Összességében legelőnyösebb ajánlat tervpályázati eljárásban

Kérdés: Az ajánlati ár megbontásának magyarázata nálunk: egy tervpályázati eljárás lebonyolítása után kötelező a nyertes pályázóval szerződést kötni, ugyanakkor vele hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást kell lefolytatni, és az összességében legelőnyösebb ajánlatot kell értékelni. Ebben az esetben mi lehetne az összességében legelőnyösebb ajánlat, ha csak egy ajánlattevő lehet?
Részlet a válaszából: […] A tervpályázati eljárás lefolytatását szerződéskötés zárja,ennek keretében nem lehet áttérni más eljárásra – a Kbt. 41. §-ának (3)bekezdése értelmében –, amely esetünkben – amennyiben jól értjük a kérdést -hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás lenne. Ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 5.

Pályáztatási kötelezettség fennállása

Kérdés: Karbantartási anyagok tárgyában sikertelen egyszerű, közzététel nélküli eljárást folytattunk le két alkalommal. Anyagcsoportokra kértünk részajánlatokat a közelben lévő valamennyi nagy barkácsáruháztól és kiskereskedőktől egyaránt. Atervezett beszerzési költség éves szinten 4-5 millió forint, az összes karbantartási anyagra. Az első sikertelen pályázat után megkérdeztük az érintetteket, hogy miért nem pályáztak? Kiderült, hogy nem forgalmazzák teljeskörűen az egy-egy anyagcsoportba tartozó termékeket, s tekintettel az általunk felhasznált "csekély" mennyiségre, nem is kívánnak vele foglalkozni. Továbbá a pályázat elkészítésével járó többletmunka s siker esetén a forgalomnövekedés nem áll arányban egymással. Feltételezem, azt javasolják, hirdessük meg a Közbeszerzési Értesítőben beszerzési igényünket. Ezt meg is tesszük, ám mivel a teljesítésben csak olyan pályázók vehetnek részt, akik kb. 10 km-en belül elérhetők – hiszen a karbantartásianyag-igény többsége sürgős beszerzéseket tesz szükségessé, s nem tudjuk vállalni a nagy távolsággal járó többletköltségeket, sem időben, sem szállítási kapacitásban – mi a helyzet, ha nem tudunk többszöri pályázatkiírás esetén sem sikeres eljárást lebonyolítani, meddig kell pályázni?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben az összes karbantartási anyagra változatlanul egyszerződést akarnak kötni, és ennek becsült (tervezett) értéke éves szinten 4-5millió forint, akkor a közbeszerzési kötelezettség fennáll mindaddig, amígeredményes nem lesz az eljárásuk, és szerződést nem tudnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 14.

Ajánlattevők értesítése irreálisan alacsony ár alkalmazásakor

Kérdés: Írásbeli indoklás kérésekor – irreálisan alacsony ár megadása esetén – az ajánlattevők értesítése csak arról szól, hogy valamelyik tárgykörben a meghatározott ajánlattevőt megkereste az ajánlatkérő, vagy teljes körű tájékoztatást is meg kell adni minden ajánlattevőnek? Amennyiben irreális vállalásról indoklást kér az ajánlatkérő, és az indoklásból kiderül, hogy nem tudja fenntartani az ajánlattevő ajánlatát (például elírás miatt), lesz-e lehetőség az indoklás elfogadása mellett érvénytelenné nyilvánítani az adott ajánlatot? (Jelenleg az indoklás el nem fogadhatóságára van szabályozás.)
Részlet a válaszából: […] ...a fenti idézett Kbt.-beli rendelkezés – 88. § (1)bekezdésének g) pontja – az ajánlatkérő által érvényteleníthető lesz, hiszen apályázó azzal, hogy nem tudta tartani a megadott árat, lényegében maga iselismerte, hogy kirívóan alacsony árat tüntetett fel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 24.

Igazolások alakiságának eltérő értelmezése

Kérdés: Problémánkat az eltérő ajánlatkérői jogértelmezés miatt vetjük fel. Eredetben vagy közjegyző által hitelesített másolatban kell-e csatolni az ajánlattevőnek a következő okiratokat: mérnök-kamarai igazolás, végzettség igazolása, nyelvvizsga igazolása, mérlegek, hatósági, pénzintézeti igazolások, cégkivonat?
Részlet a válaszából: […] ...előtt tett nyilatkozattal – tehát nem közjegyzőáltal hitelesített, hanem közokiratba foglalt nyilatkozattal – kell igazolniazt, hogy a pályázó nem áll a közbeszerzési eljárásoktól való jogerős eltiltáshatálya alatt;– az adó- és vámfizetési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 24.

Intézményi szolgáltatások ellátása intézményen kívüli szervezet által

Kérdés: Intézményi szolgáltatásokat közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül mely esetben (esetekben) láthat el ún. intézményen kívüli szervezet? Milyen szabályokat kell alkalmazni ebben az esetben az eljárásra?
Részlet a válaszából: […] ...§ (3) bekezdése értelmében a pályázatokeredményéről, a bizottság döntéséről az intézményt fenntartónak kellértesítenie a pályázókat.Lényeges továbbá, hogy a megállapodást írásba kell foglalni,továbbá hogy a szolgáltatást biztosító szervezet és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 3.

Szerződés módosításának lehetősége engedélyezési eljárás elhúzódása esetén

Kérdés: Elvi építési engedéllyel rendelkező épületre kiírok közbeszerzést a továbbtervezésre és az épület kulcsrakész megvalósítására. A nyertes pályázónak az építési engedélyt is meg kell szereznie. Az engedélyezési eljárás valamilyen okból kifolyólag elhúzódik – amely nem a pályázó hibája –, ezért a vállalt befejezési határidőt nem lehet tartani. Lehet-e ebben az esetben a szerződést módosítani, és ha igen, akkor milyen hivatkozással?
Részlet a válaszából: […] Az engedélyezési eljárás "valamilyen okból" történőelhúzódása nem mindegy, miért történik. Amennyiben előre nem látható okból azengedélyezés bonyolultságából kifolyólag az adott eljárás lényegesen hosszabbideig tartott a megszokottnál, úgy a szerződés módosítására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Szerződéskötés megtagadása

Kérdés: Egyszerű – árubeszerzésre irányuló – közbeszerzési eljárásban lehetőség volt részajánlat tételére. Társaságunk a teljes termékkörre nyújtotta be ajánlatát, azonban csak bizonyos csoportok vonatkozásában nyilvánította nyertesnek az ajánlattevő. Megtagadhatjuk-e a szerződés megkötését erre hivatkozással?
Részlet a válaszából: […] ...-amennyiben a részajánlat tételére felhívta a figyelmet – lehetősége volt arra,hogy a bírálati szempontok alapján más-más pályázókat hirdessen nyertesnek azegyes áruféleségek vonatkozásában. Ennek ellenére – mivel a Kbt. fentiekbenidézett és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Együttes adóigazolás

Kérdés: Hallottuk, hogy közbeszerzési eljárásban lehetőség van együttes igazolás benyújtására. Mit jelent ez, és kedvezőbb-e, ha ezt igényeljük?
Részlet a válaszából: […] ...újjogintézmény a kérelmezőnek kedvező, hiszen két igazolásért csak egy alkalommalkell "sorban állnia", mivel a vámhatóságot már nem a pályázó, hanem azadóhatóság keresi meg az igazolás kiadása végett. Megjegyezzük, hogy a Art. idézett rendelkezése szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 12.

Megvalósíthatósági tanulmányt készítő személy részvétele az azt követő tervpályázaton

Kérdés: Címzett támogatással összefüggő megvalósíthatósági tanulmányt készítő személy vagy szervezet részt vehet-e a tárgyban később kiírt tervpályázaton?
Részlet a válaszából: […] ...137/2004. Korm. rendelet 13. §-ának (3) bekezdése igenszigorúan fogalmaz a kérdésben. Ennek értelmében nem indulhat pályázóként– az a személy vagy szervezet, akit a tervpályázati eljáráselőkészítésébe vagy más szakaszába bevontak;– aki a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 22.

Tervező mint műszaki szakértő a közbeszerzési eljárásban

Kérdés: Szakértő bevonása esetén lehet-e maga a tervező a műszaki szakértelmet megtestesítő személy a hármas bontásban?
Részlet a válaszából: […] ...és a bírálati munkát. A bírálóbizottságban társelnök közreműködéséreakkor van szükség, s ha az elnök nem rendelkezik a pályázókkal szemben szakmaikövetelményként előírt szakképesítéssel.Szavazásra jogosult az elnök (társelnök), a szakmai titkárés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 22.
1
8
9
10
14