Eljárás egy beszállító alkalmassága esetén 2009. április 1-je után

Kérdés: Én úgy látom, hogy az új törvényben már nem szerepel nevesítve az április 1-jéig hatályos Kbt. 296. § b) pont kivételi körként. Nem tudom, így milyen más lehetőség lenne, hogy elkerüljük a közbeszerzést, ha műszaki sajátosságok miatt csak egy cég képes szállítani a szükséges berendezést.
Részlet a válaszából: […] ...2009. április 1. napja előtt hatályban lévő törvényalapján kivételi körbe tartozott a kérdezett elem. Ezt helyettesíti az újszabályozás szerint a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás alkalmazásaegyszerű eljárásban, melynek azonban szigorúbb követelményei vannak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Garancia mint szerződést biztosító mellékkikötés

Kérdés: Elegendő-e az, ha az ajánlatkérő a felhívásban, vagy a dokumentációban a szerződést biztosító mellékkötelezettségek körében csak annyit jelöl meg, hogy "garancia"?
Részlet a válaszából: […] ...egy olyan általánosmegjelölés, mint a "garancia". Erről a feleknek a tárgyalások során kellettmegállapodniuk. A 2009. április 1-jén hatályba lépett Kbt.-módosítás azonbankötelezővé teszi szerződéstervezet készítését, mely véleményünk szerint kidolgozottabb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Önkormányzat ingatlanvásárlása

Kérdés: Ha az önkormányzat venni akar egy 300 M Ft értékű ingatlant, az nem közbeszerzés-köteles az új szabályok szerint, mert a kivételek között van az ingatlan, ugye?
Részlet a válaszából: […] ...az ingatlanvétel a Kbt hatálya alá tartozik. Ugyankivétel a törvény 29. §-ának (2) bekezdés szerint, ahol a szolgáltatások közülkiemeli az irányelv, de a nemzeti szabályozás keretében a magyar jogalkotó atörvény 242. § (2) bekezdésben az árubeszerzés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

OMMF-igazolás bekérhetősége a Kbt. módosítását követően

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontjában foglalt feltétel megvalósulását – a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény hatálya alá tartozó esetekben – a munkavédelmi hatóság nyilvántartásából nyilvánosságra hozott adatok alapján az ajánlatkérő ellenőrzi. A munkaügyi ellenőrzés szempontjából a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény hatálya alá tartozó esetekben a bányafelügyelet adja ki a hatósági igazolást. A hatósági igazolás a kiállításától számított három hónapig érvényes. A Kbt. 63/A. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő nem kérheti azon tények, adatok igazolását, illetve az ajánlattevőnek, a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá az erőforrást nyújtó szervezetnek nem kell igazolnia azokat a tényeket, adatokat, amelyek ellenőrzésére az ajánlatkérő közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen jogosult. A (2) bekezdés értelmében a közbeszerzési ajánlatkérők számára – ha jogszabály alapján az ajánlatkérő a nyilvántartáshoz hozzáférhet – a közbeszerzési kizáró okokkal kapcsolatos belföldi közhiteles elektronikus nyilvántartások adataihoz történő hozzáférés ingyenes. A 63. § (6) bekezdése szerint a foglalkoztatással összefüggő kizáró okot az ajánlatkérőnek kell ellenőriznie – ez alapján az ajánlattevőnek nem kötelessége becsatolni a vonatkozó igazolást. Ugyanakkor a 63/A. § szerint az ajánlatkérő olyan információt nem kérhet az ajánlattevőtől, amihez közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen hozzáfér. Mivel az OMMF nyilvántartása nem minősül közhitelesnek, kérhet-e az ajánlatkérő az ajánlattevőktől OMMF-igazolást, illetve az ajánlattevő megtagadhatja-e az igazolás becsatolását a Kbt. 63. §-ának (6) bekezdésére hivatkozással?
Részlet a válaszából: […] Mivel sajnálatos módon az OMMF-igazolás nem a közhitelesnyilvános ingyenes adatbázisok körébe tartozik, hanem attól független, így azajánlatkérőnek a Kbt. szerint kell eljárnia. A speciális szabály az OMMFesetében eltér az általánostól, azaz függetlenül az adatbázis...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Erőforrás-szervezetre vonatkozó szabályok változása

Kérdés: Változik-e az erőforrás-szervezetre vonatkozó szabályozás? A jelenlegi szabályozás ugyanis alkalmatlan ajánlattevőket tehet alkalmassá egy harmadik szervezet révén. Jól értelmezzük a hatályos rendelkezést?
Részlet a válaszából: […] ...2009. április 1-jétől, de árnyaltabb szabályozás mellett islehetővé fogja tenni erőforrás-szervezetek bevonását. A 2009. április 1-jéighatályos Kbt.-ben a 66. § (2) bekezdése és a 67. § (4) bekezdése tartalmazza azerőforrás igénybevételére vonatkozó szabályokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Szerződés módosítása, meghosszabbítása

Kérdés: Az ajánlatkérővel 2 éves szerződést kötöttünk, amely a második év végén további egy évre meghosszabbítható – a szerződés rendelkezései szerint. Kérdéseink: A szerződést a Kbt. mostani módosítása előtt kötöttük, a meghosszabbítás dátuma és a meghosszabbított rész már a módosítást követő időszakra esik. Erre a március 31-éig érvényes szabályok alkalmazandók? Ha a felek eleve kikötötték a hosszabbítás lehetőségét egy évre, és ennek alapján meghosszabbítják azt, az ugye törvényes? A felek a szerződés meghosszabbítást követő lejárata után is szeretnének az adott közbeszerzési tárgy vonatkozásában szerződni. Erre milyen törvényes lehetőségük van? Azonos feltételekkel meghosszabbítható-e a – már meghosszabbított – szerződés és milyen időtartamra? Vagy: milyen eljárást alkalmazzon az ajánlatkérő, hogy továbbra is az eddigi ajánlattevő nyújthassa részére az adott szolgáltatást? Esetleg – a beszerzési tárgy kivételével – egyes feltételek módosíthatók-e – már amennyiben van lehetőség további szerződéskötésre?
Részlet a válaszából: […] ...sorrendjében válaszunk a követező.A Kbt. módosítása – 2008. évi. CVIII. törvény – főszabályszerint 2009. április 1-jén lép hatályba. A módosított rendelkezéseket ahatálybalépést követően megindított közbeszerzési eljárásokra és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Erőforrás-szervezet igénybevétele 2009. április 1-je után

Kérdés: 2009. március 31-e után is igénybe vehetünk-e erőforrás-szervezetet? Milyen feltételekkel?
Részlet a válaszából: […] ...Ezek egyiklegfontosabb eleme az alvállalkozó és az erőforrás-szervezet elhatárolása, azaza definíciók változása a 2009. április 1-jén hatályba lépő Kbt. 4. §-a szerint.A megváltozott rendelkezés szerint alvállalkozó az aszervezet vagy személy, amely a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Együttes adóigazolás beszerzése, köztartozásmentes adózói adatbázis

Kérdés: Hol és milyen módon szerezhetjük be az együttes adóigazolást? Van erre valamilyen nyomtatvány? Milyen költséggel jár a beszerzés?
Részlet a válaszából: […] ...illetékmentesen kérhető. Az igazolás kiállítására azügyintézési határidő nyolc nap.A 2008. évi elhalasztást követően 2009-ben hatályba léptek aközbeszerzésre vonatkozó azon szabályok, melyek szerint a nyertes ajánlattevőaz alvállalkozó részére – havonta...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Közbeszerzési megállapodás

Kérdés: Mit jelent az, hogy a szerződés közbeszerzési megállapodás hatálya alá tartozik?
Részlet a válaszából: […] ...útmutatója, azaz a 2/2006. IMrendelethez készült 22. melléklet a következőkben igazít el minket:"3. A Közbeszerzési Megállapodás (GPA) hatálya alá tartozáskérdése tekintetében lásd a Kbt. 19. §-a szerinti, a Magyar Köztársaságnak ésaz Európai Közösségnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Szerződésteljesítési feltételek meghatározása

Kérdés: A közbeszerzés tárgyát képezi a beszerzés tárgyát képező áruk kiszállítása is a nyertes ajánlattevő részéről. Ezzel kapcsolatosan ajánlatkérő meghatározhatja-e, hogy az ajánlattevő milyen formában biztosíthatja a "hatékony" kézbesítést?
Részlet a válaszából: […] ...tiltását stb.ajánlatkérő nem igényelhet. Veszélyes áruk esetében – amennyiben a szállítás soránkülönös tekintettel kell lenni a hatályos jogszabályokon túl egyéb kockázatikörülményekre – egyrészt az ajánlatkérő igényeinek, másrészt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.
1
102
103
104
149