Ajánlatok tartalmának vizsgálata bontáskor
Kérdés
Van-e lehetőség arra, hogy az ajánlatok bontásakor az ajánlatkérő vizsgálja az ajánlatok tartalmát is? Ha igen, mikor? Illetve: jogszerű-e az, és ha igen, milyen rendelkezés alapján, ha az ajánlatkérő a bontási jegyzőkönyvben rögzíti, hogy az ajánlat tartalmi vizsgálatára, minősítésére az ajánlatok bontásakor nem került sor? Ilyen esetben az ajánlatkérőnek milyen határidővel kell megvizsgálnia az ajánlatokat?
Megjelent a Közbeszerzési Levelekben 2008. augusztus 11-én (83. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1671
[…] a számszerűsíthető elemeket kell tartalmaznia annak érdekében, hogy a bontási eljárás gördülékenyen lefolyhasson, hiszen a szubjektív elemek vizsgálata a bírálóbizottság egyes tagjainak megítélésén múlik. A Kbt. a következők szerint fogalmaz az ajánlatok tartalmi elbírálásával kapcsolatban: az ajánlatok elbírálása során az ajánlatkérőnek meg kell vizsgálnia, hogy az ajánlatok megfelelnek-e az ajánlati felhívásban és a dokumentációban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek – Kbt. 81. §-ának (1) bekezdése. A fenti rendelkezésből egyértelmű, hogy a bontási eljárást követően történik az elbírálás, melynek során az ajánlatokat az egyes bírálóbizottsági tagok megtekintik, értékelik, a műszaki, gazdasági, jogi szakértő mellett közbeszerzési tanácsadó esetleges segítségével. A bontás során nyilvánossá válnak a parametrizálható ajánlati elemek, azaz az ezzel kapcsolatos későbbi esetleges visszaélést minimalizálja ez a megoldás. Nincs tehát lehetőség a későbbi ármódosításra. A bontási jegyzőkönyvben mindezek alapján tehát szerepelhet a kérdésben szereplő megjegyzés, mely lehetőség a Kbt. hatályos szabályaiból következik. A bontási eljárást követően 30, illetve 60 napon belül kell a bírálatnak megtörténnie, azaz a bírálati szakaszban következik a tartalmi értékelés, az alábbi részletszabályok szerint: – az ajánlatokat a lehető legrövidebb időn belül kell az ajánlatkérőnek elbírálnia, és azt követően az eljárás eredményét vagy eredménytelenségét kihirdetnie (együtt: eredményhirdetés). Az eljárás eredményét legkésőbb az ajánlatok felbontásától számított harminc – építési beruházás esetében hatvan – napon belül, az ajánlati felhívásban meghatározott eredményhirdetési időpontban nyilvánosan kell kihirdetni; – az ajánlatkérő az eredményhirdetés időpontját – indokolt esetben – egy alkalommal, legfeljebb harminc nappal elhalaszthatja. Az ajánlatkérő az eredeti határidő lejárta előtt köteles a halasztásról és annak indokáról, valamint, ha szükséges, a törvény 99. §-ának (2) bekezdése szerint a szerződéskötés új időpontjáról – 99. § (2) bekezdés – az összes ajánlattevőt egyidejűleg, közvetlenül, írásban tájékoztatni; – az előző bekezdés szerinti esetben – ha szükséges – az ajánlatkérő felkérheti az ajánlattevőket ajánlataiknak a szerződéskötés új időpontjának lejártáig […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*