Írásbeli tájékoztatás tartalma

Kérdés: Írásbeli tájékoztatás esetén a kérdésről is tájékoztatni kell a többi ajánlattevőt, vagy csak az ajánlatkérő válaszáról?
Részlet a válaszából: […] ...Amennyiben atartalmi összefoglaló egyenértékű, és nem változtatja meg az eredeti kérdéscélját, ezzel az ajánlatkérő eljárási hibát nem vét. A kérdést a Kbt. 56. §-ának (1)–(6) bekezdései rendezik.Eszerint az ajánlattevő – a megfelelő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 18.

Garancia mint szerződést biztosító mellékkikötés

Kérdés: Elegendő-e az, ha az ajánlatkérő a felhívásban, vagy a dokumentációban a szerződést biztosító mellékkötelezettségek körében csak annyit jelöl meg, hogy "garancia"?
Részlet a válaszából: […] ...a szerződést biztosítómellékkötelezettségek széles spektrumát alkalmazza, és csak egyet jelöl meg afelhívásban, az ajánlatkérő hibát követett el, a felhívás támadható, hiszen adokumentáció ellentétes a felhívással. A 2009. április 1-je előtt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Jogorvoslati rendszer változásai

Kérdés: Változik-e a jogorvoslat rendje április 1-jétől?
Részlet a válaszából: […] ...ha az ajánlattevő nem ért egyet az írásbeliösszegezésben foglaltakkal, köteles közvetlenül az ajánlatkérőhöz fordulni,azaz a hiba javítására, illetve az írásbeli összegezés módosítására irányulókérelmet az ajánlatkérőhöz benyújtani. Az ajánlatkérőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

OMMF-igazolás bekérhetősége a Kbt. módosítását követően

Kérdés: A Kbt. 60. § (1) bekezdésének g) pontjában foglalt feltétel megvalósulását – a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény hatálya alá tartozó esetekben – a munkavédelmi hatóság nyilvántartásából nyilvánosságra hozott adatok alapján az ajánlatkérő ellenőrzi. A munkaügyi ellenőrzés szempontjából a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény hatálya alá tartozó esetekben a bányafelügyelet adja ki a hatósági igazolást. A hatósági igazolás a kiállításától számított három hónapig érvényes. A Kbt. 63/A. §-ának (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő nem kérheti azon tények, adatok igazolását, illetve az ajánlattevőnek, a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának, továbbá az erőforrást nyújtó szervezetnek nem kell igazolnia azokat a tényeket, adatokat, amelyek ellenőrzésére az ajánlatkérő közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen jogosult. A (2) bekezdés értelmében a közbeszerzési ajánlatkérők számára – ha jogszabály alapján az ajánlatkérő a nyilvántartáshoz hozzáférhet – a közbeszerzési kizáró okokkal kapcsolatos belföldi közhiteles elektronikus nyilvántartások adataihoz történő hozzáférés ingyenes. A 63. § (6) bekezdése szerint a foglalkoztatással összefüggő kizáró okot az ajánlatkérőnek kell ellenőriznie – ez alapján az ajánlattevőnek nem kötelessége becsatolni a vonatkozó igazolást. Ugyanakkor a 63/A. § szerint az ajánlatkérő olyan információt nem kérhet az ajánlattevőtől, amihez közhiteles elektronikus nyilvántartásból ingyenesen hozzáfér. Mivel az OMMF nyilvántartása nem minősül közhitelesnek, kérhet-e az ajánlatkérő az ajánlattevőktől OMMF-igazolást, illetve az ajánlattevő megtagadhatja-e az igazolás becsatolását a Kbt. 63. §-ának (6) bekezdésére hivatkozással?
Részlet a válaszából: […] ...kérhető meg, így az ajánlatkérő nem tudja igazolni,amennyiben bírságot látott az adatbázisban, függetlenül attól, hogy az azadatbázis hibájából adódó félreértés volt-e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 27.

Különleges feltételek szolgáltatásmegrendelésre vonatkozó szerződésben

Kérdés: Milyen különleges feltételek vannak szolgáltatásmegrendeléssel kapcsolatos szerződéseknél? És csak ezeknél, a többi beszerzési tárgy esetében nincsenek ilyen feltételek? A gyakorlatban milyen szolgáltatásmegrendeléshez kapcsolódik általában ilyen feltétel? (A hirdetménymintában láttuk ezt a kitételt.)
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó feltételek" pontban ismertetendő információkkal.Utóbbi mind a szerződést biztosító mellékkötelezettségeket (késedelmi, hibásteljesítési, meghiúsulási kötbér), fizetési, finanszírozási feltételeket és aszerződés teljesítésére vonatkozó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Közbeszerzési megállapodás

Kérdés: Mit jelent az, hogy a szerződés közbeszerzési megállapodás hatálya alá tartozik?
Részlet a válaszából: […] ...fennálló nemzetközikötelezettségeiről szóló 8001/2005. (X. 27.) KüM-TNM-IM együttes tájékoztatóbanfoglaltakat."A hivatkozás azonban hibás, helyesen az alábbiak szerintszólna:"3. A Közbeszerzési Megállapodás (GPA) hatálya alá tartozáskérdése tekintetében lásd a Kbt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 6.

Felelősség fordításért

Kérdés: A dokumentáció tartalmazza, hogy a fordítás tartalmának helyességéért az ajánlattevő felelős. Ha az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda (OFFI) készíti a fordítást, milyen felelőssége van az ajánlattevőnek?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlattevő felelős közvetlenül ajánlatkérőfelé, amennyiben hiba van a fordításban, de kárát érvényesítheti az OFFIZrt.-nél, amennyiben egyértelműen félrefordítás történt. A kártérítésre a Ptk.szabályai vonatkoznak. [A Ptk. – általános...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 16.

Jogsértés tájékoztatás függvényében

Kérdés: Az NFÜ az alábbi tájékoztatást adta számunkra, mellyel nem tudunk mit kezdeni, mivel beszerzési tárgyunk olyan bonyolultságú, hogy fel sem merül nyílt eljárás lebonyolítása, mindenféleképpen tárgyalásos eljárást célszerű indítanunk. Ezek szerint ezzel törvényt sértünk? "2. A közbeszerzési eljárások esetében kiemelt elvárás, hogy a projektgazdák alapesetben a közbeszerzés nyílt eljárásos formáját alkalmazzák. Bár a hazai közbeszerzési törvény szerint megfelelő feltételek esetén tárgyalásos eljárás is alkalmazható, a közelmúltban lefolytatott európai uniós ellenőrzések tapasztalata az, hogy a tárgyalásos eljárással élő kedvezményezettek ellenőrzésének időigénye és a kilátásba helyezett szabálytalansági eljárások száma jelentősen nő. A tárgyalásos eljárás tehát kiemelkedő kockázatot jelent mind a kedvezményezett, mind a tagország számára. A nyílt eljárással lefolytatott közbeszerzések időigénye nem hosszabb a tárgyalásos eljárásnál, ugyanakkor előnye a széles körű verseny, átláthatóság, az esélyegyenlőség elvének fokozott érvényesítése. Mindezek alapján a kedvezményezettek számára ezúton szeretném megfogalmazni azt az elvárást, hogy általános gyakorlatként nyílt eljárást alkalmazzanak. Tájékoztatom Önöket arról, hogy a fentiek okán jogszabály-módosítást is kezdeményeztem, annak érdekében, hogy tekintettel a visszafizetési kockázatra, mindazon kedvezményezettek, akik a közbeszerzési törvényben meghatározott tárgyalásos eljárást kívánnak lefolytatni, 100 százalékos biztosítékot legyenek kötelesek nyújtani, amelytől csak külön engedély birtokában lehet eltérni."
Részlet a válaszából: […] ...támogatott szervezetek jogsértését,legfeljebb informatív jellegű. A tájékoztatás azonban egy igen lényeges, jogi szempontbólegyértelmű hibát tartalmaz. Elfelejti ugyanis felhívni a figyelmet a nyílteljárás mellett a meghívásos eljárás formájának szabad alkalmazására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 23.

Határozat kijavítása

Kérdés: A Közbeszerzési Döntőbizottság számunkra – mint ajánlattevő számára – kedvező határozatot hozott. A határozat kézbesítésekor észleltük, hogy a jogorvoslati díj visszatérítéséről ugyan rendelkezett, de az összegszerűségében helytelen volt (közösségi rezsimben lefolytatott eljárás lezáró döntését támadtuk meg, és a határozat nem az annak megfelelő díjtételt tartalmazta). Mi a teendő ebben az esetben? Bírósági felülvizsgálatot kell kérni?
Részlet a válaszából: […] ...esetre az alábbiakat tartalmazza. A 122. § (1) bekezdése szerint ha a döntésben név, szám-vagy más elírás, illetve számítási hiba van, a hatóság a hibát – szükség eseténaz ügyfél meghallgatása után – kérelemre vagy hivatalból kijavíthatja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. február 2.

Hiánypótlás határideje

Kérdés: Az ajánlatkérő az ajánlattevőket nagy terjedelmű hatósági/pénzintézeti ügyintézést igénylő hiánypótlásra hívta fel. A felhívás dátumát követő (pénteki) nap 12 órájáig kellett a hiányt pótolni a felhívás szerint, ami fizikailag (is) lehetetlen volt. Lehet-e ilyen rövid határidővel hiánypótlási felhívást kiadni? Ha nem, mit tegyünk? És mit tehet az ajánlatkérő, ha az ő hibájából adódott a késedelem?
Részlet a válaszából: […] ...az ajánlattevőt. Amennyiben tehát elvileg van lehetőség a hiánypótlásbenyújtására ennyi időn belül, akkor az ajánlatkérő nem hibázott. Ha azonban azajánlattevő bizonyítani tudja, hogy (a kérdésből nem derül ki, mennyi idő)például egy nap alatt lehetetlen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.
1
42
43
44
54