Építésiengedély-köteles vízi létesítmények és a 162/2004. Korm. rendelet kapcsolata

Kérdés: Speciális vízi létesítmény megvalósítása esetében melyik építésügyi hatóságiengedély-köteles (például szivattyútelep magasépítése, átalakítása stb.), és hogyan alkalmazandó a 162/2004. Korm. rendelet?
Részlet a válaszából: […] ...(2) bekezdése szerint eltérőjogszabályi rendelkezés hiányában, ha az építési beruházás építésügyi hatósági(létesítési) engedélyhez kötött, akkor az ajánlatkérő csak jogerős ésvégrehajtható építési (létesítési) engedély birtokában indíthatja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

Munkarészek figyelembevétele komplex beruházásnál

Kérdés: Komplex beruházásnál (csatornafelújítás, szivattyúgépészeti, alépítményi felújítás, magasépítészeti felújítás, építés stb.) hogyan kell figyelembe venni, hogyan kell kezelni a különböző engedélyezett (építésügyi, vízjogi) munkákat? Becsült értékük szerint?
Részlet a válaszából: […] ...közbeszerzési eljárás lefolytatását nem az engedélyekbefolyásolják, hanem a beszerzés tárgya és értéke.A becsült érték meghatározására a Kbt. rendelkezései lesznekirányadók.A közbeszerzés értékén a közbeszerzés megkezdésekor annaktárgyáért általában kért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

162/2004. Korm. rendelet alkalmazása vízjogi engedélyt nem igénylő, valamint meglévő műtárgyat érintő építési munkák esetében

Kérdés: Jellemzően vízjogi engedélyt nem igénylő építési munkákra (például engedéllyel rendelkező létesítmény rekonstrukciója), melyek elérik a közbeszerzési értékhatárt, hogyan vonatkozik a 162/2004. Korm. rendelet? És ha egy projektben új – vízjogiengedély-köteles és meglévő – műtárgy rekonstrukciójára pályázunk, melyek összesen az egybeszámítás miatt elérik a közbeszerzési értékhatárt, hogyan vonatkozik a munkákra a kormányrendelet?
Részlet a válaszából: […] ...kormányrendelet nem csupán az engedélyhez kötött építésberuházásokra vonatkozik, hanem az egyéb építési munkákra is, az alábbiakszerint.A kormányrendelet 3. § (1) bekezdésének a)-c) pontjaiszerint a rendelet alkalmazásában építési beruházás alatt a Kbt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

162/2004. Korm. rendelet 8/A. § (2) bekezdésének alkalmazása vízi létesítmény felújítására, rekonstrukciójára irányuló közbeszerzési eljárás esetén

Kérdés: Vízi létesítmény felújítására, rekonstrukciójára irányuló közbeszerzési eljárás esetén – mely vagy vízjogiengedély-köteles, vagy nem – kell-e alkalmazni a 8/A. § (2) bekezdésében leírtakat?
Részlet a válaszából: […]

A szóban forgó szakasz csak az építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési beruházás esetén alkalmazandó.

 

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

162/2004. Korm. rendelet 8/A. § (2) bekezdésének alkalmazása vízi létesítmény megvalósítására irányuló közbeszerzési eljárás esetén

Kérdés: A 162/2004. Korm. rendelet 8/A. § (2) bekezdése arról szól, hogy az építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési beruházás esetén az ajánlatkérő mely műszaki, szakmai alkalmassági feltételeket köteles előírni a közbeszerzési eljárás során. Vízi létesítmény megvalósítására irányuló közbeszerzési eljárás esetén – mely vízjogiengedély-köteles – kell-e alkalmazni a 8/A. § (2) bekezdésében leírtakat?
Részlet a válaszából: […] A 162/2004. Korm. rendelet 2. §-a szerint az építésiberuházás koncepcióját, célját, tárgyát építészeti, műszaki, környezetvédelmiés gazdasági szempontok figyelembevételével az ajánlatkérő határozza meg, atervezett beruházás összetettségétől függően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 9.

Szerződésmódosításra okot adó körülmények a gyakorlatban

Kérdés: Melyek azok a szerződéskötéskor nem ismert körülmények, amelyek felmerülésekor a szerződés módosítására van lehetőség a Kbt. szerint? (Lehetőség szerint gyakorlati példákon keresztül kérnék választ.)
Részlet a válaszából: […] ...több jogorvoslati határozatarra utal, hogy az ajánlatkérők rugalmasabban próbálják értelmezni a 303. §szabályát, tehát például engedélyezési eljárás elhúzódását is előre nem láthatókörülménynek tekintik stb. Az esetek többségében ezt az érvet nem fogadja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 19.

Eljárás két, különböző időpontban benyújtott ajánlat esetén

Kérdés: Egy eljárásban egy ajánlattevőnek kettő, különböző időpontokban benyújtott ajánlatát bontotta fel az ajánlatkérő. A bontáson részt vevő ajánlattevő képviselője szóban jelezte, hogy a 2. benyújtott ajánlatát kéri figyelembe venni. Vagyis nem vonta hivatalosan vissza az első ajánlatát. Kérdésünkre az ajánlatkérő nem adott egyértelmű választ arra vonatkozóan, hogy hogyan kívánja ezt a helyzetet kezelni. Értékelhető-e ezen ajánlattevő (bármelyik) ajánlata?
Részlet a válaszából: […] ...két párhuzamosan figyelembe vett ajánlat gyakorlatilagalternatív ajánlattételt jelentett, melyet az ajánlatkérő feltehetően nemengedélyezett. Tekintettel a sajátos helyzetre, az ajánlatkérőnek kötelességelett volna az újonnan beérkezett ajánlattal kapcsolatban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Nyertessé nyilvánítás jogi kifogás elbírálásának folyamatban léte alatt

Kérdés: Amennyiben oly módon nyilvánít győztesnek egy ajánlattevőt a bírálóbizottság és a döntéshozó testület, hogy közben a másik pályázó (akinek érvénytelenítette ajánlatát, de nem formai hiba miatt ugyanez a grémium) jogi kifogást nyújtott be, és nincs még ez ügyben határozat, a nyertessé nyilvánítás érvényesnek tekinthető-e? Élhet-e kártérítési keresettel a nyertesnek nyilvánított cég, ha mégsem ő lesz a tender lebonyolítója?
Részlet a válaszából: […] ...befejezését eredményező határozatmeghozataláig nem lehet megkötni, kivéve ha a Közbeszerzési Döntőbizottság aszerződés megkötését engedélyezi [Kbt. 332. §-ának (4) bekezdése] – Kbt. 99.§-ának (3) és (4) bekezdése.A Kbt. 332. §-ának (4) bekezdése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 7.

Közbeszerzési tanácsadó bevonása nemzeti rezsimben

Kérdés: A Kbt. 9. § (1) bekezdésében van az a mondat: "Az Európai Unióból származó forrásból támogatott közbeszerzések esetében az ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásba független hivatalos közbeszerzési tanácsadót köteles bevonni." Ez igaz arra az esetre is, amikor a becsült érték nem haladja meg a közösségi értékhatárt, tehát nemzeti eljárásrendben is?
Részlet a válaszából: […] ...e tevékenység folytatását a Közbeszerzések Tanácsa – a hivatalosközbeszerzési tanácsadók névjegyzékébe való felvétel útján – engedélyezte. Ahivatalos közbeszerzési tanácsadók tekintetében a Közbeszerzések Tanácsa látjael a szolgáltatási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 26.

Szerződéskötési moratórium

Kérdés: Egy közbeszerzési tájékoztatón azt hallottuk, hogy az új szabályok szerint már nem lehet kérni a Közbeszerzési Döntőbizottságtól a szerződéskötés megtiltását. Kérdésünk, hogyan lehet megakadályozni a jövőben, hogy a szabálytalanul kihirdetett nyertessel az ajánlatkérő ne kösse meg a szerződést?
Részlet a válaszából: […] ...megkötése nemszenvedhet késedelmet, az ajánlatkérőnek kifejezetten kérnie kell aDöntőbizottságtól a jogorvoslati eljárás során, hogy engedélyezze annakmegkötését. A kérelemben meg kell jelölni, hogy milyen halasztást nem tűrőkiemelkedően fontos érdek, nemzetgazdasági...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.
1
17
18
19
30