: […] ...tartalmazza: – a Közbeszerzési Döntőbizottság által tartott tárgyalásonaz ügyfeleken kívül egyéb érdekeltek is – személyesen vagy képviselőik útján -jelen lehetnek, észrevételt tehetnek, illetőleg a tárgyalás befejezéséigbizonyítékokat terjeszthetnek elő;–...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 17.

Keresetindítási határidő elmulasztása

Kérdés: A Döntőbizottság határozata ellen 15 napos határidővel lehet tudomásunk szerint keresetet benyújtani. Ezt a határidőt elmulasztottuk. Mit tehetünk annak érdekében, hogy a sérelmezett határozatot a bíróság ennek ellenére felülvizsgálja?
Részlet a válaszából: […] ...kérelemnyújtható be. Az igazolással kapcsolatos rendelkezéseket a Pp. 106-110. §-aitartalmazzák a következők szerint:– ha a fél vagy képviselője valamely határnapon önhibájánkívül nem jelent meg, vagy valamely határidőt hibáján kívül mulasztott el,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 6.

Ügyvezetés "beszerzése" közbeszerzési eljárásban

Kérdés: 2006-ban módosították a gazdasági társaságokról szóló törvényt (Gt.). A módosításban kimondták, hogy gazdasági társaság ügyvezetését nem lehet munkaviszonyban ellátni, csak a Ptk. szerinti megbízási jogviszonyban. A törvényt a lejáró munkaszerződésekre és az új szerződésekre kell alkalmazni. A Gt. említett módosítása a közbeszerzési ajánlatkérők számára azt jelenti, hogy mindazok az ajánlatkérők, akik gazdasági társaság formában működnek, kénytelenek az ügyvezetést (igazgatóságot) közbeszerzési eljárás keretében "beszerezni" – tekintettel arra, hogy a Kbt. 29. §-ának (2) bekezdése szerinti kitétel így már nem áll fenn. Kérdésem: Lehetséges-e ebben a vonatkozásban valamely kivételi kör alkalmazása, és ha igen, melyik az, illetve az említett esetben van-e törvényi lehetőség hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás lefolytatására? Ha nem, szükségesnek és lehetségesnek látják-e a törvénymódosítást?
Részlet a válaszából: […] ...tervezett szerződés tekintetében kell vizsgálni. Ugyanakkorúgy tudjuk, hogy a Gt. hivatkozott rendelkezésének módosítása érdekébenképviselői módosítási javaslat került benyújtásra a parlamenthez, amelyvisszaállítaná a módosítás előtti állapotot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 25.
1
14
15
16
20