Alvállalkozói kritériumok

Kérdés: A Kbt. alvállalkozókkal, harmadik személyekkel kapcsolatos szabályozása mindig is kedvenc témám, az ajánlattevők mindenféle kombinációkkal elő tudnak állni e körben. Ezért is kísérem élénk figyelemmel a kapcsolódó kiadványokban az összes erre vonatkozó állásfoglalást. A Közbeszerzési Levelek már többször foglalkozott a kérdéssel, de a mai válaszuk (1271. számú kérdésre adott válasz) elgondolkodtatott. Azt vettem ki belőle, hogy harmadik személy mindenki, aki nem minősül a Kbt. szerint alvállalkozónak, és a teljesítésben részt vesz, akár meglévő szerződés alapján is. Nem csak az minősül harmadik személynek, aki nem alvállalkozó, és most akarok a közbeszerzés részére szerződni vele?
Részlet a válaszából: […] ...válasz az alvállalkozói definícióból indult ki, de a Kbt.hibás alvállalkozói definíciójára hívja fel a figyelmet. Ennek értelmében azalvállalkozói kör egy része nincs lefedve, hiszen akivel nem kell szerződéstmódosítani vagy kötni az eljárás eredményeként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 14.

Ajánlatkérői "szabadság" határai

Kérdés: A Közbeszerzési Levelek 1283. kérdése esetében valóban annyira nagy az ajánlatkérő szabadsága, mint ahogyan az a válaszból kitűnik?
Részlet a válaszából: […] ...szempontbólvan meg, hogy olyan közel van egymáshoz a nemzeti és közösségi értékhatár, hogygyakorlatilag – ha és amennyiben akár kisebb hiba is csúszik a tervezésbe -könnyen kerülhet az ajánlatkérő olyan helyzetbe, hogy eléri a közösségiértékhatárt, ezért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 14.

Szerződésmódosítással kapcsolatos értelmezések

Kérdés: A közbeszerzési törvény 303. §-ával kapcsolatosan felmerülő szerződésmódosításhoz kapcsolódóan rengeteg kérdés merült fel a gyakorlat során, különösen a Közbeszerzések Tanácsa elnökének 2006. szeptember 13. napján kiadott tájékoztatója alapján. Az első kérdésem az, hogy a módosítás során mi értelmezhető lényeges, jogos érdeksérelemnek? Azon túl, hogy ez igen szubjektív, eszmei érdeksérelem vagy a beszerzés értékéhez képest – esetleg százalékos arányban – meghatározható sérelemről is szó lehet? Van-e erre gyakorlat? A másik kérdés a témához kapcsolódva az, ha fennállnak a Kbt. 303. §-ában felsorolt konjunktív feltételek, akkor a módosítást csak a közbeszerzési értékhatár alatt lehet alkalmazni (8, illetve 15 millió forint)? Az értékhatár felett már más vonatkozó eljárást kell lefolytatni? Esetlegesen elképzelhető az értékhatárt meghaladó összegű szerződésmódosítás is? (A szabályozás nem mondja ezt ki egyértelműen, még ha az alapelvekből ez következik is.)
Részlet a válaszából: […] ...pontosan írják le,miért volt rá szükség. Az átadás-átvétel időpontjának módosulása, újmellékletek csatolása, a műszaki tartalom hibájának kijavítása a felek elemiérdeke, ezért ezekben az esetekben nem kell hezitálnia az ajánlatkérőnek, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 23.

Pótolható hiányosságok köre a közbeszerzésben

Kérdés: Pótolható-e az ajánlatnak az a hiányossága, hibája – feltéve, hogy a hiánypótlás lehetőségét biztosítja az ajánlatkérő –, ha az ajánlattevő – a kiírásban foglaltak ellenére – nem írta alá az ajánlat valamennyi oldalát, illetve oldalszámozás helyett lapszámozással adta be ajánlatát?
Részlet a válaszából: […] Igen, ez a formai hiányosság, ezért amennyiben ennekpótlását ajánlatkérő lehetővé tette, úgy pótolható. Ennek módja, hogyajánlattevő cégjegyzésre jogosult képviselője, képviselői megjelennek, ésminden példányt szignálnak, valamint újraszámoznak és szignálnak. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 23.

Egy közbeszerzési eljáráson belül tett önálló és mellette közös ajánlattétel megítélése

Kérdés: Adott közbeszerzési eljárásban egy ajánlattevő (A) önállóan adott ajánlatot, emellett B ajánlattevővel közösen is adott ajánlatot (A és B tehát közös ajánlattevők). Az a kérdés, hogy melyik ajánlat az érvénytelen: A ajánlata, vagy A és B közös ajánlata, vagy mindkettő? Sem a Kbt. 70. §-ának (3) bekezdése, sem pedig a Közbeszerzési Értesítő 2006. december 20-ai különszámának III.2. pontja alapján nem tudjuk eldönteni, hogy mely ajánlatot (ajánlatokat) kellene érvénytelennek nyilvánítanunk.
Részlet a válaszából: […] ...mértékben igénybe venni kívánt – alvállalkozójakéntsem vehet részt. "A" jogszabályi rendelkezésből az következik, hogy Aajánlattevő hibázott, hiszen nem a Kbt.-nek megfelelően járt el, ennekmegfelelően mind ajánlatevőként, mind közös...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Jogorvoslati arány és kötelező hirdetmény-ellenőrzés összefüggései

Kérdés: Létezik-e valamilyen összefüggés a 25 százalékos jogorvoslati arány és a kötelező hirdetmény-ellenőrzés között? A jogorvoslati kérelmek típusai/összetétele alátámasztja-e a kötelező hirdetmény-ellenőrzés fenntartásának szükségességét?
Részlet a válaszából: […] ...sokkal több kötelező elemetkívánnak a hirdetményben elhelyeztetni, ami automatikusan több jogorvoslatilehetőséget hordoz, illetve több hibalehetőséget is rejt egyben magában.Azonban a hirdetmény-ellenőrzés azt eredményezi, hogy kiküszöböl olyan elemeketa hirdetményekben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Nyilatkozatokkal kapcsolatos alakszerűségi kérdések a gyakorlatban

Kérdés: Tekintve, hogy az ajánlatkérő nem biztosított hiánypótlást, ezért kérdéseket tettünk fel. Az egyik arra vonatkozott, hogy hasonlóan ahhoz, ahogyan nyilatkozunk (egyszerű nyilatkozatban – kettő igazgatósági tag, azaz cégjegyzésre jogosult aláírásával) alvállalkozók igénybevételével kapcsolatban, elegendő-e a többi ajánlattevői nyilatkozatunkat is egyszerű nyilatkozati formában megtenni (azaz nem közjegyző előtt)? Erre az a választ jött, hogy ahol egyszerű nyilatkozatot írnak elő, ott elegendő, más esetekben nem. Ebből az következik akkor, hogy minden egyes pályázathoz csatolandó nyilatkozatunkat közjegyző előtt kell megtenni?
Részlet a válaszából: […] ...valamint, ami természetes, ha maga a Kbt. ezt teszi kötelezővé. Amennyiben egyik sem, elegendő az egyszerűmásolat. Az ajánlatkérőhibásan értelmezi a Kbt. 18. §-ának (3) bekezdését. Ennek értelmében, ahol atörvény, vagy a törvény alapján az ajánlatkérő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 2.

Közbeszerzési kötelezettség regionális szervezetté alakulás esetén

Kérdés: Jogutódlással, három megyében lévő költségvetési intézményből regionális szervezet jön létre, amelynek központja az egyik volt megyei szervezet lesz. Kérdésem: azonos szolgáltatások, árubeszerzések esetében meg kell-e újra határozni a becsült értéket, és ennek alapján – ha szükséges – le kell-e folytatni a közbeszerzési eljárást, vagy a régi szerződések "kifutásig" érvényesek?
Részlet a válaszából: […] ...tervet kell készíteni, ésfigyelni a közbeszerzési törvény szerinti egybeszámítási kötelezettségekre. Másrészt azonban egy érdekes hibára is érdemes felhívni afigyelmet. Amennyiben az ajánlatkérő egy nagyobb beruházást 2004-benközbeszerzett, és a megvalósítás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Dokumentáció ellenértékének visszatéríthetősége szerződés azonnali felmondása esetén

Kérdés: Egy dokumentációban az alábbi hivatkozásra leltünk: "Amennyiben a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság a 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet alapján a kiemelt termékek tárgyában megköti a keretszerződést vagy keretmegállapodást, Ajánlatkérő fenntartja a jogot, hogy jelen szerződés 2. részteljesítésre vonatkozó részét azonnali hatállyal felmondja. Ajánlatkérő központi költségvetési szerv, így a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozik, és a keretszerződés hatálybalépésével kezdődően alkalmazási kötelezettsége van." Ez így jogszerű-e? Mit lehet tenni, hogy a dokumentáció árát visszakapjuk?
Részlet a válaszából: […] ...eredményesen zárult, az érintettek tisztában voltak ezzel afeltétellel. Amennyiben eredménytelen az eljárás például az ajánlatkérőhibájából, ebben az esetben alkalmazható a Kbt. 351. §-a – miszerint, ha azajánlattevő kártérítésként kizárólag az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.

Önkéntes hiánypótlás figyelembevétele

Kérdés: Abban az esetben, ha egy eljárásban a teljes körű hiánypótlás engedélyezett, de a kiíró nem szólít fel hiánypótlásra, én azonban mégis – önkéntesen – "hiánypótolom" az általam felfedezett hiányosságot az eredményhirdetés előtt, megteheti-e a kiíró, hogy nem veszi figyelembe a beadott pótlást, és úgy értékel? Ezzel támadható-e az eljárás a Közbeszerzések Tanácsánál, vagy ezt a nélkül is vizsgálják, hivatalból?
Részlet a válaszából: […] ...esetén az ajánlatifelhívásban szereplő körben.Amennyiben az ún. önkéntes hiánypótlást nem veszi figyelembeaz ajánlatkérő, eljárási hibát vét, amely természetesen támadható aKözbeszerzések Tanácsánál. Fontos azonban annak tisztázása, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 12.
1
48
49
50
54