A bányászatról szóló törvény hatálya alá tartozás munkaügyi ellenőrzési szempontból

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontja alapján nem lehet ajánlattevő vagy alvállalkozó közbeszerzési eljárásban egy cég, ha foglalkoztatásra irányuló jogszabálysértést követett el. A Kbt. 63. §-ának (5) bekezdése szerint e kizáró okkal kapcsolatban az OMMF nyilvántartásából, illetve a Magyar Bányászati Hivataltól mely esetben kell igazolást kérni, azaz munkaügyi ellenőrzés szempontjából mikor esik az ajánlattevő vagy alvállalkozó a bányászatról szóló törvény hatálya alá?
Részlet a válaszából: […] ...polgári célú robbantóanyag raktárainak építése,használatbavétele és üzemeltetése,– a meddőhányók létesítése, hasznosítása és megszüntetése,– a gyutaccsal nem indítható polgári célú robbanóanyagoknaka felhasználás és a forgalmazás helyszínén vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 19.

A papír alapú Közbeszerzési Értesítő megszüntetésének ellentmondásossága

Kérdés: Véleményük szerint nem ellentmondásos-e az, hogy a Közbeszerzések Tanácsa meg akarja szüntetni az Értesítő papír alapú változatát? Nem kerülnek-e hátrányos helyzetbe az internettel nem rendelkező ajánlattevők?
Részlet a válaszából: […] A Közbeszerzési Értesítő 2006. november 6-án megjelentszámában a Közbeszerzések Tanácsa tájékoztatta a közbeszerzési eljárásokérintettjeit, hogy a Közbeszerzési Értesítő 2007. július 1-jétől kezdődőenkizárólag elektronikusan jelenik majd meg. A tájékoztató az EU...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 18.

Szerződésbontás alapját képező jogszabály

Kérdés: Szolgáltatási pályázatban megadták a közreműködők nevét, de a későbbiek során ezek helyett másokat foglalkoztattak (szakmai igazolások is kellettek). Csak a Ptk. alapján van lehetőség szerződésbontásra?
Részlet a válaszából: […] ...az állam javáraérvényesítheti;– a felek a szerződést közös megegyezéssel megszüntethetikvagy felbonthatják;– a szerződés megszüntetése esetében a szerződés a jövőrenézve szűnik meg, és a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak. Amegszűnés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 27.

Szerződésmódosítás kezdeményezésének jogszerűsége

Kérdés: Iskolánk – konyhájának nyersanyagszükségletéhez – (európai uniós értékhatár feletti) nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatásával szerződést kötött húsbeszállításra egy vállalkozóval 2005. szeptember 13-án, 4 éves időtartamra. A kiírás szerint bírálati szempont volt az áremelés mértéke (évente egyszer a mindenkori KSH adatai szerint infláció 0 százaléka 10 pont, 50 százaléka 5 pont, 100 százaléka 0 pont). Az említett vállalkozó 0 százalékos áremelést vállalt 4 évre, ezzel nyerte el a pályázatot. 2006. július 28-án kelt levelében a Kbt. 303. §-ára hivatkozva (szerződéskötéskor előre nem látható ok következtében) 15 százalékos áremelést kezdeményezett – nem az infláció százalékában, hanem egyszeri áremelésként – azzal, hogy ha ezt nem fogadjuk el, felbontja a szerződést. A szerződésünkben erre nincs külön utalás. Milyen lehetőség van a probléma megoldására? Módosítható-e a szerződés? Egyszeri áremelés után a szerződés változatlanul hagyása mellett milyen szankciókat von maga után a módosítás a felekre? A kiírónak milyen jelentési kötelezettségei vannak?
Részlet a válaszából: […] ...tartalmaz, akkor azjogszerűtlennek fog minősülni, és az ajánlatkérő érvényesítheti azajánlattevővel szemben a szerződés jogszerűtlen megszüntetéséből eredő kárát.A szerződés módosításáról, továbbá a szerződésteljesítéséről (illetve idő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 25.

Tanács tájékoztatása a szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről

Kérdés: Élelmezési anyagok beszerzésére lefolytatott közbeszerzési eljárás egyik nyertesével a szerződést – annak lejárta előtt – közös megegyezéssel kívánjuk felmondani. Milyen formában, nyomtatványon kell a szerződés felmondásával (nem teljesítéssel) kapcsolatos tájékoztatást megküldeni a Közbeszerzési Tanácsnak?
Részlet a válaszából: […] A Kbt. közbeszerzések ellenőrzésével kapcsolatosszabályozása – a szerződés módosításáról és teljesítéséről szóló – 307. §-ának(1) bekezdése értelmében az ajánlatkérő köteles a szerződés módosításáról,valamint a szerződés teljesítéséről külön...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 3.

Közbeszerzési eljárás megszüntetésének lehetősége

Kérdés: Milyen módon lehet megszüntetni az eljárást, nem megkötni a szerződést akkor, ha az elbírálás során derül ki, hogy – az ajánlattevő által nem ismert speciális rendelkezés miatt – a nyertes nem végezheti azt a szolgáltatást (vagy egy részét), amire ajánlatot tett, mert a szerződés jogszabályt sértene? (A nem nyertes ajánlattevő hívta fel erre a figyelmet.)
Részlet a válaszából: […] ...kell vagymeg lehet egyáltalán "szüntetni" az eljárást, illetőleg el lehet tekinteni aszerződés megkötésétől. (A kérdező az eljárás megszüntetése fogalmat használja,ugyanakkor közbeszerzései eljárásban az eljárás eredménye és az eredménykihirdetése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 12.

Az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Felügyelőség, valamint a Magyar Bányászati Hivatal igazolása benyújtásának indokoltsága

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontja igazolására milyen esetben szükséges az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Felügyelőség igazolása és milyen esetben a Magyar Bányászati Hivatal igazolása? Tesz-e ez a pont különbséget például egy klasszikus "feketemunka" miatt kiszabott és egy munkaszerződés-beli pontatlanság miatt kiszabott bírság tekintetében? Az OMMF differenciál-e?
Részlet a válaszából: […] ...bányászata;– a kitermelés szüneteltetése és a kitermelést követőtájrendezés;– meddőhányók létesítése, hasznosítása és megszüntetése;– a megszűnt föld alatti bányák nyitva maradó térségeinekfenntartása, hasznosítása és felhagyása;– más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 16.

Tanúsítás gyakorlati szempontjai

Kérdés: A gyakorlatban milyen szempontokat kell figyelembe venni a tanúsítványok kiállítása során? Milyen főbb előírásokat tartalmaz a Kbt. ebben a körben? Ki végezhet tanúsítói tevékenységet?
Részlet a válaszából: […] ...rendelkezése a Kbt.-nek, hogy ha a tanúsító a vizsgálat során hiányosságot, illetőleg szabálytalanságot észlel, köteles felhívni azok megszüntetésére az ajánlatkérőt. A (3) bekezdés azt rögzíti, hogy a tanúsító az ajánlatkérő részére tanúsítványt állít ki...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 4.

Tanúsítási eljárás

Kérdés: Hogyan szabályozza az új Kbt. a tanúsítási eljárás folyamatát?
Részlet a válaszából: […] ...Előfordulhat, hogy a vizsgálat során a tanúsító hiányosságot, illetőleg szabálytalanságot észlel. Ilyenkor köteles felhívni azok megszüntetésére az ajánlatkérőt.Amennyiben a tanúsító az ajánlatkérő közbeszerzési eljárásait és gyakorlatát a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 14.
1
6
7